Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2009 (Anul 21, nr. 5974-5995)

2009-09-15 / nr. 5986

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5986 - marți, 15 septembrie 2009 - 16 pagini - 1 leu Sfântul Ierarh losif cel Nou de la Partoș Credincioșii ortodocși,în special cei din vestul țării, îl sărbătoresc astăzi pe Sfântul Iosif cel Nou, supranumit și ocrotitorul Banatului. Născut în anul 1586 și botezat Iacob, el a primit numele de Iosif la Mănăstirea Pantocrator de pe Muntele Athos, unde a îmbrățișat duhovnicia. în anul 1650 este hirotonisit arhiereu și, vreme de trei ani, rămâne mitropolit al Timișoarei. Din cauza vârstei înaintate, în 1653 se retrage la Mănăstirea Partoș, unde, trei ani mai târziu, își dă obștescul sfârșit. Canonizat de Biserica Ortodoxă Română la 7 octombrie 1956, Sfântul Ierarh Iron cel Nou de la Partoș este conat ocrotitorul Timișoarei și al Banatului. De asemenea, cunoscut drept făcător de minuni și biruitor în lupta cu focul, după ce în timpul unui atac al turcilor care au incendiat orașul de pe Bega, flăcările au fost stinse de o ploaie pornită în urma rugăciunilor lui. Sfântul Iosif cel Nou a fost ales ca ocrotitor și de către pompieri. (C.R.) Clinchetul clopoțelului nu i-a alungat pe politicieni La începutul noului an școlar au fost prezenți și copii repatriați din Spania și Italia Șapte mii de timișoreni au semnat împotriva scumpirii gigacaloriei Hotărârea Consiliului Local Timișoara de a crește prețul de facturare a gigacaloriei către populație, de la 162 de lei la 187 de lei, obținută la mustață (au votat-o 14 din cei 27 de consilieri), nu a stârnit doar numeroase controverse politice, dar întâlnește și opoziția cetățenilor afectați de această decizie. La Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara (FALT) s-au strâns deja peste 7.000 de semnături împotriva hotărârii. "La ședința de consiliu local din luna septembrie, avem intenția să prezentăm aceste semnături consilierilor și să le explicăm cât de mulți timișoreni nu sunt de acord cu o asemenea scumpire", spune Petru Olariu, președintele organizației. De asemenea, FALT va fi prezentă și la dezbaterea publică organizată mâine la prefectură, unde își va susține opinia. Continuare în pagina 3 Liber la bilete Astăzi, se pun în vânzare pachetele de bilete pentru cele trei partide pe care Poli Timișoara le va susține pe teren propriu în grupa A a Europa League. Pentru un loc în tribune la meciurile cu Dinamo Zagreb (1 octombrie, ora 22,05), Anderlecht Bruxelles (22 octombrie, ora 22:05) și Ajax Amsterdam (2 decembrie, ora 22,05), suporterii bănățeni vor achita, în funcție de poziția pe stadion, următoarele sume: 100 de lei la peluzele sud și nord, 200 de lei la tribunele 1 și 2,300 de lei la tribuna 0 și 500 de lei la loje. Tichetele vor fi puse în vânzare la casieriile Stadionului "Dan Păltinișanu" și pot fi achiziționate, zilnic, între orele 9 și 19. Abonații își pot păstra locurile reținute pentru meciurile din campionat, dar sunt nevoiți să-și manifeste interesul în acest sens până sâmbătă. Biletele sunt disponibile doar la pachet. DARIUS PETRU Titlurile zilei Sindicaliștii CNSLR Frăția mențin calendarul protestelor Pagina 15 Noul roman al lui Dan Brown, păzit ca un tezaurat Pagina 16 A obosit Osama? CURSUL VALUTAR 4277 lei 94,0365 lei/gram î www .renașterea .ro Pagina 4 RATT rămâne în zodia proceselor