Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2006 (Anul 18, nr. 4852-4876)

2006-01-03 / nr. 4852

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4852 - marți, 3 ianuarie 2006 - 24 pagini - 60 bani (6000 lei) Trecerea într-un nou an aduce de la sine și inevitabilele proiecte. Cu cât sunt mai articulate în realitate, cu atât mai bine. Ele au la bază, pentru cine se străduiește să evite eșecul, tocmai neîmplinirile lăsate în urmă. Unanim, anul 2005 a fost catalogat ca fiind marcat, pretutindeni, de destule nedorite întâmplări, unele sinonime cu dezastrul. în ceea ce ne privește, reținem inundațiile care au afectat aprope toată țara, o situație ale cărei consecințe încă mai pot fi văzute. Și de această dată, cu tot dramatismul momentului, politicienii, avizi de imagine, au întins peste ape și ruine pânza propriului orgoliu. Uitând, după cum le este obiceiul stupid, că, de fapt, prețul l-am achitat noi, altfel, dincolo de larma cuvintelor lor, adesea otrăvite, în locurile pustiite de viitură, nu s-ar fi ivit Editorial dragul mai nimic. în anul ce-a trecut, lupta surdă dintre Putere și Opoziție nu a avut, cu rare excepții, accente benefice. La fel pot fi apreciate și tensiunile din sânul Alianței, reci precum săbiile ce nu încap în aceeași teacă. Rezumând, clasa politică s-a dovedit la fel de divizată și mult prea atinsă de propriul interes. Rămâne de văzut ce se va alege din declarația, la cumpăna dintre ani, a premierului Călin Popescu Tăriceanu, și anume că 2006 este anul faptelor cu adevărat aducătoare de mai multă liniște și, deopotrivă, al construcției. Dar premierul, atât de oscilant, vreme de un an, în declarații, e drept, mereu învârtit după degete de președintele Traian Băsescu, se prea poate să fi fost preponderent galant, după tipicul ultimei, dar și celei mai fascinante nopți a anului. Pentru că, iarăși, realitatea l-a contrazis, începând cu 1 ianurie 2006, s-au scumpit gazele naturale și energia electrică. Urmează alimentele și articolele de îmbrăcăminte. De aici, cum se știe, se surpă toate prețurile, cresc impozitele pe terenurile licole, la fel și pentru clădiri. Doar salariul rămâne încremenit, recent anunțatele măriri, inclusiv la alocația copiilor, ținînd de ridicol. Asta, în comparație cu câtă dărnicie au avut parlamentarii, când a fost vorba de existența lor, și-au votat salarii, drepturi și alte bonusuri... însă nu-i nimic nou, viața merge înainte, fiecare cu propriul calcul, dorință și speranță. Un lucru este cert: pragul se va ridica. Ceea ce nu este, neapărat, cum s-ar putea crede, un loc unde se adună toate tristețile. Rămâne ca fiecare, acum, la început de an, să ne stabilm clar prioritățile și, la fel, posibilitățile. Să vi se împlinească gândul bun! DUMITRU OPRIȘOR "Să trăiți bine și-n 2006!" Seism de 7,5 grade în Atlanticul de Sud Un puternic seism, cu magnitudinea estimată la 7,5 grade pe scara Richter, sa produs, ieri, în Atlanticul de Sud, în largul coastelor Insulelor South Sandwich, a anunțat agenția meteorologică niponă, "în general, un cutremur de pământ cu o asemenea magnitudine poate genera un tsunami, dacă are loc într-o zonă la mică adâncime", afirmă agenția niponă pe site-ul său Internet. Epicentrul cutremurului, care s-a înregistrat la ora 6.10 GMT (8.10, ora României), a fost localizat la 10 kilometri sub nivelul apei și la 345 de kilometri sud-est de Insula Bristol, din Arhipelagul Sandwich, teritoriu britanic situat în largul coastelor argentiniene. Deocamdată nu au fost semnalate victime sau pagube materiale. (MEDIAFAX) VREMEA: MÂINE Timișoara 6/6 C - ploaie Lugoj -4/3 ° C- ninsoare II Arad 1/5 ° C - lapoviță Reșița 0/6"C - lapoviță Gratuități și reduceri Europa, sub asediul zăpezii cursul valunar [€] 3,69 lei $ 3.11 lei Supliment de cultură