Renaşterea Bănăţeană, iunie 2001 (Anul 13, nr. 3446-3471)

2001-06-25 / nr. 3466

Reglare de ... conturi între România și Suedia Prim-ministrul Adrian Năstase și premierul suedez Göran Persson au semnat, duminică, la Palatul Victoria, un Acord între Guvernul României și Guvernul Regatului Suediei privind reglarea pretențiilor finaciare suedeze nesoluționate. Acest document, care va fi transmis spre ratificare Parlamentului, prevede achitarea de către partea română a sumei de 120 milioane jlari în contul datoriei pe care României o are față de Suedia. Plata sumei se va face eșalonat, în patru tranșe egale, până în a doua jumătate a anului viitor. Premierul Adrian Năstase a afirmat că această sumă va fi mai mică decât valoarea investițiilor suedeze în România din perioada următoare și a precizat că prin Acordul semnat duminică se rezolvă "toate plângerile anterioare legate de datoria către Suedia". "Tentația obișnuită a omului politic este de a amâna soluționarea unor probleme delicate, dar după aproape 70 de ani, problema acestei datorii reprezenta un obstacol care trebuia eliminat", a spus Năstase. Prim-ministrul Göran Persson a precizat că firmele suedeze implicate s-au arătat mulțumite de soluția aleasă pentru rezolvarea unei probleme care exista de foarte mulți ani. El a recunoscut faptul că, inițial,în cadrul discuțiilor au fost vehiculate sume mai mari decât cea stabilită în final pentru plata datoriei, dar a afirmat că "din cauza unor negociatori atât de duri ca premierul Adrian Năstase, s-a ajuns la această soluție". în cadrul delegației suedeze sosite la București s-au aflat și reprezentanți ai firmelor Volvo, ABB, Eriksson, autoritățile române oferindu-le acestora informații legate de societățile românești pentru care urmează a fi lansat procesul de privatizare. Ministrul pentru privatizare, Ovidiu Mușetescu, a afirmat că firmele suedeze s-au arătat interesate de Roman Brașov, precum și de alte societăți din industria construcțiilor de mașini, metalurgie și siderurgie, comunicații, precum și din sectorul energetic și al utilităților publice. "Investițiile suedeze în privatizare sunt dezamăgitoare și este momentul ca aceste investiții să fie relansate" , a spus Mușetescu. (MP.) ~~ ' f * ■ ^HHfc: . Când ai nevoie fir de o mână de ajutor A Tel: 056-194.049. 056-200.375 «»w,paginaarii.ro «5537*23 firde Valea Domanului! Citiți în pagina 4 Tinerii au reprezentat, în ultimii ani, teme ale programelor electorale, dar prioritățile cotidiene și lipsa de consecvență în acțiuni nu au permis desfășurarea unor activități susținute pentru îmbunătățirea situației acestora, a declarat premierul Adrian Năstase, sâmbătă, cu ocazia lansării de către Guvern a Planului Național de Acțiune pentru Tineret. "Rezultatele au fost firave și nu am reușit să pregătim foarte bine generațiile postrevoluționare pentru a intra în viața economică, lăsând la o parte Guvernul a lansat Planul Național de Acțiune pentru Tineret problemele trecutului", a spus Năstase. El a precizat că lansarea Planului Național de Acțiune pentru Tineret reprezintă o necesitate, care ar putea determina o schimbare esențială în ceea ce privește politicile românești în domeniu. Organizarea învățământului românesc, spre exemplu, trebuie să fie gândită în termenii unui nou model al competiției, dincolo de bătăliile pentru diverse patrimonii, a adăugat premierul. Șeful Guvernului a mai arătat necesitatea acordării unei atenții speciale tinerilor cu o vârstă cuprinsă între 25 și 35 de ani și care doresc să pătrundă în lumea afacerilor, precum și acelora care intenționează să intre în posesia unei locuințe fie pe baza creditului ipotecar, prin achitarea în rate a costului locuinței care nu va depăși 250 dolari pe metru pătrat, fie pe baza sprijinului acordat de Agenția Națională pentru Locuințe și comunitățile locale și prin achitarea unei chirii modice. Năstase a amintit că, în următorii trei ani și jumătate, vor fi ridicate pentru copii și tineri 400 de săli de sport, pentru a contribui la îngrijirea sănătății acestora, deteriorată în ultimii ani. (Mi7.) "De la meșteșug la produsul finit" • Expoziție de artă populară