Renaşterea Bănăţeană, august 2000 (Anul 12, nr. 3192-3218)

2000-08-05 / nr. 3196

□ BANATEANA ( direct QR onorac prof. DR. Iosif Constantin Drăgan) Da Wm IEa N n NR. 3196 ♦ SÂMBĂTĂ 5 AUGUST 2000> 20 PAGINI + 2500 LEI Premierul își va anunța personal decizia privind candidatura la Președinție Mugur Isărescu va anunța oficial și personal atunci când va lua o decizie în privința candidaturii sale la Președinție, a declarat Gabriela Vrânceanu-Firea, purtătorul de cuvânt al Guvernului. Cristian Preda, consilier de analiză politică în cadrul Președinției, a afirmat, ieri, că premierul Mugur Isărescu a acceptat să candideze în alegerile din toamnă pentru funcția de președinte al țării. Preda participat la o dezbatere pe prone politice între membrii Grupului de Dialog Social și liderii PNL, unde a transmis interlocutorilor săi un mesaj al președintelui Emil Constantinescu potrivit căruia premierul Isărescu a acceptat să se înscrie în Conducerea Casei de Economii și Consemnațiuni se va pronunța în privința apelului la decizia de validare a contractului dintre CEC și FNI, după ce va primi cursa pentru Palatul Cotroceni. Preda a precizat că demersul lui Isărescu este susținut de președintele Constantinescu și urmează să fie sprijinit de mai multe partide și personalități. Se așteaptă ca pe lista de susținători ai lui Isărescu să figureze "toate partidele care doresc integrarea europeană". "Ar fi o mare eroare ca și Theodor Stolojan și Mugur Isărescu să candideze la prezidențiale, pentru că această situație ar duce la împărțirea voturilor", a afirmat Cristian Preda. Prezent la întâlnire, Valeriu Stoica a spus că nu dorește să comenteze informația până când premierul însuși nu o va face publică, oficial. (MEDIAFAX) CEC așteaptă o... înștiințare oficială / / înștiințarea oficială de la Tribunalul București, au declarat, ieri, surse din CEC. Tribunalul București a respins, 25 iulie, în ședință publică, acțiunea , ,i care CEC solicita anularea contractului cu Fondul Național de Investiții privind garantarea sumelor depuse de investitori. Hotărârea instanței poate fi contestată la Curtea de Apel București în 15 zile de la comunicare. (MEDIAFAX) Standard Poor's a îmbunătățit perspectiva de rating a României îmbunătățirea continuă a rezervelor valutare și o serie de progrese ale reformei, care au contribuit la recâștigarea sprijinului internațional, au determinat agenția Standard Poor's să decidă, ieri, îmbunătățirea perspectivei de rating a României, de la negativ la stabil, respectiv să confirme calificativele acordate pentru datoria pe termen lung în monedă locală (B) și pentru datoria pe termen lung în valută (B minus), se arată într-un comunicat al agenției. Ratingurile României continuă să fie restricționate de o economie fragilă și în mare parte nereformată, în finanțele publice slabe și în incertitudinea politică. Deși economia românească își propune o creștere de circa 1,5% în acest an și de până la 3% în 2001. Continuare în pagina 3m- Se declanșează activitățile preliminare procedurii de extrădare a Ioanei Maria Vlas Doi procurori români vor pleca, luni, în Israel pentru ca, împreună cu reprezentanți ai Ministerului Justiției din acest stat, să înceapă activitățile preliminare procedurii de extrădare a Ioanei Maria Vlas, a declarat, ieri,într-o conferință de presă, generalul de divizie Nicolae Neagu, prim-adjunct al inspectorului general al Poliției. Neagu a adăugat că autoritățile israeliene i-au interzis Ioanei Vlas să părăsească teritoriul acestui stat. Ea este acuzată de înșelăciune și fals intelectual, în legătură cu prăbușirea Fondului Național de Investiții. Ioana Maria Vlas a părăsit România în data de 22 mai, pe la punctul de trecere frontieră Vama Veche, în condiții legale, întrucât, în acel moment, nu fusese înregistrată nici o solicitare în baza căreia să se impună întreruperea călătoriei. Ulterior, Vlas s-a îmbarcat în cursa companiei bulgare Balkan Air, cu numărul LZ 571, care a decolat pe 23 mai, de la Sofia, la ora 21.00, în direcția Tel Aviv. Vlas și-a anunțat, în data de 25 mai, demisia din funcția de președinte al SOV Invest, Adunarea Generală a Acționarilor societății decizând, o zi mai târziu, asupra înlocuirii ei din funcție. Ulterior, pe numele lui Vlas a fost emis un mandat de arestare. în data de 31 mai a.c., procurorii au hotărât emiterea unui mandat pe numele lui Vlas, care părăsise România cu zece zile mai devreme, sustrăgându-se astfel de la ancheta penală; în același timp, procurorii au cerut Biroului Național Interpol să facă demersurile necesare pentru punerea în executare a mandatului de arestare. Parchetul Curții Supreme de Justiție a solicitat autorităților judiciare israeliene extrădarea Ioanei Maria Vlas, fost președinte al SOW Invest, dar Ministerul Justiției din Israel a cerut relațiile suplimentare solicitate în legătură cu probele care justifică emiterea mandatului de arestare, respectiv declarațiile pe care aceasta le-a dat Poliției române înainte să plece din țară, precum și declarațiile scrise ale martorilor. Toate documentele au fost traduse în limba engleză. La sfârșitul lunii iunie, Ministerul Public a comunicat că procurorii din cadrul Parchetului Curții Supreme de Justiție au trimis autorităților israeliene, pe cale oficială, datele suplimentare pe care acestea le-au solicitat în vederea extrădării Ioanei Maria Vlas, fost președinte al SOV Invest. (MJF.) Schimbarea la Fața 4 Mâine, bisericile creștine sărbătoresc prin Schimbarea la Față minunatele clipe ale întrezăririi lui Dumnezeu în totala splendoare a nemuritoarei Sale Sfinte Treimi. Această dumnezeiască minune a fost săvârșită pe muntele Taborului, în Galileea, în prezența Apostolilor Petru, Ioan și Iacob. Căci fața lui Dumnezeu a strălucit ca soarele mărturisit-au Sfinții Evangheliști Matei și Luca -, iar veșmintele lui s-au făcut ca lumina. Cuvintele rostite de Sfântul Apostol Petru pe Muntele Taborului, în clipa sublimei apariții, ne tălmăcesc faptul că schimbarea la față a unui neam nu poate fi deslușită decât pe pământurile unde a fost orânduit de Dumnezeu să trăiască. Astfel, tradiția românească și învățătura ortodoxiei ne întăresc convingerea că fiecare popor își are Bethleemul, Golgota, dar și Taborul său. Suferințele și nădejdile unui neam nu vor putea fi împlinite decât în spațiul vital hărăzit de Dumnezeu. Căci bucuria pe care au simțit-o cei trei Sfinți Apostoli, când au văzut mărirea Treimei celei Dumnezeiești, va fi simțită și de fiecare român, dacă va sta lângă credința strămoșească și o va păzi, nelepădându-se de dânsa, nici pentru bani, precum Iuda, și nici pentru orgolii ori alte rațiuni, ca și Brutus. Pentru că știut este adevărul că numai credința și fapta cea bună, săvârșită în folosul aproapelui, după voința lui Dumnezeu, ne vor aduce mântuirea. Aprobarea primei pentru grâul de panificație întârzie Ministerul Finanțelor refuză să dea aviz favorabil ordonanței inițiate de Ministerul Agriculturii și Alimentației privind aprobarea primei de 500 lei/kg producătorilor agricoli pentru grâul de panificație livrat din recolta anului 2000, destinat consumului intern, informează un comunicat al Ministerului Agriculturii. Acordarea primei de 500 lei/kg se impune ca o necesitate, având în vedere condițiile climatice nefavorabile din acest an (inundații, grindină, secetă excesivă) care au afectat majoritatea județelor țării și care au diminuat substanțial recolta din acest an Prima vine în sprijinul productorilor agricoli cultivatori de . Continuare în pagii