Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2003 (Anul 15, nr. 4005-4029)

2003-04-01 / nr. 4005

Moțiunea de cenzură "Mafia sufoca România" a fost respinsă .ori, a avut loc, în plenul Parlamentului, dezbaterea asupra moțiunii de cenzură "Mafia sufocă România", inițiată de PRM, PD și PNL. Aceasta "a creat o stare de panică la Palatul Victoria", a spus președintele PRM, C.V. Tudor, pentru că "nimeni nu se aștepta ca partidele de opoziție să treacă peste animozități" și să semneze un document comun. Parlamentarii PSD, UDMR și PUR au votat împotriva moțiunii de cenzură referitoare la asumarea răspunderii Guvernului pentru pachetul de legi anticorupție. Moțiunea a fost respinsă cu 281 de voturi contra și doar 163 pentru. "Regimul de la Bagdad se va prăbuși în 15 zile" . Apreciază un fost oficial irakian Regimul irakian "se va prăbuși în următoarele 15 zile", a declarat fostul responsabil cu protocolul al dictatorului Saddam Hussein, citat de publicația Bildam Sonntag (BamS). "Sunt convins că regimul irakian se va prăbuși în următoarele 15 zile. Saddam știe că nu este decât o chestiune de timpi. De aceea și-a pregătit un exil luxos", a adăugat Haitham Rashid Wihaib. în vârstă de 52 de ani, fostul colaborator al lui Saddam Hussein s-a stabilit la Londra în 1995 și are contacte zilnice cu înalți responsabili irakieni, în ultima perioadă, potrivit publicației citate. Bildam Sonntag nu precizează locul unui eventual exil al dictatorului irakian. Conform lui Wihaib, "Saddam Hussein vrea să se alăture familiei sale imediat după ocuparea Bagdadului. Dacă nu va mai fi posibil, el a cerut gărzilor sale să-l împuște. Deoarece nu se va lăsa prins în viață". Pe de altă parte, Saddam Hussein a declarat deja că va muri în țara sa. (MP.) Amănunte despre conflictul din zona Golfului, în pagina 16 De vreo câteva mandate încoace, guvernele ne tot promit multe. Bacă prețurile nu vor mai crește, bacă se vor crea locuri de muncă, că tinerii vor primi locuințe, iar pensionarii, medicamente gratuite, că, în curând, prin România va curge numai lapte și miere. Dacă ar fi Viața, ca o păcăleala fost să ne încredem măcar într-un sfert din promisiunile și angajamentele mai-marilor țării, ar fi trebuit să ducem o viață de huzur, cu mult peste nivelul occidentalilor. Așa însă, le-am luat pe toate ca pe niște păcăleli, iar rezultatul se vede, an de an, 365 de zile de păcăleli. La ce ne-am mai putea aștepta, astăzi, de Ziua oficială a păcălelilor? La câtă experiență am acumulat, în "maratonul" de păcăleli, am trece și de 1 Aprilie... SILVIU FLORESCU Ordonanța "anti-mama" va fi reanalizata Conducerea PSD a stabilit, ieri, să se renunțe la plafonarea indemnizației care va fi primită de viitoarea mamă în concediul pentru îngrijirea copilului, urmând ca, în acest sens, să fie modificată Ordonanța 9/2003, a declarat ministrul administrației publice, Octav Cozmâncă. Acesta a precizat că Delegația permanentă a PSD a recomandat Ministerului Muncii să modifice Ordonanța , în sensul că viitoarele mame să primească în concediul pentru îngrijirea copilului o indemnizație stabilită în funcție de contribuția lor la Fondul de asigurări sociale și ca această indemnizație să nu fie plafonată la 4.200.000 de lei lunar, indiferent de contribuție, cum prevede ordonanța. El a arătat că ordonanța modificată va fi aprobată în prima ședință de Guvern. Cozmâncă a mai spus că în urma unei situații statistice a rezultat că numai 12% dintre viitoarele mame erau afectate de plafonarea indemnizației la 4.200.000 de lei pe lună, iar 88% dintre ele aveau sub această sumă. "Eliminându-se acest plafon nu mai există o problemă și este puțin probabil și de neînțeles care va fi obiectivul «eșarfelor albastre» purtate de persoane care nu au avut și nici nu o să aibă copii. Vom atrage atenția manifestantelor să aibă grijă cum umblă prin gropile din Capitală", a spus Cozmâncă. (MP.) fi fost înființat Comandamentul Operațional Naval Comandamentul Operațional Naval (CON), subordonat Statului Major al Forțelor Navale (SMFN), a fost înființat, ieri, la Constanța, prin ordin al ministrului apărării naționale. Prin același ordin semnat în data de 15 martie, contra-amiralul de flotilă Constantin Vasile Nasuia a fost numit la CON în funcția de locțiitor al comandantului instituției militare. Comandantul acesteia nu a fost încă numit. Generalul doctor Mircea Mureșan, locțiitor al șefului Statului Major General, a declarat, ieri, la Constanța, cu prilejul ceremoniei de înființare, că în acest fel CON degrevează de sarcini operative Statul Major al Forțelor Navale. Potrivit lui Mureșan, CON va conduce în situații de criză și de război forțele navale române, atât maritime, cât și fluviale. (MP.)