Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2005 (Anul 17, nr. 4621-4645)

2005-04-01 / nr. 4621

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4621 - vineri 1 aprilie 2005 -16 pagini + programe TV - 6000 lei (60 bani) După punerea oficială sub acuzare a președintelui Consiliului de Administrație al Rompetrol, liberalul Dinu Patriciu, și, subliniez în mod special, indiferent de modul de soluționare a acestor învinuiri, am avut o primă tentativă de a acorda oficialilor vremii un plus de credibilitate. In sensul că ar fi posibil ca voința politică chiar să existe la actualul Guvern, în eliminarea ticăloșilor și a marilor rechini care au spoliat țara, iar această voință să se manifeste în lupta împotriva corupției, indiferent de culoarea politică. Bine că tentativa de acordare a unei bile albe în acest demers a rămas doar ceea ce am spus, adică un prim impuls nu prea bine cântărit, căci iată, la o zi după demararea anchetei de Parchetul înaltei Curți de Casație și Justiție, vine chiar Dinu Patriciu și acuză... PSD-ul de înscenare editorial Mai aproape de credibilitate? și prezentare,în Justiție, a unui fals memoriu (?), cu acuze măsluite contra sa și a colegilor săi de la Rompetrol și Petromidia. Și, culmea, dă dreptate Parchetului că s-a autosesizat în urma apariției unor acuzații strâmbe, mulțumind Justiției că-i oferă șansa mult așteptată de a demonstra cât de corecți, cinstiți și fără pată sunt afaceriștii liberali! Nu m-aș mai mira nici dacă, în viitorul apropiat, va fi chemat la Parchet, pentru curățarea totală și definitivă a imaginii de om de afaceri nepătat, și celălat "dalmațian" liberal, Viorel Cataramă. Sau poate că e, deja, imaculat de trecerea timpului! După contraatacul lansat de Patriciu, la ieșirea de la Parchet, stai și te miri... la poarta notuă, de ceea ce se mai poate întâmpla în țară și te întrebi cum și când s-a produs transferul scenelor de teatru absurd, dinle lui Ionescu, direct pe marea scenă de teatru imposibil ca a devenit, în ultimii 15 ani, întreaga Românie? Căci absurd e să nu se tot citească scenarii în care jaful de sute de mii de miliarde de lei de la FNI să nu aibă autor, marile privatizări revoltătoare să nu aibă beneficiari, falimentări de bănci întregi să nu aibă vinovați și să existe, invariabil, doar spectatori, cam 12 milioane de amărâți, care suportă! Căci altceva n-au ce face, privesc și acceptă toate capriciile, mârșăviile și punerile în scenă ale parodiilor de acte justițiare ce ni se servesc în loc de adevăr. Ori a înnebunit Parchetul și Gărzile Financiare când se vorbește de evaziuni de mii de miliarde de lei ori a înnebunit Patriciu, sperând că mai are spate suficient de puternic ca să iasă basma curată! Dar, aici totul e posibil, căci nu mai trebuie să căutăm peste oceane: România e țara tuturor posibilităților! ELEONORA V. POPA Misterul încă domnește în cazul jurnaliștilor răpiți România și Bulgaria vor colabora pentru o aderare paralelă la UE Premierii român și bulgar au semnat, ieri, la Sofia, o declarație comună în care se precizează că autoritățile din cele două țări vor colabora îndeaproape pentru a asigura aderarea paralelă a României și Bulgariei la Uniunea Europeană, conform calendarului stabilit. Declarația a fost semnată cu prilejul vizitei oficiale pe care premierul Călin Popescu Tăriceanu a efectuat-o, ieri, la Sofia. "Cele două guverne se vor strădui să își reîntărească eforturile pentru îndeplinerea angajamentelor luate în timpul procesului de negociere și în cadrul relațiilor lor cu Parlamentul European", se afirmă în documentul menționat. Guvernele de la București și Sofia vor colabora și în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii de transport, inclusiv prin deschiderea unor noi puncte de frontieră și modernizarea celor actuale și prin construirea unui nou pod peste Dunăre. (M.F.) VREMEA, MAIIE CURSUL VALUTAR la 36.825 lei» 28.4291« 33,68 lei “ 2,84 lei Timișoara 1/13U- parțial senin Lugoj 2/12cC- parțial noros Arad 0/1 TU- soare Reșița 0/12 ° C- parțial senin Autobuze noi, obiceiuri vechi Cădere în golclorul ucigaș