Renaşterea Bănăţeană, iunie 1999 (Anul 11, nr. 2830-2855)

1999-06-11 / nr. 2839

DBANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 2839 ♦ VINERI 11 IUNIE 1999 ♦ 16 PAGINI+PROGRAME TV ♦ 1500 LEI Sinistrații din Timiș ■5 ] nu au fost uitați Guvernul României a decis alocarea unor fonduri speciale pentru acoperirea pagubelor provocate de inundațiile din primăvara acestui an. Județul Timiș se bucură, de această dată, de o atenție specială acordată din partea Guvernului datorită faptului că, din totalul de 38 de miliarde de lei, bani alocați la nivel național, tisus va primi 10.995.825.000 de lei. Această sumă este acordată în exclusivitate pentru refacerea locuințelor afectate de inundații. La acești bani se mai adaugă 45.704.000 lei pentru acoperirea pierderilor suferite prin moartea animalelor. Coordonarea sumelor alocate județului Timiș se va realiza prin intermediul Prefecturii și al Direcției Generale a Finanțelor Publice și Controlului Financiar de Stat Timiș. (S.L.) Acord privind suspendarea conflictului din învățământ • De luni, cadrele didactice și-ar putea relua activitatea . Liderii sindicali din învățământ și reprezentanții Guvernului au încheiat un acord privind suspendarea conflictului din educație, al cărui conținut va fi făcut public după analizarea lui de către liderii teritoriali, care se vor reuni, mâine, la București, a anunțat consilierul guvernamental Petrișor Peiu, la finalul celor cinci ore de negocieri cu sindicaliștii din învățământ. Consilierul a refuzat să dea detalii asupra soluțiilor cuprinse în acord, argumentând că aceasta este decizia negociatorilor, dar a precizat că această înțelegere "nu cuprinde referiri care să încalce Legea bugetului și nici cele convenite cu FMI și Banca Mondială. La discuțiile de ieri, care s-au desfășurat într-o atmosferă tensionată, generată de blocajul financiar în domeniul educației, au participat miniștrii Decebal Traian Remeș și Andrei Marga. Ministrul educației va participa și la întâlnirea pe care o vor avea, mâine, liderii teritoriali din învățământ. Liderii celor patru federații sindicale au refuzat să facă declarații referitoare la încheierea acordului. în cazul în care consiliile federațiilor vor accepta soluțiile negocierilor cu Guvernul, cadrele didactice și-ar putea relua activitatea începând de luni. (MEDIAFAX) i După ce miercuri seara, delegațiile militare ale NATO și Iugoslaviei au semnat, la baza aeriană de la Kumanovo, acordul tehnic militar privind retragerea forțelor sârbe, ieri Consiliul de Sejur al ONU a adoptat planul de pace pentru Kosovo Consiliul de Securitate al ONU a adoptat, ieri, planul de pace pentru Kosovo, care autorizează desfășurarea imediată a forțelor NATO în provincie. Rezoluția conferă Națiunilor Unite administrarea civilă a provinciei Kosovo. China a fost singurul membru al Consiliului de Securitate care s-a abținut de la vot, ceilalți 14 membri votând în favoarea rezoluției. Amănunte în pagina 2 O echipă de control a Ministerului Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului a confirmat, ieri, că întregul litoral românesc al Mării Negre este poluat cu reziduuri petroliere provenite, de regulă, din santinele navelor, fenomenul luând, în acest an, o amploare fără precedent, informează Biroul de Presă al MAPPM. Experții ministerului, care au controlat întregul sector de țărm de la Vama Veche până la cantonul Periboina, situat în perimetrul Rezervației Biosferei Delta Dunării, au constatat că gradul de poluare cu reziduuri petroliere este diferit de la un sector la altul, cel mai grav poluate fiind plajele de la Eforie Nord și Eforie Sud. Pe plajele Vama Veche, 2 Mai, Mangalia, Saturn, Venus, Jupiter și Neptun poluarea este de mai mică amploare. Pe plajele Olimp și Costinești reziduurile petroliere sunt prezente din loc în loc, fără să fie însă o poluare semnificativă. Plaja Mamaia prezintă o poluare discontinuă cu reziduuri petroliere, situație constatată și pe plaja de la Năvodari, în sectorul nordic al acestei stațiuni, specialiștii au constatat însă că, atât în apa de la țărmul mării, cât și pe țărm, reziduurile petroliere sunt răspândite din abundență. Echipa de control a constatat că cea mai gravă poluare afectează sectorul de țărm și plaje de la Capul Midia până dincolo de cherhanaua Vadu. (MP.) Litoralul românesc al Marii Negre este poluat . Cu reziduuri petroliere Căpitanul fotbalului românesc a fost decorat . Cu diploma, medalia și trofeul de excelență Ministrul tineretului și sportului, Crin Antonescu, i-a acordat, ieri, căpitanului echipei naționale de fotbal a României, Gheorghe Hagi, în cadrul unei festivități, diploma, medalia și trofeul de excelență, pentru contribuția adusă la dezvoltarea sportului românesc. Pe trofeul de excelență era inscripționat următorul text: "Gheorghe Hagi - căpitanul fotbalului românesc". "Dincolo de succesul sportiv, care-l așază în galeria marilor campioni, alături de Nadia Comăneci, Ilie Năstase sau Ivan Patzaichin, cred că Hagi poate fi un model pentru întreaga societate românească și, mai ales, pentru cei tineri", a declarat Antonescu. (MEDIAFAX) Taxe vamale Guvernul a hotărât, ieri, să ridice taxele vamale pentru importurile de carne din Ungaria de la 25 la 45 la sută și de la 15 la 45 la sută pentru produsele din carne. Hotărârea este valabilă un an și a fost luată din cauza dificultăților cu care se confruntă producătorii români.