Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2006 (Anul 18, nr. 5135-5157)

2006-12-08 / nr. 5140

De circa o săptămână, ne uităm prostiți, dacă mai putem suporta știrile și imaginile despre impotenta noastră clasă politică, la felul în care tupeiștii aleși politicieni se "joacă de-a țara-n bumbi". Sensul acestei expresii pe care am auzit-o cu mult timp din urmă de la șmecherii de bulevard mi-a scăpat atunci, nepricepând exact ceea ce vreun copil teribilist voia să ne lase pe noi, ceilalți țând, să pricepem, cum că el e mare și tare și merită, în orice condiții, respectul găștii și al celor din afara ei. Că el are controlul, la el e puterea remecherii din politica noastră, pe care-i găsim în toate structurile statului, de la Președinție la ultima agenție sau oficiu ținute pe bani publici, exact asta fac, se Editorial jocul cu țara-n bumbi joacă de-a țara, în bumbi, în clicăre, o joacă pur și simplu după propriile plăceri, căci lor le-am dat puterea! Chiar înainte de-a fi acceptați în UE, dăm de înțeles Europene că are, dincolo de multiplele motive pe care le-a trecut cu vederea, tot dreptul să-și revină și ne lase să fierbem "în soc propriu" până ne maturizăm și politic. Tocmai când ne așteptam la încercări serioase a clasei politice să-și mai ascundă gunoaiele din caracter sub tăcere și chibzuință, partidele și-au ridicat poalele în văzul lumii și-și arată, reciproc, dosurile. Exact când UDMR-iștii ne-au demonstrat prin insistențele cu care apasă pe pedala autonomiei pe criterii etnice că trebuie abordată o altă politică față de obrăznicia lor, nesăbuiții noștri politicieni au ajuns la mâna lor, pentru că au nevoie de unguri ca de aer, altfel șubredul guvern al PNL și PD se năruie de tot. Prin urmare, UDMR-ul salvează, dar profită! Când să ne pregătim și noi degeri anticipate, convinși până la urmă de "vraciul" de la Cotroceni că ar fi mai bine decât veșnica dispută dintre PD și PNL, ni se arată că demagogia-i stăpână pe România, că "mătura vrăjitorului", PD-ul, nici nu ia în calcul varianta alegerilor, că se chitește pe domnii și îngâlcevit țara încă vreo doi ani, timp în care se arată "arbitru al eleganței" în politica dâmbovițeană și adună punctele naivilor în urma comportamentului împăciuitor al democraților, care, nu-i așa?, pentru binele țării renunță la ministere golite de pușculițe grele. ELEONORA V. POPA Platformiștii vor înființa Partidul Liberal Democrat Inițiatorii Platformei liberale au anunțat, ieri, într-o conferință de presă, că vor înființa un nou partid politic liberal, sub denumirea "Partidul Liberal Democrat". Conform lui Theodor Stolojan, până acum, la Platforma liberală au aderat deja opt organizații județene, 29 de parlamentari și peste 11.500 de membri PNL. Stolojan a menționat că numărul în creștere al celor care aderă la platformă, precum și al personalităților care doresc să se alăture acestei inițiative demonstrează că proiectul este unul "viabil", "vital" pentru reconstrucția liberalismului, iar acesta "va renaște" prin Partidul Liberal Democrat. Mesajul reprezentanților Platformei către liberali este, potrivit lui Stolojan, că ori rămân cu "groparii PNL", ori vin alături de ei, pentru a atrage cât mai mulți membri ai PNL, astfel încât Călin Popescu Tăriceanu și ceilalți care "conduc spre prăbușire" partidul să înțeleagă că este vremea să părăsească șefia formațiunii. Theodor Stolojan a mai spus că președintele noii formațiuni va fi desemnat la un Congres care va avea loc, cel mai probabil, la începutul anului viitor, chiar în ianuarie. El a mai spus că inițiatorii noului partid se consideră membri ai Alianței D.A., parteneri ai PD, cu care vor negocia. Continuare în pagina 5 Subprefectul Chirilă a solicitat eliberarea din funcție Suprefectul Alexandru Chirilă a solicitat, recent, Guvernului, eliberarea din funcție, în baza prevederilor Legii 188/1999, cu acordul părților. Deși aștepta, în urmă cu două zile, un răspuns din partea ministrului de resort, suprefectul a declarat că solicitarea sa nu a fost luată, încă, în discuție: în conformitate cu cerea lui, el urma să-și înceteze activitatea în ianuarie 2007 și să se întoarcă la Universitatea Politehnica, unde a activat înainte de a începe munca la prefectură. Chirilă și-a motivat decizia ca fiind determinată de motive personale. Conform algoritmului politic, deși funcțiile respective sunt apolitice, o propunere în acest sens ar trebui făcută de PD, al cărui Birou Județean s-a întrunit ieri. Deși Gheorghe Ciobanu, șeful Departamentului imagine al PD Timiș, a acceptat să preia funcția de subprefect, se așteaptă un răspuns de la nivelul central al partidului. (R.M.) Sumar Premii pentru cultura timișeană Pagina 2 Băsescu și Geoană, potriviți să conducă țara Pagina 3 Chirovici a demisionat de la ANIMMC Pagina 4 La vorbitor, ca-n filme Pagina 7 Elba, victorioasă Pagina 9