Renaşterea Bănăţeană, septembrie 1998 (Anul 10, nr. 2602-2627)

1998-09-15 / nr. 2614

Premierul Radu Vasile a fost invitat de urgență la Moscova Ambasadorul Federației Ruse la București, Valeri Keneaikin, a transmis, ieri, premierului Radu Vasile, un mesaj din partea omologului său,Evgheni Primakov, în care este reînnoită invitația de a vizita Rusia cât mai curând posibil. Totodată, Keneatkin l-a informat pe Radu Vasile despre ultimele evoluții din Rusia, premierul român exprimându-și speranța că procesul de stabilizare și de reformă din Federația Rusă va continua: în mesajul mierului rus sunt apreciate "abordările realiste și echilibrate ale Guvernului României și ale primului-ministru personal". De asemenea, în mesaj este subliniată necesitatea dezvoltării relațiilor economice între cele două state, considerate ca fiind la un nivel redus față de posibilități. Ambasadorul Valeri Keneaskin a mai arătat, în cadrul întrevederii de ieri cu prim-ministrul Radu Vasile, că pot fi identificate soluții de revigorare a exporturilor românești către Rusia, precizând că o serie de produse românești, cum sunt mobila, confecțiile și vinul sunt cunoscute pe piața rusească. (MEDIAFAX) [La deschiderea noului an școlar, la Sibiu I I Președintele Constantinescu a fost îngânat de elevi Președintele Emil Constantinescu a atacat, ieri, la Sibiu, modul în care presa reflectă situația din România. " Președintele s-a adresat eleviilor de la Colegiul "Gheorghe Lazăr" din Sibiu, cu ocazia deschiderii oficiale a anului școlar 1998-1999. El le-a vorbit acestora și depre lipsa aolurilor, tranziție, obiectivul societății informaționale și necesitatea de a învăța. Șeful statului i-a îndemnat pe elevii "să nu se lase copleșiți" de cele prezentate de mass-media privind realitatea românească."Nu vă lăsați copleșiți de această imagine de dezastru pe care continuu mijloacele de informare în masă o aruncă asupra noastră. Nu vă lăsați copleșiți de această imagine care privește țara noastră ca o imensă groapă de gunoi, acoperită numai de mizerii, numai de nenorociri. Știți foarte bine că nu aceasta este toată realitatea", a spus Constantinescu. El a recunoscut că românii trebuie să facă față multor lucruri dificile și i-a sfătuit pe elevi să aibă o viziune pozitivă asupra viitorului. Elevii, însă, nu au putut auzi prea multe din discursul prezidențial, ca de altfel nici din cele precedente, deoarece președintele a avut la început inițiativa de a sparge careul existent și de a-i chema pe cei prezenți să vină mai aproape de microfoane și minitribună. Astfel, curtea Colegiului "Gheorghe Lazăr" s-a transformat într-un "teren de rugby", pe care s-au format "grămezi" alcătuite din elevi, părinți, profesori, ziariști, SPP-iști și alte oficialități. Gărlăgia aferentă acestei îmbulzeii a fost cumulată cu comentăriile specifice elevilor, ce "au însoțit" toate discursurile, la care s-a adăugat faptul că instalația de sonorizare nu a funcționat corespunzător. (MF.)J Cinematografia româna a fost premiata la Veneția Filmul "Terminus Paradis", al regizorului român Lucian Pintilie, a obținut Marele Premiu al Juriului la cea de-a 55-a ediție a Festivalului de Film de la Veneția. Festivalul de la Veneția s-a încheiat duminică seara, Leul de Aur revenind regizorului italian Gianni Amelio, pentru filmul "Cosi rndevano". Juriul a fost prezidat de regizorul italian Ettore Scola. (MEDIAFAX) ___________________________________ _______________ Sfântul Iosif cel Nou de la Partoș . Praznicul Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș este și hramul Catedralei Mitropolitane din Timișoara, zi de mare sărbătoare pentru Biserica Ortodoxă Română din Banat. Adeseori, în istoria neamului românesc, gândurile credincioșilor ortodocși s-au îndreptat spre jertfa sfinților, către acei oameni credincioși care, lăsând toate cele lumești deoparte, au urmat cu evlavie învățăturile Mântuitorului Iisus Hristos. Viața și răstignirea lui Iisus au fost mărturisite cu vorba și cu fapta. Sfântul Iosif cel Nou de la Partos a trăit, cu peste trei veacuri și jumătate în urmă, numai în credința sa față de Dumnezeu și Mântuitorul Iisus Hristos, într-un Banat medieval, râvnit de toate neamurile păgâne ale lumii. Viața sa a fost închinată apărării valorilor perene ale Bisericii Ortodoxe Române din Banat. Căci, fiind episcop și mitropolit, Sfântul Iosif cel Nou de la Partoș a luptat cu armele creștinătății împotriva celor ce au dorit oprimarea neamului românesc și întinarea Limbii Române. Marele său destin ne determină să înțelegem că șirul sfinților există și nu s-a împlinit, ci poate fi completat de fiecare om ce este hotărât să dea ascultare chemării divine: "Fiți sfinți, precum Eu sunt sfânt!". • Alegerile parțiale pentru Primăria Capitalei trebuie organizate indiferent de interesele politice ale coaliției sau de costurile materiale, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, prim-vicepreședintele PAR, Adrian Iorgulescu. El a adăugat că partidele membre ale coaliției guvernamentale trebuie să își asume "responsabilitățile", inclusiv riscul unui conflict între CDR și PD. • Biroul Permanent al Camerei Deputaților a aprobat, ieri, ca deputatul PD Victor Babiuc să facă parte din Comisia pentru cercetarea abuzurilor. Grupul parlamentar PD a solicitat Biroului Permanent ca Victor Babiuc să fie transferat de la Comisia pentru cultură la cea pentru cercetarea abuzurilor. • Peste 360 de români, care stăteau ilegal în străinătate, au fost repatriați la sfârșitul săptămânii trecute. Dintre cei 368 de români, patru erau căutați de polițiștii români pentru acte de tâlhărie, furt din avutul privat și prostituție. • Alegerea candidatului pentru funcția de președintedirector adjunct al Televiziunii Române a fost blocată, ieri, prin neadoptarea ordinii de zi a ședinței extraordinare a Consiliului de Administrație al TVR.Din cei 12 membri ai Consiliului prezenți la ședință, șase au votat pentru ordinea de zi, cinci au fost împotriva alegerii și s-a înregistrat o abținere. • Vicepreședintele PNȚCD, Ion Rațiu, a declarat, ieri, că secretarul general al PNR, Virgil Măgureanu, i-a propus să intre în acest partid, oferindu-i un post de conducere, în intenția de a soluționa litigiul dintre PNȚCD și PNR. Rațiu a precizat că a refuzat oferta lui Măgureanu deoarece nu poate să ia în considerare părăsirea PNȚCD, formațiune continuatoare a Partidului Național Român din Transilvania’.