Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2008 (Anul 20, nr. 5540-5564)

2008-04-01 / nr. 5540

HEANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5540 - marți, 1 aprilie 2008 - 24 pagini - 1 leu Știrile zilei Arbitrii alegerilor Ieri, la Tribunalul Timiș, în prezența președintelui Lucian Iușan (foto), au avut loc tragerile la sorți pentru președinții și locțiitorii birourilor electorale de circumscripție de pe raza județului Timiș. La Biroul Electoral Județean Timiș,președinte va fi judecătorul Sergiu Bușcă, iar locțiitor, judecătoarea Adelia Nela Florea. La birourile electorale județene, au fost desemnate următoarele persoane: la Timișoara - Adriana Laura Dimitriu (președinte) și Rodica Borza (locțiitor); Lugoj - Maria Ana Astălaș (președinte) și Alin Dionisie Mălănescu (locțiitor); la Buziaș - Eleonor Elevis Semen (președinte) și Monica Zamfirescu (locțiitor); la Ciacova - Florin Popescu (președinte) și Ion Neghină (locțiitor); la Deta - Lucian Ciucur (președinte) și Raul Ozarov (locțiitor); la Făget - Gladiola Bugărin (președinte) și Cosmin Dejica (locțiitor); la Gătaia - Adriana Bălan (președinte) și Adrian Ignea (locțiitor); la Jimbolia - Milița Bugarin (președinte) și Adriana Mihaela Filip (locțiitor); la Recaș - Daniela Raicea și Necleta Hriscu (locțiitor). (G.Ș.) Ostaficiuc, liderul sondajelor Constantin Ostaficiuc (foto) a fost candidatul cotat cu cle mai mare șanse la Primăria mișcarei, din partea PD-L, conform unui sondaj al partidului. Cu toate acestea, democrat-liberalii a trebuit să se orienteze către alt politician, Gheorghe Ciobanu. S-a făcut un sondaj și pentru consiliul județean și, conform declarațiilor lui Ostaficiuc, de ieri, tot el a ieșit pe primul loc. Degeaba, însă, pentru că partidul l-a trimis pe Dorel Borza să se bată pentru CJT, transformându-l pe Constantin Ostaficiuc într-un concurent care câștigă în sondaje, dar pierde în confruntările interne. Ultima speranță a actualului lider al CJT se leagă de ședința Biroului Permanent al PD-L, din zilele următoare, când trebuie validată sau nu candidatura lui Dorel Borza. Evident, tot pornind de la un sondaj... (S.F.) S-a încheiat promoția înghesuială mare, ieri, la Primăria Timișoara. A fost ultima zi în care timișorenii au avut posbilitatea de a beneficia de bonificația de 10 la sută din suma impozitului datorat pe imobile, dacă era achitată integral, încă din primele ore ale dimineții, mai mulți cetățeni s-au așezat la coadă în curtea primăriei, așteptând ca funcționarii să înceapă lucrul cu publicul. Ghinion, însă Ușile s-au deschis, însă sistemul informatic al instituției nu a funcționat preț de aproape o oră, punând la grea încercare nervii timișorenilor. (G.Ș.) www renasterea.ro Ecosisteme bănățene - Lunca Mureșului Taxa auto, într-o nouă formulă Taxa auto crește pentru mașinile noi vândute în România, toate cu motoare care corespund normelor Euro 4, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 și Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuși mai mare pentru automobilele vechi de import. Astfel, pentru un Logan nou pe benzină cu motor Euro 4 de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu 75 de Cai Putere (CP), noua taxă auto, aplicabilă de la 1 iulie, va fi de 245,8 euro, față de 160,6 euro conform actualului algoritm. Pentru același autoturism, dar echipat cu un motor de 1.600 cmc, care dezvoltă 90 CP, noua taxă va fi de 387,6 euro, față de 183,6 euro în prezent. Pentru un Logan cu motor diesel de 1.500 cmc (85 CP) taxa auto va fi de 315 euro, față de 172,1 euro după Codul fiscal actual. Continuare în pagina 4 Supliment de cultură