Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2007 (Anul 19, nr. 5362-5386)

2007-09-15 / nr. 5374

Sejurul petrecut în spital se pare că i-a priit președintelui Traian Băsescu și l-a ajutat să-și încarce bateriile. întâiul om al României s-a apucat să facă ordine prin ministere, lovind cu vorbe dure în demnitarii pe care Domnia sa nu-i suportă. Primul luat în colimator a fost ministrul de finanțe Varujan Vosganian, pe care președintele nu l-a dorit de la bun început. După ce i-a spus chirurgului care l-a operat la tiroidă "în sfârșit văd și eu un armean competent", anterior calificându-l drept incompetent pe ministrul Varujan Vosganian, armean și el,în discursul rostit joi, Băsescu Editorial Băsescu cu toate! s-a luat din nou de Vosganian. Domnia sa a declarat : ministrul a tăiat finanțarea necesară achiziției a două avioane Airbus pentru Tarom, întrucât a crezut că "taie două avioane pentru președinte". "Varujan Vosganian nu și-a rezolvat problema de incompetență și a venit să o consolideze... hă, hă, hă...", l-a taxat șeful statului pe demnitarul liberal. Acesta l-a criticat și pe ministrul educației, Cristian Adomniței, pe care l-a făcut "corijent", apreciind - pe bună dreptate, dealtfel - că unitățile de învățământ din România sunt sub orice critică, din punct de vedere al modernizărilor, curățeniei și bazei materiale. Adomniței n-a stat pe gânduri și i-a dat replica președintelui, căruia i-a spus că este prost informat. La mâna lui Băsescu se află Miron Mitrea și Adrian Năstase, șeful statului precizând că și-a dat acceptul pentru cercetarea lor de către DNA, deoarece s-a supus legii. Ca și când nu i-ar fi plăcut să-i vadă „la bară" pe Mitrea și Năstase... Traian Băsescu lovește în stânga și-n dreapta, folosind de cele mai multe ori cuvinte dure, chiar jignitoare, lucru care nu-i fade bine unui lider de stat, în ciuda acestui "ot, însă, continuă să fie apreciat de popor. Cei mai alți dintre români văd în el un om care încearcă să stârpească tot ce e rău, să facă ceva pentru binele lor, tocmai de aceea îi iartă ieșirile grosolane. Deocamdată, Băsescu e-n tot și-n toate! GHEORGHE TELBISZ Rugă mare în Banat Pregătirile pentru Ruga Timișoarei s-au derulat pe parcursul întregii săptămâni, Parcul Rozelor fiind gata să-și primească oaspeții. Ieri, se muncea de zor la amenajarea scenei pe care vor urca interpreții de muzică folclorică, precum și ansamblurile de dans. Pavel Deheleanu, directorul Casei de Cultură Timișoara, a declarat că toți soliștii și dansatorii de muzică populară au făcut repetiții pentru spectacolul de astăzi și mâine, chiar și cei consacrați. Nici comercianții nu au stat cu mâinile în sân,geri după-masă lucrând la ridicarea corturilor în care se vor servi băuturi și gustări pentru petrecăreți. Așadar, totul e gata pentru joc și voie bună, dacă vremea nu va schimba, cumva, planurile timișorenilor. (G.Ș.) Populația României continuă să scadă Scăderea numărului populației a continuat și în luna iulie, înscriindu-se în tendința ultimilor ani, informează Institutul Național de Statistică (INS), care subliniază ca natalitatea s-a situat sub nivelul mortalității și a avut drept consecință un spor natural negativ al populației. în luna iulie 2007, comparativ cu luna precedentă, situația demografică a avut o evoluție pozitivă, cu excepția deceselor care au fost în creștere. Potrivit studiului privind natalitatea, mortalitatea și sporul natural, INS arată că în luna iulie au fost înregistrați 19.727 de născuți-vii, cu 2,7 mii mai mulți decât în luna precedentă, determinând o rată a natalității de 10,8 născuți-vii la 1.000 locuitori față de 9,6 % în luna iunie. Rata mortalității a crescut de la 10,7 decedați la 1.000 locuitori în luna iunie, la 11,5 la mie în luna iulie când s-au înregistrat 21.065 decedați. Rata mortalității infantile (decedați sub un an la 1.000 născuți-vii) a înregistrat o scădere: 11,0 %c în luna iulie față de 11,7 %c în luna iunie, ca urmare a scăderii cu 18 cazuri a numărului decedaților sub un an și creșterii mult mai mari a născuților vii. Sporul natural negativ, care indică un deficit al născuțilorvii față de cel al decedaților, a fost de 1,3 mii persoane, față de 1,8 mii persoane în luna iunie. (M.F.) Sumar Dezinteres și nepăsare față de școlarii timișeni Pagina 2 PSD îi cere lui Ciuhandu să-și renege fiul Pagina 3 Vecine, dragă vecine, scoate Satana din tine! Pagina 4 Cristi Chivu va fi indisponibil trei săptămâni Pagina 6 Vara viitoare va fi și mai călduroasă Pagina 8 Ebola n-are moarte Pagina 16 ! www.renasterea.ro I Un anunț publicitar costă numai un ziar! VREMEA, MÂINE