Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 1998 (Anul 10, nr. 2655-2679)

1998-11-02 / nr. 2655

DRANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRĂGAN) NR. 2655 ♦ LUNI 2 NOIEMBRIE 1998 • 24 PAGINI ♦ 1000 LEI București -------------------Doar o treime din electorat s-a prezentat la vot • Va mai fi nevoie de un nou tur de scrutin ? Biroul Electoral de Circumscripție a declarat încheiate alegerile din 1 noiembrie la ora stabilită de lege, deoarece nici unul dintre președinții celor 1175 de secții de votare nu a cerut prelungirea timpului de votare, până la ora 21 prezentându-se la vot cu puțin peste o treime din bucureșteni. Chiar dacă, ieri, la alegerile pentru desemnarea primarului general al Capitalei, și-au exprimat dreptul de vot aproximativ 600 de mii de bucureșteni, scrutinul va fi validat, conform prevederilor Legii electorale. Primarul va fi desemnat dacă a întrunit voturile a jumătate plus unu din voturile valabil exprimate. In cazul în care această condiție nu a fost întrunită de nici unul dintre candidați, primii doi clasați vor continua lupta electorală, câștigătorul alegerilor partiale urmând să fie ales printr-un nou tur de scrutin. MEDIAFAX " Petre Roman a confirmat că PD va ieși de la guvernare . Dacă rezultatele guvernării vor fi nesatisfăcătoare , Președintele PD, Petre Roman, a confirmat, ieri, afirmațiile senatorului PD Dan Vasiliu, potrivit cărora acest partid ar putea ieși de la guvernare în primăvara anului viitor, dacă, până atunci, Guvernul Vasile nu obține rezultate satisfăcătoare. Roman a spus că, în documentul adoptat la Cotroceni, la 4 septembrie, sunt stabilite obiectivele pe care guvernul trebuie să le atingă în termen de șase luni și a susținut că îndeplinirea acestor obiective reprezintă "ultima șansă pentru această coaliție". Liderul PD a amintit că deja a trecut jumătate din mandatul obținut în noiembrie 1996, timp în care speranța "de atunci" s-a "năruit" din cauza numeroaselor neîmpliniri. Roman a mai precizat că afirmațiile lui Vasiliu "concordă" cu declarația Consiliului Politic al PD, în care era criticată activitatea FPS, precum și a ministerelor de Interne, Agriculturii și Finanțelor. "Trebuie să fim făurarii conștienți ai propriului nostru destin și nu să ne secătuim uitându-ne chiorâș la ce fac alții". THOMAS MANN • Este a 306-a zi a anului. • Mai sunt 59 de zile până la sfârșitul anului 1998. "• Soarele răsare la ora 7,16 și apune la ora 17,21. •Companiile STET din Italia și OTE din Grecia au depus ofertele finale pentru privatizarea RomTelecom, informează FPS. Ofertele sunt compuse din două părți, oferta tehnică și cea financiară. • Peste o mie de hectare de teren arabil și 65 de gospodării au fost inundate în ultimele zile în județul Maramureș, din cauza precipitațiilor care au dus la creșterea cotelor râurilor Tisa, Mara, Lăpuș, Cavnic și Vișeu. • Președintele PD, Petre Roman, a apreciat că alegerile din București au costat prea mult și, din punct de vedere legal, s-ar fi putut ca acestea să fie amânate până în anul 2000. • Rezultatele care vor fi obținute la câteva secții de votare din sectorul 6 al Capitalei ar putea fi anulate, pentru că președinții acestora au hotărât, din proprie inițiativă, ca voturile exprimate pentru candidații care s-au retras din cursă să fie anulate sau contorizate în beneficiul celor pe care cei retrași au declarat că îi susțin. Dacă această intenție, care încalcă Legea alegerilor locale, va fi transpusă în practică, rezultatele respective vor fi anulate, a declarat președintele Biroului Electoral de Circumscripție, Cristian Panait. • Liderul PDSR, Ion Iliescu, și candidatul acestui partid la funcția de primar general al Capitalei, Sorin Oprescu, au declarat ieri, după ce și-au exercitat dreptul de vot, că, pentru alegerea primarului Capitalei va mai fi necesar un tur de scrutin. Iliescu și-a exprimat speranța că populația nu a fost descurajată și a îndemnat electoratul "să nu-i lase pe alții să decidă". Candidatul PDSR, Sorin Oprescu, a votat "cu siguranța că poate să fie și mai bine". Doi copii din municipiul Urziceni au murit, sâmbătă, iar alți doi se află în stare gravă la spital după ce au consumat un praf găsit într-o groapă de gunoi, informează IGP. Robert (1 an) și Lavinia Dumitrescu (4 ani) au murit în timp ce li se acordau îngrijiri medicale la Camera de gardă a Spitalului Urziceni. Hagi (7 ani) și Silvia Baicu (12 ani) au fost transportați la Spitalul Grigore Alexandrescu din București. Silvia Baicu a găsit în groapa de gunoi a orașului un praf granulat pe care l-a dus acasă la mătușa sa Aurelia Dumitrescu.Femeia a folosit praful în loc de sare și l-a pus în mâncarea pe care le-a dat-o copiilor. "Nu se pot compara perfecțiunile" . Interviu cu maestrul Radu Beligan - Ne-am bucurat de favoarea unui naș de excepție. Numele de "Artmedia" vă aparține. Pe scurt, șase stagiuni, 47 turnee, o cafenea literar-artistică și, mai recent, o școală de balet. E mult, e puțin? Urmăresc cu interes și bucurie activitatea dumneavoastră. Datorită" Artmediei" admirabilul public timișorean nu pierde nici un spectacol de calitate. Varietatea preocupărilor voastre dovedește inițiativă, talent, pricepere managerială și, mai presus de toate, dragostea pentru valorile culturii și artei noastre. Astăzi și mâine, "Azilul de noapte" este în turneu la Timișoara. Ați mai jucat în acest spectacol. Ce vi se pare a fi nou în viziunea lui Cojar? - Intr-o vreme în care teatrul se îndepărtează pe zi ce trece de substanța ființei umane, căutând cu obstinație imaginea, un spectacol ca "Azilul de noapte" este o binevenită revenire la valorile autentice și perene ale artei spectacolului. Sunteți partener cu Draga Olteanu, Florina Cercel, Rodica Popescu-Bitănescu, Marinus Moraru, Gheorghe Dinică, Mircea Albulescu, Ovidiu Iuliu Moldovan, Colea Răutu. Pe care dintre ei îi admirați mai mult? - Pe vremuri, la un festival de muzică, a dirijat DOINA POPA într-o seară Furtwängler și, în seara următoare, Toscanini. Continuare în pag. 2