Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2006 (Anul 18, nr. 5109-5134)

2006-11-01 / nr. 5109

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5109 - miercuri, 1 noiembrie 2006 -16 pagini - 70 bani (7000 lei) Eurobirocrația, în care urmează, de la anu', să ne integrăm cu brio, ne arată, dacă dorim să vedem, ce fel de oameni e nevoie să promovăm în înalte demnități, plicticoși. Muți și foarte plicticoși. Cel puțin așa "l-a desenat" un confrate pe candidatul român la postul de comisar european, Leonard Orbán. Totuși, e prematur să ne dăm cu părerea despre eurobirocrație, așa că e mai bine să revenim la rombirocrația de acasă, care e chiar mai inovativă decât s-ar părea. Sub aspectul civilizator, al alocării electronizate (sau printr-un funcționar de întâmpinare) de numere de ordine la coadă, o serie de instituții publice au găsit modalitatea de a escamota ineficiența sistemului sau a propriilor funcționari. Ghișeele unice Editoriale Jozi cu programare (sau cele multiple) au alocate spații de așteptare impresionante, dotate cu bănci, scaune, fotolii, în care contribuabilii se pot afunda liniștiți, uneori nu doar zeci de minute, ci chiar și ore, până ce semnalul sonor de pe panou va însoți și afișarea numărului lor de ordine, în fond,nu-i același lucru, ca pe vremuri, să aștepți în îmbulzeală, acum totul e ... civilizat. Poți comanda și cafea, un suc, ca la Poliția Rutieră, în Iulius Mall, ori citi ziarul, poți croșeta sau privi pe ecrane extraplate reclame, spoturi, clipuri. Cât de frumoasă îți poate părea așa coada... E ca-n Gara de Nord, unde, în sălile de așteptare, poți moțăi, între două trenuri care pleacă, cu urechea ciulită la speakerul de la stația de amplificare. Totuși, mă întreb, de ce trebuie să așteptăm atât, chiar și în aceste condiții confortabile? De ce nu se poate fără cozi și când se va putea fără ele? Când va fi adevărată povestea ,ea cu informatizarea, care rezolvă tot? Dacă mergi, de exemplu, la Pensii, pentru a aduce un act în completare la dosar, stai acolo o oră, iar când ajungi la ghișeu, ți se mai cere și altceva. Mai vii și a doua oară și iar faci sportul acesta, tot fără folos, căci îți mai trebuie și o adeverință de la o întreprindere care e desființată, iar arhiva ei se află la primăria care, și ea, e desființată ș.a.m.d. Ce ți-i și cu civilizația asta, atât de plictisitoare!? MARCEL SĂMÂNȚĂ Valul scumpirilor continuă De astăzi, prețul biletelor de tren crește cu aproape 8 la sută Din decembrie, vor sălta și tarifele la energia termică și electrică Sumar LAUVT se dezgroapă securea războiului Pagina 2 Consilierii locali, îngenuncheați de taximetriști Pagina 3 Notarul Poenariu poartă pe drumuri o bătrână cardiacă Pagina 4 Tăriceanu nu crede în sinucideri Pagina 5 O SUPEROFERTA CE NU TREBUIE RATATĂ! Legile siguranței sunt destul de proaste... Președintele Traian Băsescu a declarat că legile siguranței, aflate la Guvern, sunt "mai proaste" decât proiectele inițiale, care erau criticabile și trebuia corectate, și că este dispus să convoace o ședință CSAT pe această temă. El a fost întrebat dacă ar fi dispus să convoace o ședință CSAT pe tema legilor siguranței naționale. "Dispus sunt, dar trebuie analizate pentru că ele au devenit, la un moment dat, o zonă în care liberalii să poată să producă atacuri consecvente și concertate pe președinte", a răspuns șeful statului. El a adăugat că, din câte știe, legile "sunt destul de proaste" și trebuie să fie "amendate consistent". "Din câte știu, sunt destul de proaste, va trebui amendate consistent. Probabil vor mai ajunge odată în Guvern după ce vor trece prin CSAT dacă nu cumva, nu știu procedura, nu pleacă la Parlament cu avizul CSAT, în orice caz ele trebuie aduse în standardele unei legislații moderne. Și sunt absolut de acord, proiectele inițiale erau criticabile, trebuia corectate, trebuia lucrat pe ele. Dar e greu de acceptat să ai legi mai proaste decât cele inițiale" a spus președintele: (M.F.) VREMEA, MÂINE CURSUL VALUTAR [CH 3,5211 Ici [TI 2,7739 lei AUR 53,5929 lei/gram Rușii mai rămân în Ucraina... Pagina 16