Renaşterea Bănăţeană, august 2002 (Anul 14, nr. 3801-3827)

2002-08-01 / nr. 3801

BĂNĂȚEANĂ ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 3801 ♦ JO11 AUGUST 2002 *16 PAGINI ♦ 5000 LEI "Undă verde" pentru piața de gross din Timișoara Ministrul Integrării Europene, Hildegard Puwak, și ambasadorul Germaniei la București, Armin au semnat, ieri, la sediul MIE, Acord de cooperare financiară între guvernele României și Germaniei. Germania acordă 5,6 milioane de euro unor proiecte aprobate în anul 2000 pentru sprijinirea IMM- urilor și a structurilor de comercializare a legumelor și fructelor în Timișoara și Cluj-Napoca (fonduri de asistență nerambursabilă pentru sectorul IMM - 3 milioane euro și dezvoltarea pieței de gross și a producătorilor în Timișoara și Cluj - 2,5 milioane de euro). Proiectele se derulează deja, dar pregătirea pentru semnarea acestui acord a durat mai mult timp, a precizat ambasadorul german. El a adăugat că se află deja în derulare și proiecte aprobate în anul 2001 și urmează să fie semnat, probabil în acest an, acordul privind colaborarea tehnică între cele două țări pentru anul trecut. Armin Hiller a declarat că între România și Germania colaborarea s-a dezvoltat foarte mult în ultimii doi ani, în special între Ministerele de Interne, Externe și ale Apărării, președintele Germaniei, ministrul federal de Interne și ministrul de Interne al landului Bavaria vizitând recent România. "Din 1989, Germania nu a avut nici un dubiu că România face parte din Europa și aparține spațiului euro-atlantic și am sprijinit de la început procesul de integrare a României", a afirmat Hitler, precizând că la Ministerul român de Externe există un consilier german, "ambasador cu experiență bogată", care oferă asistență autorităților române pentru aderarea la NATO. (MEDIAFAX) +ii. . Medicamente indispensabile nu mai pot fi prescrise în regim compensat sau gratuit Pagina 3 Preliminariile Ligii Campionilor (turul doi, prima manșă) "Câinii roșii", hăituiți de belgieni • FC Bruges - Dinamo București 3-1 (2-1) Optimismul dinamoviștilor cu privire la partida contra belgienilor nu și-a găsit, aseară, acoperire pe gazon. FC Bruges a controlat ostilitățile, de la un capăt la altul, pe lângă cele trei goluri, irosind și alte oportunități de a marca. Ce-i drept, și Dinamo a avut câteva sclipiri, printre care și excelenta acțiune finalizată cu gol a lui Alexa, însă, la acest nivel, se cere mult mai mult. Au marcat: Lange (min. 25), Mendoza (min. 44 și 84),respectiv, Alexa (min. 42). în minutul 83, Danciu a fost eliminat pentru cumul de cartonașe galbene. Iată jucătorii folosiți de Cornel Dinu: Cr. Munteanu,Stoican (min. 77, Grigorie), Kiriță, Onuț, Bolohan, Alexa, Danciu, Pârvu, Frăsineanu,Cl. Drăgan (min. 82, Bărcăuan), Cl. Niculescu (min. 71, Dănciulescu). (C.B.) Năstase între ficțiune și crunta realitate Premierul Adrian Năstase intenționează să-și petreacă cele două săptămâni de concediu la mare, împreună cu familia, citind câteva cărți polițiste, dar și analizând dosarele pe care nu a reușit să le rezolve. "Voi merge la mare, la Neptun, vreau să încerc să citesc câteva cărți polițiste, deși o să iau cu mine destul de multe dosare pe care nu am reușit să le rezolv", le-a răspuns Năstase ziariștilor care l-au întrebat unde își va petrece concediul. Premierul a precizat însă că programul de vacanță va fi stabilit împreună cu soția și cu cei doi băieți. Șeful Executivului va intra,începând de astăzi, într-un concediu de două săptămâni. în timpul concediului premierului, activitățile curente ale Guvernului vor fi coordonate de către ministrul Administrației Publice Octav Cozmâncă și secretarul general al Guvernului Șerban Mihăilescu. (MEDIAFAX) Persoanele străine, care au comis crime de război sau împotriva umanității, nu vor mai intra în România Cetățenii străini în legătură cu care există date certe că au săvârșit sau au participat la o infracțiune contra păcii și omenirii, la o crimă de război sau la o crimă împotriva umanității , prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte, nu vor mai avea dreptul de a intra sau de a ședea pe teritoriul României, a decis, ieri, Guvernul printr-un proiect de lege. Persoana care nu va respecta această interdicție va fi returnată în țara de origine sau țara din care a plecat, în cazul în care această persoană a săvârșit o infracțiune a cărei judecare este de competența instanțelor române, anterior interzicerii șederii în România, această interdicție se suspendă până la soluționarea definitivă a cazului sau până la executarea pedepsei. Până acum, doi foști gardieni în lagărele naziste, de origine română, au fost expulzați în România în urma unor decizii ale instanțelor americane, iar în cazul unui al treilea autoritățile SUA au început demersurile pentru retragerea cetățeniei americane. (MEDIAFAX) __________________ PAGINA 4 Ploile torențiale au provocat adevărate dezastre în județul Prahova