Renaşterea Bănăţeană, iunie 2006 (Anul 18, nr. 4978-5003)

2006-06-01 / nr. 4978

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 4978 - joi, 1 iunie 2006 - 16 pagini - 70 bani (7000 lei) Despre reforma justiției se vorbește tot mai mult, în ultimul timp. Acest domeniu a devenit primordial, mai ales după semnalele pe care ni le-au dat cei de la Uniunea Europeană, privind recuperările pe care le mai avem de făcut. Șântâc-șântâc, am început să mai recuperăm câte ceva și progresele au început să se vadă, lucru recunoscut și de cei care ne-au dat temele și care ne verifică. S-au mărit salariile magistraților, ca să nu mai fie tentați din alte părți, sa adaptat legislația românească la cea europeană, se fac, mereu, controale, totul în ideea de a îmbunătăți imaginea foarte șifonată a justiției din România. Dacă autoritățile au reușit să convingă că doresc să schimbe lucrurile, suntem, totuși, departe de a spune că și editorial Ce-i prea mult, strică pot face ceva, înainte de a fi explicată de marii teoreticieni ai vremii, reforma trebuie privită prin ochii justițiabilului de rând, cel care vine în sala de tribunal și își formează o părere despre cum stau lucrurile în acest sector. Și ce vede omul de rând, indiferent că e inculpat, parte vătămată, martor sau simplu spectator? Prima impresie e o permanentă agitație, prin sălile tribunalelor. Unul intră, doi ies, alții șușotesc, unora le mai sună și telefonul, e un tămbălău de nedescris, de multe ori, cu totul altfel decât vedem în filme. Normal, nici judecătorul nu se poate concentra cum trebuie, în astfel de cazuri, și le mai atrage atenția celor din sală, chiar și sancționându-i cu câte o amendă. rog să faceți liniște, sunt aici de azi dimineață și mai am de stat până deseară", îl aude spectatorul din sală pe judecător, aflat într-o vizibilă stare de disconfort. Și e de înțeles să fie așa, de vreme ce, într-o singură zi, trebuie să-i stea mintea la vreo 60-70 de dosare, fiecare cu complicațiile și dedesubturile lui. Pe lângă asta, și judecătorul e om, are și el problemele lui: soția e bolnavă, copiii au absențe la școală, așa că e inevitabil să apară dificultăți în concentrare sau pierderi de memorie. De aici, iau naștere și unele sentințe ciudate, care nu fac cinste justiției. Mai putem spune, în acest caz, că am făcut reformă? Putem umbla oricât la salarii și la proceduri, dacă judecătorii vor fi încărcați tot cu așa de multe dosare, o să constatăm că ne mișcăm tot sântâc-sontâc. SILVIU FLORESCU Scandal cu urmări de-ți stă... apometru-n loc! Locatarii unui bloc din buricul Timișoarei se târâie prin instanțe și își irosesc nervii degeaba Guvernul a aprobat noul Cod fiscal Valabil de la 1 ianuarie 2007 Guvernul a aprobat, în ședința de ieri, noul Cod fiscal, adaptat la cerințele Uniunii Europene. Potrivit acestuia, impozitele pentru autovehicule și locuințe cu o suprafață de peste 150 de metri pătrați vor fi majorate de la 1 ianuarie 2007, dată de la care va fi introdusă și o taxă anuală de până la 3.000 de lei pentru firmele cu activitate de alimentație publică, potrivit proiectului de lege de modificare a Codului fiscal. Impozitele pentru mijloacele de transport vor fi majorate, în funcție de capacitatea cilindrică, prin înmulțirea impozitului aferent fiecărei grupe de 200 cmc cu o valoare cuprinsă între 7 și 120 tei, iar pentru nave de sport și agrement suma plătită va crește până la 5.000 de lei pe an, față de 1.800 de lei în prezent. (MEDIAFAX) Continuare în pagina 3 Tender rămâne în arest Dinu Gheorghe, amendat Atac cu rachete în Israel