Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2002 (Anul 14, nr. 3828-3852)

2002-09-02 / nr. 3828

( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN j NR. 3828 ♦ LUNI 2 SEPTEMBRIE 2002 ♦ 20 PAGINI ♦ 5000 LEI DRANATEANA (IE dorește si încheie prima serie a negocierilor până la sfârșitul anului Miniștrii Afacerilor Externe din Uniunea Europeană (UE) au reafirmat dorința de a încheia prima serie a negocierilor de aderare la sfârșitul anului 2002. "Am confirmat calendarul. (...) Nu mai avem decât de terminat treaba", a declarat șeful diplomației daneze, Per Stig Moeller, referindu-se la cele patru luni rămase pentru închiderea negocierilor în vederea aderării europene a zece noi state în 2004. Aceste discuții, care se anunță dificile din cauza problemelor din domeniile agricol și financiar, trebuie încheiate înainte de summit-ul european de la Copenhaga, din 12-13 decembrie. în acest scop, Cei 15 vor decide asupra unor puncte de vedere comune până la summitul de la Bruxelles, din perioada 24-25 octombrie. "Calendarul nostru este realist. Avem o ocazie excelentă de a încheia (...) în denbrie", a apreciat comisarul european pentru extindere, Günter Verheugen. Moeller a insistat asupra importanței istorice a extinderii cu zece noi membri (Polonia, Ungaria, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Lituania, Letonia, Estonia, Cipru, Malta), cea mai importantă de la fondarea "construcției europene". Reprezentanții statelor europene la Elseneur au salutat, de asemenea, eforturile Bulgariei și României, care vor să se integreze în UE în 2007. De asemenea, abolirea pedepsei capitale și reformele din Turcia au fost apreciate de șefii diplomațiilor europene, dar aceștia nu au fixat o dată precisă pentru deschiderea negocierilor de aderare cu Ankara. Deși în programul oficial dosarul extinderii era singurul care urma să fie luat în discuție, această temă a fost eclipsată parțial de situația din Irak, marcată de refuzul Bagdadului de a permite revenirea inspectorilor ONU pentru dezarmare și temerile față de o intervenție militară americană. (MEDIAFAX) Cu Traian Băsescu-n frunte... Peste cinci mii de democrați din toată țara, conduși de liderul PD, Traian Băsescu, au traversat, sâmbătă la prânz, centrul Capitalei, într-un marș care a încheiat lucrările Conferinței Naționale a Partidului Democrat desfășurate la Sala Palatului, în acordurile imnului "Verdemourat", democrații au străbătut distanța Sala Palatului-Piața Victoriei-Aleea Modrogan, marșul fiind deschis de Traian Băsescu, alături de care, în primul rând, s-au aflat, între alții, Radu Berceanu, Sorin Frunzăverde, Ortansa Jude, Liviu Negoiță, Emil Boc, Ștefan Bejat, Aurel Pană. ""Cei de astăzi de la putere trebuie să știe că am plecat către Palatul Victoria", a spus Băsescu, dând startul "marșului pentru democrație" al Partidului Democrat. Pancartele cu lozinci anti-guvernamentale, arborate pe parcursul celor trei ore de lucrări ale conferinței de la Sala Palatului, au fost purtate și pe stradă. "Năstase, ne-am prezentat pentru dezagregare" a fost sloganul cu litere de-o șchioapă care a deschis alaiul democrat. El a fost urmat de altele similare: "Corupția PSD sărăcește populația", "Năstase egal Ceaușescu", "PSD înflorește, țara sărăcește" sau "PSD mai aproape de oameni, cu mâna în buzunarul lor", în timp ce unii trecători au întâmpinat convoiul cu aplauze și fluturări de mâini, alții s-au revoltat pentru că acesta a încurcat circulația și a împiedicat autobuzele minute bune să ajungă în stații. "Mai bine ar face drumurile astea, dom'le!", s-a înfuriat un taximetrist la vederea lui Băsescu. între saluturile adresate mulțimii și intonarea versurilor imnului de partid. Traian Băsescu s-a fotografiat alături de un mire și o mireasă pe Bulevardul Magheru și le-a atras atenția democraților să aibă grijă să nu cadă într-o groapă considerabilă de pe carosabil. "E pentru reparații", le-a explicat Berceanu fotoreporterilor și ziariștilor prezența gropii în centrul Bucureștiului. Participanții la marș au trecut prin fața Guvernului și au încheiat demonstația în fața sediului central al partidului din Aleea Modrogan. Sesiunea parlamentară de toamna începe astăzi Pagina 3 Timișoara fotbalistică visează frumos... Amănunte în suplimentul'Univers sportiv' Premierii francez și român vor participa la o reuniune a ONG-urilor la Paris Premierul francez Jean-Pierre Raffarin și cel român Adrian Năstase vor lua parte, la 4 octombrie, la Paris, la o dezbatere a organizațiilor nonguvernamentale franceze și române care vor colabora pentru repatrierea și reintegrarea socială a românilor victime ale traficului cu persoane, a anunțat, sâmbătă, ministrul francez de interne, Nicolas Sarkozy. La finalul unei reuniuni cu ONG-urile române, desfășurată la Ambasada Franței la București, ministrul francez de Interne i-a invitat pe interlocutorii săi la o dezbatere, la începutul lunii octombrie, la Paris, în scopul stabilirii unei platforme comune care să reunească asociațiile franceze și pe cele române. Ulterior, el a confirmat prezența premierului francez la această întâlnire. Sarkozy a explicat că autoritățile franceze sunt dispuse să participe la finanțarea operațiunilor necesare pentru repatrierea și integrarea tinerilor români victime ale traficului în scopuri sexuale sau a handicapaților. (MEDIAFAX)