Renaşterea Bănăţeană, februarie 2001 (Anul 13, nr. 3349-3368)

2001-02-06 / nr. 3349

BĂNĂȚEANĂ ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 3349 4 MARȚI 6 FEBRUARIE 2001 ♦ 24 PAGINI ♦ 3000 LEI Premierul Adrian Năstase va veni la Timișoara • Să verifice bilanțul Poliției de Frontieră • • Prefectul Horia Ciocârlie a anunțat, ieri, că domnul Adrian Năstase, prim-ministru al Guvernului României, va participa la ședința de bilanț al activității Poliției de Frontieră, acțiune care va avea loc la Timișoara, în data de 13 februarie a.c. Cu această ocazie, vor fi prezenți 22 de prefecți, inspectori șefi ai departamentelor din cadrul direcțiilor zonale ale poliției de frontieră. Vizita premierului, la Timișoara, va începe luni, 12 februarie, și se va încheia a doua zi, imediat după ședință. Deși nu a fost încă definitivat programul complet al premierului în Timiș, foarte probabil că, după întâlnirea cu reprezentanții autorităților publice județene și locale, premierul să viziteze și câteva obiective economice din Timiș. Cu o zi înaintea sosirii domnului Năstase este anunțată prezența la Timișoara a ministrului de interne, Ioan Rus, care dorește să participe la ședința Inspectoratului Județean de Poliție Timiș. Deși nu deține date concrete, prefectul Horia Ciocârlie nu a exclus ca, din delegația primului-ministru, să mai facă parte și alți conducători de ministere sau demnitari din cadrul Guvernului. SORIN LAZĂR # "Vom fi nemiloși si né vom face meseria" • Departamentul de Control și Anticorupție al Guvernului va verifica modul de privatizare a unor importante societăți : Departamentul de Control Anticorupție al Guvernului (DCAG) va verifica, în perioada următoare, contractele legate de privatizarea RomTelecom, Societății Naționale Tutunul Românesc, Comtim SA, precum și aspecte legate de utilizarea fondurilor speciale și a creditelor externe, a declarat, ieri, la Palatul Victoria, șeful DCAG, Ovidiu Grecea. DCAG va verifica, totodată, modul de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru exportul de bușteni, alcool și fier vechi, situația stocurilor de grâu, motorină și uleiuri minerale din rezerva de stat, modul de conservare și administrare a patrimoniului din agricultură aparținând statului, precum și contractul încheiat între Ministerul Culturii și societatea Turbomecanica pentru restaurarea Coloanei Infinitului, caz în care nota de control ar putea fi finalizată în următoarea săptămână. (MEDIAFAX) Continuare în pagina 11 ESP Autoritățile române vor începe în această săptămână negocierile cu oficialii Fondului Monetar Internațional (FMI), urmând ca echipa de experți să sosească astăzi la București, iar șeful misiunii FMI. Ne încep negocierile cu oficialii FMI von Matei, în data de 8 februarie. Ministrul finanțelor, Mihai Tănăsescu, a declarat, ieri,că semnarea unui nou acord cu FMI este importantă pentru creșterea credibilității externe a României, ceea ce ar implica diminuarea costurilor atragerii de împrumuturi de pe piața privată externă. El a spus că discuțiile cu reprezentanții FMI vor avea loc pe parcursul elaborării proiectului de buget pentru 2001. (MEDIAFAX) Direcția de Combatere a Crimei Organizate va fi restructuratâ . Din cadrul IGP Direcția de Combatere a Crimei Organizate (DCCO) din cadrul Inspectoratului General al Poliției va fi restructurată, ca urmare a finalizării controlului întreprins de Grupul de Control al ministrului și analizării concluziilor documentelor, a declarat, ieri, ministrul de interne, Ioan Rus. Fosta Direcție a fost împărțită în două brigăzi, una destinată combaterii traficului de droguri, iar cealaltă combaterii crimei organizate. De asemenea, la nivel teritorial au fost înființate 15 structuri teritoriale, care iau locul celor 41 de servicii teritoriale de combatere a crimei organizate. Noile structuri vor fi organizate după modelul Curților de Apel, ministrul de interne sperând că această nouă formulă va conduce la eficientizarea acțiunilor și la îmbunătățirea dotării instituțiilor respective. Pe lângă aceste structuri va funcționa Serviciul Independent de Arme, Explozivi și Substanțe Toxice, care va prelua atribuțiile serviciilor de specialitate din IGP. (MEDIAFAX) Republica România. Țară unitară și indivizibilă, așa cum e JL V prevăzută de Constituție și apărată prin Codul Penal, este condusă de o pleiadă de partide cu interese proprii, fără o viziune clară a interesului general al Patriei și Națiunii cu populație majoritară română, pe lângă care trăiesc și unele minorități, ca în multe state ale Europei. Constituția nu prevede regiuni administrative de nici un fel. Proiectul Legii administrative publice locale, votat în mare grabă cu o majoritate relativă și cu retragerea unei părți a Opoziției, nu poate fi promulgat și nici aplicat. Administrația publică centralizată menține mai strânsă unitatea Țării și evită regionalizarea și împărțirea teritoriului în regiuni administrative, care ar impune cheltuieli majore și cunoașterea de alte limbi, începând cu maghiara. Se creează astfel o "mentalitate"periculoasă în prezent și care, în viitor, va putea duce la destrămarea și pierderea Țării, ca urmare a lipsei de prevedere, ca să folosim un termen blând, de care dau dovadă responsabilii politici de azi, dispuși să cedeze la presiunile celor ce doresc o "Ungarie Mare", incluzând, cu dublă cetățenie, și pe maghiarii din alte țări. România văzută din afară Destrămarea Țării . Destrămarea și Regionalizarea sunt cerute și de "autonomiștii" de azi, "independentiști" de mâine pentru o nouă "patrie transilvană", cum a declarat în mass-media reprezentantul acestora, trădătorul Sabin Gherman, economist improvizat care își publică lucrările antiromânești la Budapesta, declarațiile sale fiind republicate și de presa română. Acordarea dreptului folosirii în administrația publică locală, în justiție și în alte domenii publice, a altor limbi în afară de cea oficială Română, hotărâre luată sub presiunea unor minorități de circa 6 la sută, ca aceea a Uniunii Ungaro-Secuiască, condusă de secuiul Marko Bela din Târgul Secuiesc, ca și a altor minorități de circa 1 la sută, este o distrugere a integrității și suveranității României. De asemenea, este inadmisibilă folosința inscripțiilor bilingve de străzi și chiar localități cu nume străin într-o Țară suverană, unde denumirile nu pot fi decât cele oficiale, ca în toate țările europene. Numai statele multietnice au și alte limbi oficiale sau o justificată dublă inscripție ca în cazul Greciei, care de milenii folosește alt alfabet decât cel latin. Dreptul minorităților la exprimare în limba maternă în familie sau în unele manifestări culturale implică, însă, în primul rând, obligația cetățenilor de a cunoaște limba oficială și de a se adresa autorităților în scris în limba țării în care trăiesc și muncesc, cum este, de exemplu, cazul Statelor Unite ale Americii. în concluzie, în cazul în care această lege va fi aplicată, România depășește și condițiile impuse de aderarea la Uniunea Europeană care nu cere desființarea statelor naționale europene, ci unirea lor într-o formațiune statală superioară, într-o confederație, Confederația Europeană, cu transferul unei părți a suveranității monetare, financiare, de apărare și de politică externă, prin administrarea acestei suveranități în comun. Confederate Helvetica este un exemplu concret și funcțional și un model care, după o perioadă de reflecție până în 2004, va fi adoptat ca soluția cea mai realistă, fără noi constituții și invenții europeiste. Confederatio Europa = Uniunea Europeană. România trebuie, în primul rând, să asigure drepturile de unitate și de bună administrație majorității, minoritățile conviețuind ca entități ce se bucură de aceleași drepturi pe care le are și majoritatea, putând să cultive în particular și valorile lor culturale, dar limba trebuie să rămână Româna, ca singura limbă oficială, ca în toate celelalte țări membre ale Uniunii Europene la care aspirăm și noi, eliminând însă orice pericole care ar duce la destrămarea sau desființarea Țării noastre. Cu sumă, Prof. Univ. Dr. JOsIF CONSTANTIN DRĂGAN