Renaşterea Bănăţeană, iunie 2006 (Anul 18, nr. 4978-5003)

2006-06-10 / nr. 4986

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 4986 - sâmbătă, 10 iunie 2006 - 20 pagini - 70 bani (7000 lei) Raportul lui Dick Marty a fost așteptat, de ce să nu recunoaștem, cu destulă emoție și cu mult interes de mai toate statele Europei, indiferent dacă s-au simțit sau nu cu musca pe căciulă. Dar nicidecum cu sufletul la gură, pentru că prin memorandumul lui de 67 de pagini domnul Marty n-a descoperit nici fluviul Mississippi și nici n-a inventat vreo nouă gaură în macaroană. El a dovedit doar faptul că este un slujitor sârguincios, care și-a făcut temele la timp. Dar asta nu înseamnă că le-a făcut și bine, pentru că sunt destule chestiuni neclare, multe nebuloase, iar unele afirmații ale sale sunt chiar tendențioase, atât timp cât nu sunt dublate și de argumente concrete, palpabile și inatacabile, așa cum s-ar cere la Editorial jJick cel voinic și merele lui... putrede acest nivel. Fără îndoială, problema așa-ziselor transferuri ilegale de prizonieri efectuate de CIA reprezintă o chestiune delicată și extrem de sensibilă, iar orificiile pânzei de păianjen ale agenției americane au fost, sunt și vor rămâne mereu între marile necunoscute ale planetei. Sunt curios pe ce se bazează Dick când afirmă că în acele aeronave se aflau prizonieri. Dacă are dovezi concrete, să le scoată la lumina întregii Europe, dar dacă va continua să se bazeze doar pe supoziții, corelări sau... ficțiuni gramaticale ar fi bine să se mai gândească. în ceea ce o privește pe România, pot doar să afirm că încă nici nu s-a uscat bine cerneala prin care s-au parafat acordurile cu NATO, că am și simțit unul dintre reversurile medaliei. Și, probabil, nu va fi prima palmă de acest gen, dar, ce să-i faci, trebuie să ne adaptăm din mers, pentru că, uneori, un astfel de arranament cu obraz gros se ține. Așadar, așteptăm cu mai mult decât pe o simplă curiozitate dezbaterile pe tema transferurilor de prizonieri, care va avea loc la sfârșitul acestei luni sau, cel mai târziu, la începutul lui iulie. Până atunci, dar și mult timp după aceea, vom rămâne membri NATO disciplinați și ascultători, devotați cauzei, și ar fi mai mult decât absurd ca pe viitor să avem o atitudine diferită, în cazul în care vreun avion american, cu sau fără militari la bord, ne va cere permisiunea să aterizeze, fie și pentru doar câteva ore, pe un aeroport românesc. Iar dacă mister Dick Marty își închipuie că poți cotrobăi nestingherit printr-o navă CIA, așa cum țai căuta dimineața unu ciorap sau vreo mănușă rătăcită, se înșeală amarnic și ne demonstrează că nu este altceva decât un naiv static în această lume atât de... mișcătoare. OCTAVIAN ROȘA Campionatul Mondial de Fotbal - Germania 2006 Start în bătălia pentru finala de la Berlin Nemții pot bea liniștiți o bere; în meciul inaugural, națională lor a învins, nu fără emoții, cu scorul de 4-2, reprezentativa statului Costa Rica Ovidiu Tender demisionează și cere despăgubiri Ovidiu Tender a anunțat, ieri, într-o conferință de presă, că va demisiona din funcția de președinte al Consiliului de Administrație al grupului de firme Tender SA, unde este acționar majoritar, deoarece scandalul legat de arestarea sa afectează imaginea firmei chiar și pe plan internațional. Ovidiu Tender a declarat, în conferința de presă, că va cere Statului Român, pe care l-a chemat în judecată la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), câte un milion de euro pentru fiecare zi petrecută în arest, din data de 3 martie și până la momentul eliberării sale, joi după-amiază. Tender a petrecut în arest 96 de zile. Omul de afaceri a reclamat magistraților CEDO că iau fost încălcate dreptul la libertate și siguranță, prevăzute de articolul 5 al Convenței Europene pentru Drepturile Omului. (MEDIAFAX) Contituiilc in pugiiut 3 Profesorii au pichetat Guvernul Etniile, unite în mare festival La serviciu boss, acasă bucătar fălos