Renaşterea Bănăţeană, martie 2001 (Anul 13, nr. 3369-3395)

2001-03-01 / nr. 3369

□BĂNĂȚEANĂ ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 3369 ♦ JO11 MARTIE 2001 ♦ 16 PAGINI ♦ 3000 LEI De necrezut! PRESA - ȚAP ISPĂȘITOR... • Datorită imaginii negative a Justiției în ochii cetățenilor Vina privind imaginea negativa pe care o are justiția îi revine și presei, judecătorii și procurorii recunoscând totuși că semnalele trase de reporteri sunt benefice pentru înlăturarea cazurilor care pun la îndoială probitatea profesională a unor magistrați, s-a susținut, ieri, în cadrul ședinței de bilanț a instanțelor judecătorești. Ședința de bilanț privind activitatea instanțelor judecătorești pe anul trecut a fost prezidată de ministrul justiției, Rodica Stănoiu, președintele Curții Supreme de Justiție (CSJ), Paul Florea, președintele României, Ion Iliescu, și premierul Adrian Năstase. Ziariștii nu au fost lăsați să participe la dialogul dintre prezidiu și magistrați, având acces în sală doar la discursurile președintelui Ion Iliescu și premierului Adrian Năstase. Ministrul justiției, Rodica Stănoiu, a spus, în încheierea ședinței, că reporterii nu au avut acces în sală din lipsă de spațiu. (MP.) Toți agenții economici vor plăti, de la 1 martie, între 87 și 90 de dolari pentru o mie de metri cubi de gaze naturale, cu circa 30 la sută mai puțin față de prețul actual de 128 de dolari, în condițiile în care vor achita gazele cumpărate în maximum 30 de zile, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, ministrul Veste bune pentru merii consumatori tegete naturale industriei și resurselor, Dan Ioan Popescu. Noul preț a fost calculat la un curs mediu de schimb de 27.000 de lei pentru un dolar american: în cazul în care plățile nu vor fi efectuate în perioada de 30 de zile, societățile comerciale în cauză vor plăti un preț de circa 115- 120 de dolari, a precizat Dan Ioan Popescu. Reducerea prețului la gaze naturale a fost posibilă prin introducerea unui coș unic, care cuprinde atât gazele naturale din producția internă, cât și gazele provenite din import, a mai spus Popescu, adăugând că prețul pentru populație va rămâne neschimbat. (MEDIAFAX) La fiecare doua ore se fură o masina • în 2000 "s-au volatilizat" 4.546 de autovehicule • Cu 327 mai multe decât în anul precedent Un număr de 11-12 autoturisme pe zi au fost furate, în medie, anul trecut, în România, a declarat, ieri, într-o conferință de presă, locotenent-colonelul Adrian Mihai, din cadrul Direcției Poliției Judiciare din IGP. El a adăugat că numărul cazurilor este în creștere, anul trecut fiind înregistrate 4.546, cu 327 mai multe față de anul precedent. Cele mai multe furturi de autoturisme au fost înregistrate la Inspectoratele Județene de Poliție din Vestul și centrul țării și în municipiul București. De asemenea, în anul 2000, polițiștii au instrumentat 9.596 de dosare de furt de mașini, din care au fost soluționate 2.773, restul de peste 7.700 rămânând în continuare cu autori necunoscuți. Un număr de 4.602 de autoturisme furate în aceeași perioadă nu au mai putut fi recuperate de polițiști. Peste 4.200 din acestea erau mașini românești. Locotenent-colonelul Adrian Mihai a mai spus că în România acționează grupuri de hoți bine organizate, care colaborează cu rețelele internaționale de traficanți de mașini. Continuare în pagina 7 B ®* Datorită unei grave neglijențe a Consiliului Județean Timiș o stradă și an bloc au fost mutate în curtea unei case! • Punând pe drumuri 20 de familii Amănunte, în pagina 6 Strop de diamant Chiar dacă natura nu s-a dezghiocat de spaimele iernii, ghioceii - cei dintâi vestitori ai primăverii - s-au trezit din adâncul somn, încurajați de ei, curând se vor trezi și spânzul, cu florile purpurii, albastrele zambile, mărgelata tulichină, mirositoarele viorele. Alunul se va împodobi cu mâțișori, cornul își va deschide mugurii și își va îmbrăca crengile cu floricele galbene. Se vor întoarce cocorii, rândunelele, ciocârlia, iar pitpalacul va trâmbița o biruință. Chiar dacă ne mai amenință fulgii și recele vânt, perdelele cerului se vor da tot mai mult deoparte, fiindcă se apropie 1 Martie și avem nevoie de o rază curată de soare. Cred că nu întâmplător "siropul de diamant" - cum numește Arghezi Mărțișorul - se dăruiește primăvara, când în odăi miroase a ghiocei și muguri, iar în parcuri se aud șoapte de iubire. Să-l dăruim mamei, soției, iubitei, colegei, copiilor, însoțit de un gând bun. Să păstrăm strămoșescul obicei de a înnoda firul roșu,împletit cu cel alb, de ramura pomului din livadă, pentru ca pârgul și rodul să fie bogate. Să nu uităm sacrificiul ghiocelului, simbol al renașterii naturii, al vieții care trebuie să continue, în muncă, dragoste și armonie. STELA RADU-ONU Record hibernal • La Miercurea Ciuc s-a înregistrat cea mai scăzută temperatură din această iarnă La Miercurea Ciuc a fost în mauve foarte scăzute erau înreregistrată, în noaptea de marți spregistrate în luna ianuarie a anilor miercuri, cea mai scăzută tempe trecuți, în a doua jumătate a lunii latură din această iarnă, de -28 ianuarie 2000 fiind înregistrată grade Celsius. Specialiștii spun o temperatură de -33 grade Cehtă, de regulă, temperaturile Cessus. (MEDIAFAX)