Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2007 (Anul 19, nr. 5158-5182)

2007-01-03 / nr. 5158

BANAȚEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5158 - miercuri, 3 ianuarie 2007 - 16 pagini - 70 bani (7000 lei) Trecerea în Noul An, primul din prezentul european al României, a fost marcată, fără excepție, în toate marile orașe ale țării, printr-o revărsare de bucurie .Deși românii au în tradiție să-și petreacă astfel noaptea de cumpănă dintre ani, ei au dorit să arate că pot fi europeni din primele clipe ale datei care consemnează momentul istoric al aderării la marea familie continentală. Și la Timișoara zeci de mii de oameni au fost împreună în stradă, în Piața Victoriei, în spațiul simbolic dintre Operă și Catedrală, tot atât de mulți cât și în zilele victorioase ale Revoluției de acum 17 ani. Am parcurs o etapă, cea a tranziției, tensionată, deseori cu accente dramatice, urmează alta, poate la fel de dificilă, cea a integrării, dar pe care, de această dată, o vom aborda cu mai multă V Editorial Bucuria de a fi european dezinvoltură, pentru că acum suntem siguri că ne aflăm pe calea cea adevărată a libertății. Faptul că atât de mulți oameni, de toate vârstele, dar mai ales tineri, au sărbătorit împreună acest moment unic vorbește de la sine despre aspirații împlinite, despre idealuri care devin tot mai mult realitate. Numeroasele reportaje transmise în aceste zile, despre cele peste două milioane de români deja integrați în UE, arată că am depășit multe dintre temeri și că suntem perfect adaptabili la noua realitate. Mai e un pas de făcut, iar acesta trebuie să-l facă țările dezvoltate ale Europei, să-și depășească propriile prejudecăți și să renunțe la discriminările impuse noilor veniți. Bucuria din acest debut de an și urările de bine trec, urmează realitatea cu provocările ei de fiecare zi, ora trebuie să le facem față. Avem, însă, această șansă istorică, pe care nu putem s-o ratăm, indiferent cât de greu ne va fi din nou. Să rămânem optimiști, să arătăm că nu suntem diferiți de ceilalți europeni, că suntem cel puțin la fel de buni profesioniști ca și ei, la fel de serioși, dar și că avem ceva în plus: bogăția spirituală, tradițiile noastre foarte puternice, deschiderea culturală. E timpul să fim descoperiți în dimensiunile adevărate, prin care Europa poate fi și ea mai bogată, iar noi mai prosperi. MARCEL SĂMÂNȚĂ Atmosferă de milioane pe muzică de doi bani Sumar Dascălu și-a găsit... elev Pagina 3 Leul, noul tigru est-european Timișoara "doarme" Pagina 4 Pagina 7 Mike Tyson a fost arestat Pagina 9 Avion dispărut în Indonezia Pagina 16 Ceasul integrării a sunat! Traian Băsescu le-a mulțumit românilor, în noaptea de Anul Nou, în Piața Universității, cu prilejul aderării la Uniunea Europeană, că i-au oferit șansa să fie președintele României în acest moment istoric, apoi președintele Traian Băsescu și premierul Călin Popescu Tăriceanu s-au întâlnit în primele ore ale zilei de 1 ianuarie 2007, la Clubul Diplomaților, la petrecerea dată de ministrul de externe, Mihai Ungureanu, în onoarea invitaților străini care au serbat la București aderarea României la UE. Premierul a ajuns la Clubul Diplomaților pe la ora 1:20, iar președintele s-a alăturat petrecerii jumătate de oră mai târziu, au povestit surse dintre participanți. Cei doi au rămas la petrecere până în jur de ora 4, au discutat și au stat în același grup. Toți invitații, deși erau în ținute extrem de elegante, au dansat pe muzica trupei Damian and Brothers. Președintele chiar a bisat trupa, care a sfârșit prin a cânta o oră, în loc de 20 de minute cât era programat inițial. La petrecere, Tăriceanu a venit fără soție și s-a scuzat că nu poate dansa din cauza problemelor de sănătate. In schimb, Băsescu a venit cu soția și a și dansat, iar gazda petrecerii, Mihai Ungureanu, a dansat cu toată lumea, de altfel soția sa nefiind prezentă după ce a devenit mamă, în urmă cu câteva zile. în timpul recitalului trupei, invitații s-au prins în hore în mai multe rânduri, în mijloc dansând Varujan Vosganian cu fiica sa. Continuare în pagina 3 VREMEA,MÂINE Saddam Hussein a fost executat Pagina 16