Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2001 (Anul 13, nr. 3320-3344)

2001-01-03 / nr. 3320

România a preluat președinția OSCE . Pentru un mandat de un an Cu un Guvern nou, dar cu priorități de politică externă neschimbate, România a preluat, la 1 ianuarie 2001, pentru un an, președinția OSCE, calificată de autoritățile de la București drept "un examen dificil", dar și un posibil "atu" în planul relațiilor internaționale. In prima jumătate a lunii, ministrul de externe, Mircea Geoană, va participa, la Viena, la o primă reuniune după preluarea președinției de către România. Venit la Ministerul de Externe direct de la Washington, unde a fost, timp de mai bine de patru ani, ambasador, Mircea Geoană devine, la puține zile după instalarea sa ca ministru, și președinte al OSCE; în a doua jumătate a lunii ianuarie, va avea loc, la București, prima reuniune a troicii OSCE, formată din miniștrii de externe din țara care deține președinția, din statul care a exercitat anterior aceste prerogative și din cel care urmează la șefie după mandatul actual. Conform acestui "algoritm", în anul 2001 troica este formată din România, Austria și Portugalia. Exercitarea președinției OSCE de către România coincide, în anul 2001, cu perioada în care Adrian Severin se află la conducerea Adunării Parlamentare a OSCE. (MEDIAFAX) Un prilej favorabil țarii noastre de a-și recâștiga prestigiul pe plan internațional Citiți în pagina 11, un amplu interviu cu dl Mircea Geoană, ministrul de externe "Urmează proba faptelor" . Președintele Ion Iliescu dorește ca mandatul său să fie "unul al renașterii speranței" Președintele Ion Iliescu a precistatului, la creșterea neîncrederii în zat, în mesajul transmis cu ocazia instituțiile sale, la punerea în discuție Anului Nou, că dorește ca mandatul său să fie "unul al renașterii speranței, al demnității naționale și al solidarității sociale". Șeful statului a subliniat, în mesajul de Anul Nou, că "prea mulți tineri talentați și instruiți părăsesc țara" și că cetățenii României se confruntă cu "prea multă violență, cu prea multă disperare socială și cu o polarizare nesănătoasă a veniturilor". "Nu putem asista pasivi la disoluția autorității a democrației", s-a arătat în mesajul președintelui Iliescu. "Noul Guvern, în programul prezentat în fața Parlamentului, a dovedit că a înțeles mesajul de a schimba în mod esențial prioritățile reformei. Este doar un început de refacere a încrederii dintre guvernanți și cetățeni. Urmează proba faptelor de zi cu zi. Este vorba de reconstrucția aparatului productiv al țării, de relansarea agriculturii pe baza modernizării și eficienței, de îmbunătățirea radicală a calității serviciilor publice de educație, sănătate, de reforma sistemelor de protecție socială, de pensii și de asigurări sociale, de asigurarea ordinii publice, de realizarea modernizării și dezvoltării, continuarea reformelor și asigurarea unor schimbări structurale în economia românească, care să-i permită să funcționeze într-un mediu puternic concurențial, cum este cel din Uniunea Europeană", se mai arată în mesajul de Anul Nou al președintelui Ion Iliescu. (Mi.) Șampanie, zăpadă și asasinat«G Petrecere «i scântei... ca pentru mileniul III >- Amănunte în paginile 2-3 uvernul a adoptat, în ședința de sâmbăta, c urdonanța de Urgență privind stimularea întreprinzătorilor privați și a întreprinderilor mici și mijlocii, a anunțat ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, Șerban Mihăilescu. El a precizat că aceste facilități se referă la scutirea de la plata taxelor vamale pentru Facilitați fiscala • Pentru întreprinderile mici și mijlocii mașinile, echipamentele, know-how-ul și instalațiile importate pentru dezvoltarea activităților proprii, facilitarea accesului prioritar al IMM la achizițiile publice de bunuri materiale, lucrări și servicii, scutirea de la plata impozitului pe profit în cazul profitului brut reinvestit, reducerea cu 20% a impozitului pe profit în cazul în care întreprinzătorul asigură creșterea cu cel puțin 10% a numărului de locuri de muncă față de anul precedent, precum și scutirea de la plata taxelor vamale pentru materiile prime necesare fabricării de produse. Nu se poate să ai o creștere de 5% a producției industriale dacă menții toate problemele în frânghii strânse. Vom încerca să-i convingem pe cei de la FMI că și astfel de măsuri se pot aplica, nu doar cele de restrângere", a spus Mihăilescu. (MEDIAFAX) Iarna blânda • Toate drumurile naționale sunt * accesibile circulației * Toate drumurile naționale erau accesibile circulației, ieri, informează Comandamentul Central de Iarnă din cadrul Ministerului Transporturilor. în zona montană, pe unele sectoare de drum, există zăpadă bătătorită sau frământată, în grosime de 1-3 cm, iar în unele zone din Moldova, Muntenia și Oltenia s-a semnalat ceață. Trenurile circulă normal, iar toate porturile și aeroporturile sunt deschise. (MF.)