Renaşterea Bănăţeană, august 2005 (Anul 17, nr. 4724-4750)

2005-08-01 / nr. 4724

Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4724 - luni, 1 august 2005 - 16 pagini - 60 bani (6000 lei) Al BĂNĂȚEANĂ Manifestările excentrice ale persoanelor cu bani foarte mulți generează,în rândul opiniei publice, reacții apropiate, cu ptici diferențe,în funcție de proveniența averii. Staruri de toate categoriile sau pur și simplu oameni foarte bogați își pot permite, pe banii lor, trăznăi din cele mai costisitoare. Atunci când este vorba de bani proveniți din domenii publice, ajunși pe mâinile demnitarilor, dar mai ales pe ale familiilor acestora, vigilența opiniei publice devine mult mai ascuțită. Dacă lumea din Vest a fost mai rar martoră a risipei de bani publici (sau a deturnării acestora), lumea a treia, care include acum și o bună parte din Europa de Est, este deja obișnuită cu astfel de situații. Președintele Ucrainei, Viktor Iușcenko, a fost privit cu mare simpatie în timpul rditorial Hoțul... strigă mai tare Revoluției Portocalii din țara sa, pentru efortul politic făcut, dar și pentru fața tumefiată, aproape diformă, datorită unei intoxicații provocate de oamenii fostului președinte Kucima. Părinte a trei fete și doi băieți, președintele ucrainean s-a pomenit „băgat în gura lumii" de fiul Andrei, de 19 ani, care are deja al doilea automobil, valorând binișor peste 100.000 de dolari și cheltuiește, se spune, enorm, lăsând doar bacșișuri de douătrei sute de dolari etc. Culmea absurdului, dar și a nesimțirii, este că președintele țării vecine s-a supărat foc pe ziariștii din Kiev, care l-au interpelat pe această temă. Intr-o țară săracă sub aspectul veniturilor cetățenilor de rând, precum Ucraina, iritarea extremă a lui I. Iușcenko, privind „amestecul" presei, al opiniei publice d în isprăvile fiului, a nedumeririi privind proveniența sumelor exorbitante, te face să te întrebi ce este mai greu: să fii copil de demnitar sau părinte important, care nu mai poate însă controla deloc comportamentul odraslelor. Probabil, acum, mulți dintre cei care l-au sprijinit pe Iușcenko, stând în frig zile și nopți de-a rândul, regretă faptul că n-au sesizat, la timp, că fostul mic nomenclaturist desconsideră, de fapt, efortul democratic al concetățenilor săi: încă de prin 1985, Iușcenko era director adjunct la o mare bancă centrală ucraineană... dosar bun, cadru de nădejde. Apucăturile din tinerețe nu se mai schimbă ușor. Iritat la culme de insistența unui jurnalist - care întreba de unde are familia prezidențială așa mulți bani - fostul tovarăș Viktor l-a catalogat pe acesta drept... hot! ADRIAN POP Pe caniculă, nici țipenie pe străzi Ministrul Cinteză vrea să-și continue reformele Ministrul sănătății, Mircea Cinteză, a recunoscut - în cadrul unei întâlniri cu parlamentarii din comisiile de sănătate ale Parlamentului - că reformele demarate de el sunt nepopulare, însă România nu poate asigura gratuit toate serviciile de sănătate, banii fiind puțini. "Nu mă gândesc la schimbarea mea din funcția de ministrul al sănătății, încerc să îmi văd de treabă pentru ca mai sunt multe reforme de făcut. Știu că reformele pe care le-am început în sănătate au pus în dificultate de imagine Guvernul, dar acestea trebuie continuate", a^spus Cinteză. El a arătat că sistemul de compensare a medicamentelor, pachetul bazat de servicii medicale din spitale și din ambulator, reforma spitalelor, asigurările complementare de sănătate sunt problemele cu care se confruntă. (MEDIAFAX) Continuare în pagina 2 IBS* VREMEA:MÂINE Timișoara 18/31CC— parțial noros Lugoj 17/30^- parțial noros II Reșița 16/30 ° C - parțial noros | CURSUL VALUTAR H 3,52 lei O 2,91 lei Räikkönen relansează lupta pentru titlu Armata SUA pregătește părăsirea Germaniei PAGINI AURII GOLDEN PAGES Când ai nevoie de o mână de ajutor www.paginiaurii.ro Pagina 9