Renaşterea Bănăţeană, mai 2007 (Anul 19, nr. 5257-5282)

2007-05-04 / nr. 5259

□BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5259 - vineri, 4 mai 2007 - 24 pagini+programe TV - 70 bani Titlul nu are nimic tendențios. La final, îl vom justifica. Prefectul județului a atins un punct sensibil pentru administrația timișoreană: Telpark-ul. Nu este primul care comentează, cu rezerve, acest serviciu. Pentru timișoreanul interesat, el a fost importat pentru suma de 100.000 de dolari. La vremea respectivă, susținătorii, argumentând costul, declarau că dețin dreptul, în România, să-l vândă. Și, așa, vor reduce din investiție. Nu au vândut nimic. Telpark a făcut o ofertă și administrației din Arad. Suma a părut cam mare și, din negociere în negociere, se putea achiziționa cu doar 50.000 de mărci. Informația o dețin de la viceprimarul din Arad, Editorial Telpark, o soluție sau o afacere? de la vremea respectivă, arhitect de profesie. Consiliul local arădean, văzând cum se clatină oferta, dar și din alte considerente, a renunțat. Domnul prefect, dacă rămâne consecvent, poate să ajungă la surse, să vadă câți bani s-au încasat până acum, unde sunt, cine și pe ce costuri a făcut studiul de implementare... Nu-i va fi ușor. Dacă s-a inflamat doar pe moment, îngroașă rândul celor care au rezerve și-atât. Să spună timișoreanul ce i-a adus acest servicu, că doar el achită nota. Domnul prefect a anunțat că se va folosi, în demersul său, și de sentințele judecătorești date în favoarea unor timișoreni. Nu sunt puține. Dar așteaptă și concluziile unor inspectori de la Consiliul Concurenței, care au zăbovit și la Timișoara. Zice domnul prefect că după ce le are, în scris, își face treaba. Așteptăm. Și, să-i fie mai ușor, să-l întrebe și pe dl Viorel Oancea, care, în noiembrie 2000,îi combătea, în presă - avem dovada pe cei care țin, ca orice amorezat, la iubită, în cazul nostru, ea fiind Telpark. Viorel Oancea, când era secretar general al MI, l-a atenționat pe comandantul poliției județene de atunci că nu-i ceva în regulă... Colonelul, numit la cârmă, politic, a ms general! Succes, domnule prefect. Iată și justificarea Sadului: el a fost dat unui serial publicat de ziarul nostru, la numai câteva luni după apariția Telpark. DUMITRU OPRIȘOR Un pas cu adevărat european A fost făcut, ieri, la inaugurarea noului sediu al OCPI Sumar Director nou la C.C.F. Timișoara Pagina 2 Droguri într-o limuzină aparținând Guvernului Pagina 3 Temperatură minimă record în Mica Siberie Pagina 4 Dezinteres pentru referendum, în Timiș Pagina 5 Viața nu are întotdeauna prioritate Pagina 7 Marian Aliuță a fost prezentat oficial la Poli Pagina 11 Raid american criminal în Afganistan Pagina 24 Președintele poate fi demis mai ușor Președintele Traian Băsescu poate fi demis la referendumul din 19 mai cu majoritatea voturilor valabile ale celor prezenți la urne, a decis Curtea Constituțională, ceea ce înseamnă că singurul tip de referendum la care nu este obligatorie o anumită prezență este cel pentru demiterea președintelui. Prin decizia de ieri, Curtea Constituțională a respins contestația PD, stabilind astfel că este constituțională simplificarea procedurii de demitere a președintelui țării, precum și aplicarea retroactivă a modificărilor regulilor în timpul jocului, în România există trei tipuri de referendum național pentru modificarea Constituției, pentru demiterea președintelui și cel pe care îl propune șeful ales al statului (cum a fost cel pentru votul uninominal). Continuare în pagina 3 Un anunț publicitar costă numai un ziar! țgggl CURSUL VALUTARIf AUR 3,3136 lei 2,4351 lei 52,9150 lei/gram