Renaşterea Bănăţeană, iunie 2001 (Anul 13, nr. 3446-3471)

2001-06-11 / nr. 3454

NASA va relua explorarea planetei Mercur, o dată cu trimiterea, în 2004, a unei sonde spațiale ce va efectua, cinci ani mai târziu, prima misiune orbitală în jurul acestei planete neospitaliere, cea mai apropiată de Soare, în încercarea de a clarifica o serie de mistere. Agenția spațială americană și-a dat acordul pentru NASA VA RELUA EXPLORAREA PLANETEI MERCUR concepția acestei sonde, botezate MESSENGER (MErcury Surface, Space Environment, GEochemistry and Ranging). Ea va fi lansată în martie 2004 și va călători prin spațiu cinci ani până să ajungă, în aprilie 2009, pe orbita acestei planete pe care o va survola timp de un an, a precizat agenția spațială americană. Messenger va fi a doua sondă care va vizita această planetă situată la 60 de milioane de kilometri de soare. Scopul misiunii va fi acela de a explora relieful, de a determina compoziția și structura geologică a crustei și a nucleului, cât și natura activității magnetosferei acestei mici planete, care face înconjurul Soarelui în 88 de zile. Această misiune, al cărei cost se ridică la 256 milioane de dolari, realizată de NASA în colaborare cu Laboratorul de fizică aplicată al Universității John Hopkins din Laurel (Maryland). (MP.) "SECRETELE PUTERII" • Fostul președinte Mihail Gorbaciov pregătește un serial televizat în care va intervieva marile personalități politice de la sfârșitul secolului al XX-lea . Pe Baga, exista o singura echipă: TIMIȘOFi Rfi! Din octombrie sau noiembrie Noile tipuri de pașapoarte intra în circulație Inițiatorul programului perestroika, care a părăsit Kremlinul la sfârșitul anului 1991, o dată cu autodizolvarea URSS, va realiza, în perioada 11-18 iunie, în regiunea Staprovol și la Moscova, interviuri cu fostul cancelar german Helmut Kohl și cu fostul ministru al Afacerilor Externe, Hans-Dietrich Genscher. Opt sau zece episoade ale serialului ar urma să fie finalizate până la sfârșitul anulu. Episodul la care va participa fostul președinte american George Bush va fi filmat în Statele Unite, la Boston, în luna iulie, în luna august va fi intervievat Papa Ioan Paul al II-lea, iar în luna septembrie președintele sud-coreean Kim Dae Jung. în luna octombrie, Nelson Mandela, fostul președinte al Africii de Sud, va fi oaspetele lui Mihail Gorbaciov. Bill Clinton, care a părăsit președinția americană în ianuarie, și-a dat acordul de principiu pentru a participa la turnarea serialului. (MP) învingând cu 3-2 pe FC Baia Mare. "Poli" Timișoara a deschis calea "UMT"-ului spre Divizia A, formația de la Pădurea Verde aflându-se la doar 90 de minute de o promovare istorică. Dincolo de rivalitățile dintre cele două cluburi, este îmbucurător că Timișoara se află la un pas de elita fotbalului românesc, indiferent dacă formația se numește "Poli" sau "UMT". în fond, pe Bega există o singură echipă- TIMIȘOARA, așa cum șapte mii de oameni au scandat, sâmbătă, la Stadionul "Dan Păltinișanu". Ce poate fi mai frumos... Noile tipuri de pașapoarte ar putea intra în circulație în luna octombrie sau noiembrie, a anunțat, ieri, la Siret, secretarul de stat cu probleme privind integrarea europeană și relații internaționale din cadrul Ministerului de Interne, Alexandru Farcaș. Farcaș a spus că, potrivit hotărârii de guvern adoptată recent, licitația va fi organizată de Regia Autonomă a Patrimoniului Protocolului de Stat și prevede că prima tranșă, de un milion de pașapoarte, va fi oferită de firma care va câștiga licitația, iar restul producției de pașapoarte va fi realizată în țară. "Această licitație a fost anunțată deja la sfârșitul lunii mai. Ne propunem și sperăm ca până în luna octombrie sau noiembrie să punem în circulație noile pașapoarte. Pașapoartele vor avea peste 15 elemente de securizare, multe elemente suplimentare față de pașaportul actual. Aparent este același pașaport, însă pașaportul va conține și o fotografie în umbra impregnată în hârtie.Vor fi măsuri pentru a se preveni orice posibilitate de înlocuire a fotografiilor sau de a scoate pagini. Ideea este de a introduce un pașaport care să fie la cele mai înalte standarde și cerințe ale UE și chiar pe plan mondial, un pașaport care să mențină caracterul acesta impenetrabil mai mulți ani de zile", a spus Farcaș. (MP.) n* Amănunte, în "Univers sportiv"