Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2008 (Anul 20, nr. 5747-5771)

2008-12-01 / nr. 5747

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5747 - luni, 1 decembrie 2008 - 16 pagini - 1 leu De la România Unită la Uniunea Europeană Există popoare care și-au ales ca Zi Națională data unei strălucite victorii în lupta pentru eliberare, pe cea a așezării pe tron a dinastiei domnitoare sau pe cea a declanșării unei revoluții înnoitoare - iar sărbătorirea lor, acum, în contextul general-european, reprezintă aportul de valori pe care națiunile respective îl aduc la făurirea identității acestei structuri fără precedent în istoria continentului nostru, suprastatulcivilizație Uniunea Europeană. Sărbătorind 1 Decembrie ca Zi Națională, națiunea română a ales să se reprezinte în comunitatea europeană ca motoare a fraternității și nonviolenței, a dorinței de a trăi împreună, în respect reciproc și spre binele tuturor. Unirea, cea deja realizată și cea care așteaptă încă "sosirea vremii", are și pentru Europa, ca și pentru România însăși, valoarea reîntregirii, adică a aducerii laolaltă a celor care au fost și au dreptul să fie împreună, dar pe care vitregiile istoriei l-au separat vremelnic, împreună pentru noi, dar nu împotriva altora - iată mesajul pe care, la fiecare 1 Decembrie, românii îl adresează unui continent pe cale să-și desăvârșească Propria reunificare. Continuare în pagina 3 Alianța PSD+PC a câștigat alegerile, încep târguielile! Potrivit rezultatelor parțiale comunicate de unele , ide, după miezul nopții, în județul Timiș, situația arăta astfel: Camera Deputaților Colegiul 1: mai bine plasați - Petru Andea (PSD) și Radu Lambrino (PD-L). Colegiul 2: mai bine plasat - Ștefan Drăgulescu (PD-L); Colegiul 3: mai bine plasați - Marius Dugulescu (PD-L) și Anton Anton (PNL); Colegiul 4: mai bine plasați - Dan Bara (PNL) și Gheorghe Nediți (PD-L); Colegiul 5: câștigător - Alin Popoviciu (PD-L); Colegiul 6: câștigător - Valeriu Tabără (PD-L); Colegiul 7: rezultate neconcludente; Colegiul 8: mai bine plasat - Nelu Balaș (PD-L); Colegiul 9: mai bine plasat-Dorel Covaci (PSD); Colegiul 10: câștigător - Gheorghe Ciobanu (PD-L); Senat Colegiul 1: mai bine plasat - Gheorghe David (PD-L); Colegiul 2: mai bine plasat - Nicolae Robu (PNL); Colegiul 3: câștigător - Dorel Borza (PD-L); Colegiul 4: mai bine plasați - Ilie Sârbu (PSD) și Cornelia Cotescu (PD-L). Rezultatele oficiale se puteți afla, astăzi, pe www .renasterea.ro. Pulsul scrutinului de ieri, în pagina 2 Aseara, la aflarea rezultatelor, bucurie colectiva și emoții individuale la învingători Rezultatele exit-poll-ului realizat de INSOMAR Rezultatele exit-poll-ului realizat de Insomar și prezentat de Realitatea pentru alegerile parlamentare din 30.11.2008 Alianța PSD+PC Partidul Democrat Liberal Senat Camera Deputaților Partidul National Liberal Uniunea Democrata a Maghiarilor din Romania Camera Deputaților Partidul Romania Mare Senat Potrivit acestor estimări, PRM și PNG-CD nu au intrat în Parlament, fiind sub pragul electoral de 5%. © Mediafax Foto / Lucian Maftei