Renaşterea Bănăţeană, iulie 2006 (Anul 18, nr. 5004-5029)

2006-07-01 / nr. 5004

BANAȚEANA Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 5004 - sâmbătă, 1 iulie 2006 - 20 pagini - 70 bani (7000 lei) Cred că este unanim recunoscut că acela care spune minciuni poate fi considerat mincinos, permanent sau doar temporar. Analizând propunerea neașteptată a PNL-ului privind retragerea forțelor armate românești din Irak, președintele Băsescu i-a acuzat pe premierul Tăriceanu și ministrul apărării de declarații mincinoase, cu alte cuvinte, i-a făcut mincinoși. Având în vedere demnitățile înalte ale celor trei, întâmplarea sună rău de tot. Dar mai există precedente. Fostul președinte Iliescu l-a catalogat drept arogant pe premierul anterior, Năstase, iar pe actualul președinte al PSD,Geoană, l-a gratulat ca fiind prostănac. Cei care s-au pronunțat au argumentele lor iar cei jigniți au dreptul să reflecteze sau să se supere. Ce drept are electoratul? Să râdă copios sau să-și facă reproșuri că a Editorial Aroganți, prostănaci, mincinoși votat asemenea persoane care să-l reprezinte... Pe bună dreptate, mulți vor constata că n-au avut altă variantă și, probabil, nu vor avea nici în viitor. Pe de altă parte, nimeni nu este încântat că militari români se expun pericolelor într-un loc îndepărtat de țară, pentru o cauză discutabilă. Nu trebuie uitat însă faptul că aceștia se duc pe bază de voluntariat, împinși de sărăcie. Pe fond, propunerea premierului este bună. Felul în care a făcut-o, însă, trimite în derizoriu alte instituții de bază ale Statului Român și creează nedumerire în rândul celor cu care s-au semnat anumite înțelegeri. Premierul a dovedit că nu cunoaște deloc uzanțele obligatorii ale acțiunilor politice, trăgând după el, în jos, Cabinetul pe care-l conducea și partidul pe care-1 reprezintă, în ciuda parfumului populist seral pe care îl are demersul său, Tăriceanu nu va trage foloase. Mai degrabă Băsescu va câștiga alte câteva procente în viitoarele sondaje de opinie. Credibilitatea României, în schimb, o va lua ușurel la vale o perioadă de timp, până ce amintirea întâmplării se va mai estompa. Desigur, nu suntem noi singurii unde demnitarii își plătesc în public polițe, nici singurii care nu ne ținem de cuvânt, dar cu prea mulți aroganți, prostănaci sau mincinoși (cum se autocaracterizează chiar clasa politică), nu ne putem aștepta la zile prea bune. Tineretul, în care nu putem să nu ne punem speranțe, se mai lasă și el așteptat. Victor Ponta, Cozmin Gușă, Lavinia Șandru sau Crin Antonescu nu arată deloc mai bine decât ceilalți. Așteptăm grădinița și școala primară, eventual gimnaziul... ADRIAN POP CSAT a decis Trupele românești rămân în Irak Scumpiri de vară De astăzi, țigările, băuturile alcoolice, electricitatea și benzina cu plumb costă mai mult Prețurile la energie electrică, țigări, băuturi alcoolice și benzină cu plumb vor crește la 1 iulie, când intră în vigoare nivelurile majorate ale accizelor. De asemenea, tarifele la gaze naturale se vor majora cu o medie de 1,54%, în timp ce creșterea tarifelor la energia termică a fost amânată. Acciza pentru țigarete se va modifica astăzi de la 15,53 euro plus 30% la o mie de țigarete la 16,28 euro plus 29%. Pentru țigări și țigări de foi, acciza va crește de la 32,13 euro/1.000 bucăți la 34,5 euro, iar în cazul tutunului destinat rulării în țigarete, taxa va fi majorată de la 42,51/kilogram la 46 euro/kilogram. In prezent, nivelul accizei pentru alcool etilic este de 665,35 euro/hectolitru alcool pur, taxa standard urmând să fie majorată la 750 euro/hectolitru alcool pur. De asemenea, acciza pentru bere se va majora de la 0,740 de euro pe hectrolitru/grad Plato la 0,748 euro. (MEDIAFAX) Continuare în pagina 8 CURSUL VALUTAR € 3,5686 lei $2,8068 lei VREMEA, MAINE O echipă pentru Europa S-a deschis Transfăgărășanul Bertjfnioffi Bergenbier Beisjenbier Pagina 6