Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2005 (Anul 17, nr. 4803-4828)

2005-11-25 / nr. 4824

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 4824 - vineri, 25 noiembrie 2005 -16 pagini+programe TV - 60 bani (6000 lei) Revenirea lui Emil Constantinescu în atenția opiniei publice s-a căutat a fi, atât de către fostul președinte, cât și de moderatorii care i-au prilejuit frecventele apariții la televiziuni, o nouă iritare a vieții politice, dacă mai este loc pentru așa ceva, în România, unde conjuncturile de hartă politică sunt permanente! Oricine putea bănui că, nervos, sau nu, Băsescu îl va plesni pe Constantinescu, la modul grosolan, adică așa cum îi stă "bine" unui președinte de țară! Că Emil Constantinescu nu a fost în grațiile românilor, decât vreun an după alegerea sa în funcția supremă, este adevărat, că n-a știut decât să pozeze,donquijotesc,în personaj căutat prin cărțile de istorie, este cunoscut, că regimul său este unul de nerepetat, o știe toată lumea. Modul în care Constantinescu editorial Dora și ceața a ținut să revină în față este strâns legat de ceea ce a fost punctul nevralgic al mandatului său la Cotroceni, o relație defectuoasă cu serviciile de informații, care, ne place sau nu, constituie oriunde în lume coloana vertebrală a statului. Ne amintim, el și-a încheiat nefericita "domnie" cu mărturisirea "m-au învins", mărturisire pe care o reia acum, chipurile, pentru ca actualul președinte să n-o pățească la fel. Fapt foarte improbabil când este vorba de Băsescu, fie și numai pentru că, așa cum au arătat-o ultimele decizii ale CSAT, acesta pare să se fi "sudat" foarte bine cu amintitele servicii, indiferent dacă le-a servit sau nu și înainte de 1989. Mai curând, este de presupus că Emil Constantinescu a înțeles, în sfârșit, că Băsescu este principalul responsabil al eșecului său prezidențial, și încearcă să-i semnaleze,în același mod neprofesionist în care a condus țara, că actualul părinte nu are dreptul moral de a-l acuza de catastrofa din 1996 - 2000, la care a contribuit din plin. Ceea ce este adevărat și din alt unghi privind lucrurile, la un an de la alegerea în funcția supremă a statului, Băsescu nu are dreptul să pună calificative, mai ales unui alt fost președinte de țară, când, el însuși, n-a făcut decât să semene vânt..., să ne bage-n ceață! Guvernanți și popor, deopotrivă, orbecăim prin labirintul acțiunilor de scandal, "made in Cotroceni". Dâra pe care Constantinescu n-ar fi lăsat-o în istoria țării, o vor judeca istoricii, la timpul potrivit, dar ceața așezată de Băsescu peste țară este judecată de Europa civilizată, ceea ce iar este un adevăr greu de ascuns când informația circulă prin lume. Și Napoleon blama ziarele că s-a aflat când a pierdut bătălia de la Waterloo! Dar "ăla" era un dictator! ELEONORA V. POPA Exercițiu de-a... cutremurul Voronin exclude posibilitatea unificării cu România Republica Moldova nu are nici o intenție de unificare cu România, a declarat președintele moldovean, Vladimir Voronin. "Sunt două state independente. Președintele României și cu mine am căzut de acord că Republica Moldova și România vor fi state independente și suverane în cadrul Uniunii Europene", a subliniat liderul de la Chișinău. Vladimir Voronin a cerut finalizarea în scurt timp a tratatului politic de bază cu România, care a început să fie elaborat în urmă cu peste zece ani. "Acest tratat pe care-l vom semna ca parteneri egali va reflecta realitățile secolului 21", a insistat liderul de la Chișinău. Voronin a respins afirmațiile făcute recent de președintele român, care susține că, cele două națiuni aparțin aceluiași grup etnic - cel român. "Recensământul populației de anul trecut din Republica Moldova a relevat că 94 la sută din populația țării se consideră moldoveană, și nu română". (MEDIAFAX) Publicitate cu duplicitate Abonativă la Renașterea bănățeană * f * Avantaje: **■ față de vânzarea cu bucata, economisiți, lunar, 4,8 lei noi (opt numere de ziar); «1 lunar: puteți câștiga 4 televizoare color 4 și 10 premii a câte 100 lei noi. x televizor Eurocolor x 100 lei Prețul unui abonament, lunar, este 10 lei noi, plus taxa poștală. Pentru luna decembrie, abonamentele se pot face, până astăzi, la oficii și la factorii poștali, și până miercuri, 30 noiembrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet.