Renaşterea Bănăţeană, iunie 2003 (Anul 15, nr. 4056-4080)

2003-06-11 / nr. 4064

BANATEANA ( DIRECTOR ONORIFIC PROF. DR. JOSIF CONSTANTIN DRÁGÁN) NR. 4064 ♦ MIERCURI 11 IUNIE 2003 +16 PAGINI ♦ 5000 LEI Un om de afaceri italian, referindu-se la facilitățile fiscale pe care statul, ba le acordă, ba le taie, spunea că, decât să uzezi de ele și să fii apoi amendat cu miliarde, mai bine te lipsești. Peste toate instabilitatea fiscală de până acum, "obiectivitatea" acordării facilităților,înlesnirilor, reeșalonărilor, scutirilor cu care ne-am obișnuit) apare acum un orizont bine conturat: odată aderați la UE, gata cu facilitățile înființat în 1998, grupul de lucru pentru Codul de conduită pentru impozitarea afacerilor al Uniunii Euro j Editorial) Adtio faciitati pene, prin această reglementare, dă o abordare coerentă în spațiul comunitar al domeniului impozitării directe. Statele membre au fost invitate să indice măsurile lor fiscale potențial dăunătoare altor state (lista a cuprins inițial 271 măsuri, din care au fost reținute un număr de 66). O astfel de măsură este prevederea unui nivel de limozitate semnificativ mai redus și nivelul general dintr-un stat membru. în cazul țării noastre, au fost identificate ca măsuri potențial dăunătoare acestor principii: facilitățile fiscale din zonele libere și defavorizate; cele acordate prin legile privind investițiile semnificative și parcurile industriale; facilitățile fiscale pentru IMM-uri și pentru export. Viitorii membri ai UE va trebui să respecte principiile Codului de conduită pentru impozitarea afacerilor, de la data intrării în Uniune, ceea ce înseamnă că facilitățile fiscale deja existente în România vor putea fi menținute până la data aderării, iar principiile europene va trebui să se regăsească în conținutul Codului fiscal, în curs de elaborare. MARCEL SĂMÂNȚĂ GUVERNUL ÎN RESTRUCTURARE Restructurarea Guvernului va avea loc, probabil, până la finalul actualei sesiuni legislative, a declarat, ieri, președintele Ion Iliescu, după întâlnirea cu premierul Adrian Năstase. Șeful statului a precizat că primul-ministru i-a prezentat o informare în legătură cu preocupările de creștere a eficienței activității Guvernului. Iliescu a precizat că a fost vorba despre o discuție de principiu, despre niște "gânduri ale premierului". Președintele Iliescu a precizat că restructurarea Guvernului va presupune o restrângere a numărului de ministere și o restructurare a ministerelor. Șeful statului a apreciat că restructurarea Guvernului trebuie analizată atent, iar echipa guvernamentală să vină cu propuneri pentru a vedea apoi cum se va realiza concret. Iliescu a apreciat drept corectă preocuparea Guvernului de a face echipa guvernamentală mai eficientă, adăugând că restructurarea "trebuie bine gândită, bine fundamentată". (MP.) In zilele următoare Caiduri insuportabile într-un comunicat primit la redacție din partea Inspectoratului Județean de Protecție Civilă Timiș, se precizează că, în conformitate cu informațiile furnizate de Serviciul de prognoză a vremii Banat- Crișana,în zilele următoare, indicele ITU ar putea depăși valoarea de 80 de unități, în zonele de câmpie și pe văile adânci. Ca urmare, șefii de protecție civilă trebuie să aibă în vedere informarea personalului cu atribuții în domeniul protecției muncii despre obligativitatea punerii în aplicare a prevederilor OG 99/2000, care se referă, printre altele, la reducerea intensității ritmului de lucru, asigurarea ventilației în încăperi și a cel puțin doi litri de apă minerală de persoană, dacă temperaturile vor depăși 37 de grade, mai multe zile consecutiv, în paralel, reamintim persoanelor cu probleme cardiace, bătrânilor, copiilor și gravidelor, să nu iasă din casă decât în caz de necesitate și să-și asigure protecția necesară. De asemenea, se pare că, și în viitor, se vor înregistra perioade cu temperaturi extreme, dar sunt posibile și furtuni. (RM.) 1 Echipe de biciclisti vor păzi parcurile Timișoarei P. 4 Agricultura P. 6 Sancțiuni pentru operatorii de transport rutier P. 10 Nou val de proteste in Franța P. 16 La închiderea ediției , Ministrul Agriculturii Ilie Sârbu a declarat, ieri, că "nu se pune problema ca țăranii români" să nu mai producă țuică din cauza angajamentelor incluse în acquis-ul comunitar privind impozitarea. "Poate să existe în localitate un cazan de țuică autorizat, igienizat, care corespunde cerințelor UE și producătorii se pot duce acolo să-și proceseze țuica", a explicat Sârbu: întrebat ce va face țăranul cu cazanul de țuică din curte, Sârbu a arătat că și el are un cazan de țuică și o să-l țină ca muzeu. Populația nu va mai putea produce alcool pentru autoconsum în gospodăriile proprii după integrarea României în Uniunea Europeană, această activitate urmând să fie desfășurată într-un centru organizat în fiecare localitate. Angajamentul este inclus în acquis-ul comunitar privind impozitarea. ■ Aproximativ jumătate din populația României trăiește la limita suficienței, adică veniturile lunare sunt destinate în exclusivitate pentru acoperirea cheltuielilor curente din perioada respectivă, a declarat, ieri, Cosmin Alexandru, directorul general GfK România, citând un studiu al companiei. ■ PNL propune, printr-un proiect de lege, ca demnitarii să precizeze în declarația de avere dacă au obținut câștiguri și premii la sistemele de pronosticuri și loterie, jocuri de noroc sau concursuri, indiferent de natura și organizatorul acestora. PNL a inițiat trei proiecte de lege referitoare la modificarea legislației anticorupție pe care intenționează să le depună, joi, la Camera Deputaților. ■ Prima parcare publică supraterană din București, care va avea zece nivele și o capacitate de peste două mii de locuri, va fi construită începând de la jumătatea verii, în apropierea magazinului Unirea, a anunțat, ieri, primarul sectorului 3, Eugen Pleșca. "Va fi prima parcare supraterană din oraș. Imediat după aceasta vor apărea alte două, bineînțeles dacă colegii mei nu mi-o iau înainte", a afirmat primarul. La rândul său, prefectul Capitalei, Gabriel Oprea, a precizat că majoritatea primarilor de sector au identificat terenuri care pot fi folosite pentru astfel de proiecte. La închiderea ediției