Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2008 (Anul 20, nr. 5465-5488)

2008-01-15 / nr. 5474

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5474 - marți, 15 ianuarie 2008 - 16 pagini - 1 leu Știrile zilei Depreciere record a leului Ieri, leul a atins, în scurt timp de la deschiderea ședinței de tranzacționare interbancară, cel mai scăzut nivel al său în raport cu moneda europeană: 3,7230 pentru un euro. Acest nivel nu a mai fost înregistrat de trei ani, iar analiștii continuă să creadă că procesul va continua. Cursul stabilit, la prânz, de Banca Națională a României vine să confirme realitatea de pe piață, astfel că un euro a fost cotat, ieri, de către BNR, la 3.7106 lei. Iată că a fost depășită și valoarea pragului psihologic de 3,7 lei/un euro, iar dacă lucrurile nu se vor opri aici, în foarte scurt timp efectele acestei devalorizări a monedei naționale vor fi serios resimțite în buzunarele fiecăruia dintre noi. (M.S.) Mulți timișeni șomează 25 la sută dintre timișeni nu au serviciu și nici nu figurează în baza de date a Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș, întrucât nu au fost niciodată’»gajați cu carte de jncă, reiese dintr-un studiu realizat de Agenția de Dezvoltare Economico-Socială Timiș. Vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Marius Popovici (foto), susține că acest studiu va fi pus la dispoziția marilor firme din județ, care se tem să mai facă investiții din cauza forței de muncă scăzute. "Există mult mai mulți oameni în Timiș care nu au un loc de muncă, decât cei înregistrați la AJOFM. Acești 25 la sută sunt săracii județului, sunt mulți oameni tineri care vor să lucreze, însă trebuie reactivați în muncă, deoarece nu au nici o calificare", a explicat Popovici. (M.V.) Singura propunere Social-democrații au anunțat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că senatorul Ilie Sârbu (foto) este, deocamdată, singura propunere a formațiunii pentru scaunul de prim-edil al Timișoarei. Astăzi, membri ai PSD se vor întruni în biroul politic județean pentru a analiza posibilele candidaturi pentru funcțiile de primari și consilieri locali în comunele și orașele din județ. "După 18 ani, poate că e nevoie și în Timișoara de o conducere socialdemocrată. Candidatul nostru pentru Primăria Timișoara este Ilie Sârbu,însă decizia finală va fi luată la 1 martie, după ce va avea loc Consiliul Național al partidului", a anunțat vicepreședintele formațiunii,Titu Bojin. (M.V.) www renasterea jo Apa de ploaie, mai scumpă SC Aquatim SA va aplica o nouă metodă de calcul pentru apa pluvială, adică apa ce provine din precipitații și este preluată de sistemul de canalizare al municipiului Timișoara. Această modificare vine în urma unor prevederi legislative recente și,în general, va duce la o scădere a cantității de apă pluvială facturată,în funcție de natura suprafețelor construite deținute. Până în prezent, cantitatea de apă pluvială se stabilea prin înmulțirea suprafeței declarate de utilizator cu cantitatea de precipitații căzută pe unitatea de suprafață. Conform noii metode, se folosește un algoritm de calcul în funcție de natura suprafețelor de pe care apa se scurge la canalizare. în vederea realizării unei baze de date, au fost deja trimise, la toți utilizatorii, formulare cu defalcarea terenului deținut în funcție de natura suprafețelor (țiglă, carton asfaltat, terase asfaltate etc). Suprafața totală declarată trebuie să corespundă cu suprafața totală înscrisă în Extrasul de Carte funciară. Aceste formulare completate pot fi rezumate la orice casierie a SC Aquatim SA, la cititori sau la sediu, în termen de zece zile de la data primirii lor. Facturarea conform noului algoritm de calcul va începe imediat ce aceste date sunt disponibile. (A.T.) Numărul de astăzi al ziarului Renașterea bănățeană conține și suplimentul gratuit "Alege să gestionezi stresul"