Renaşterea Bănăţeană, iunie 2008 (Anul 20, nr. 5591-5615)

2008-06-10 / nr. 5598

Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 5598 - marți, 10 iunie 2008 - 16 pagini - 1 leu □BĂNĂȚEANĂ Știrile zilei Ciuhandu are dală O nouă dală "personalizată" a apărut în Piața Unirii din Timișoara. Spre deosebire de cea pe care este gravat conturul zidurilor vechii cetăți, pe dala modernă, situată în preajma Domului, stă scris "ciuhandu.ro". Nu oricum, ci cu inimioare și Alianța alăturiște, probabil,însemnul noii cetăți, "întemeiate" încă din 1996, când Gheorghe Ciuhandu a fost ales, pentru prima dată, primar al Timișoarei. De atunci, timișorenii i-au acordat voturile pentru încă trei mandate. (A.T.) Cine are dreptate? Ioan Jeleriu (foto), directorul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Timiș,a informat, ieri, în cadrul unei ședințe de colegiu prefectural, că, în curând, vor începe lucrările de construire a unui incinerator. Situat lângă sediul instituției menționate (aproape de Casa Tineretului) acesta va fi dotat cu instalații performante și va avea un coș înalt de 24 de metri, în el se vor arde resturile de animale și probele aduse pentru a fi analizate la această direcție. Daniela Mincă, comiar-șef la Garda de Mediu Timiș, nu agreează deloc ideea, susținând că nu va accepta o asemenea bombă ecologică, oricât de performante ar fi instalațiile și filtrele de care va dispune. Nici prefectul nu este de acord cu ideea unui incinerator într-o astfel de zonă centrală a urbei, dar Primăria Timișoara și Agenția Regională de Mediu Timiș au avizat favorabil investiția. (S.F.) Vacanță gratuită Agenția pentru Sprijinirea Studenților a repartizat locurile în tabere fiecărei universități de stat din țară, în funcție de numărul de studenți a căror școlarizare este finanțată de la buget. Și timișorenii, în număr chiar mai mare decât în 2007, vor avea parte de sejururi de câte șapte zile, la munte sau la mare. In acest an, au apărut noi oferte la Predeal, Sinaia, Zărnești, Pârâul Rece sau Voineasa și Costinești. Prima serie va pleca în vacanță în 14 iulie, beneficiind de cazare și masă gratuite. Cei care doresc un loc în taberele studențești vor putea să depună cereri până mâine, la secretariatele facultăților la care sunt înscriși. Potrivit metodologiei, vor primi bilete doar cei care, după anul precedent de studiu, sunt integraliști (cu toate examenele promovate). Alte criterii de care va ține cont comisia sunt rezultatele obținute la învățătură, performanțele în activitatea de cercetare, dar și implicarea în diverse manifestări științifice, culturale, artistice sau sportive. Facultățile au obligația să afișeze listele cu beneficiarii, până în 13 iunie. (L.U.) www .renaștereaso Prudența a alungat spectacolul Aseară, România a remizat, 0-0, cu Franța, într-un meci în care ambele echipe s-au mulțumit cu un punct CURSUL VALUTAR 3,6810 lei 2,3302 lei 67,1070 lei/gram Boc se umflă în pene Liderul PD-L, Emil Boc, a declarat, ieri, după ședința BPN, că obiectivul formațiunii sale este câștigarea alegerilor generale, cu un procent cât mai apropiat de 50%, pentru a guverna singur România, și a arătat că orice alianță cu PNL condus de echipa Tăriceanu este exclusă. "Cât timp PNL este condus de echipa lui Tăriceanu, Olteanu et comp, nu există nici o șansă de relație sau alianță, colaborare cu noi. Această echipă ne-a trădat, a trădat PNL, iar noi avem încredere în electoratul PNL, dar niciodată în actuala echipă de conducere a PNL", a spus Emil Boc. Referindu-se la strategia PD-L pentru alegerile parlamentare din toamnă, Emil Boc a declarat că obiectivul politic al democrat-liberalilor este acela de a câștiga alegerile cu un procent care să le permită să guverneze singuri România sau să formeze un guvern minoritar, în cazul în care acest procent nu le va permite să aibă majoritatea consacrată. Boc a mai spus că această strategie este unica variantă luată în calcul de PD-L, și anume câștigarea alegerilor generale cu un scor care să le permită formarea viitorului guvern. (M.F.)