Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2009 (Anul 21, nr. 6027-6051)

2009-11-10 / nr. 6034

Prinși cu țigările în portbagaj Doi timișoreni care au vrut să facă bani din traficul cu țigări netimbrate au fost prinși de polițiștii din Deta,în urma unei acțiuni de combatere a ilegalităților pe linie rutieră, în filtrul oamenilor legii au ajuns și mașinile timișorenilor. La un control mai atent, au fost descoperite, în total, 2.200 de pachete de țigări, toate fără timbru. Cei doi au rămas fără marfă, dar și mai săraci cu câte 1.000 de lei, cât este amenda aplicată în astfel de situații. (A.B.) sc ATLASSIB srl Angajează AGENȚI DE TURISM: experiență în activitatea de birou sau absolvent promoția 2008 (specializarea turism-servicii constituie avantaj), domiciliul în Timișoara, cunoștințe obligatorii de limbă străină, cunoștințe operare calculator, permis de conducere, telefon și FEMEIE DE SERVICIU cu program de 2 ore, preferabil cu domiciliul în apropierea zonei CI. Dorobanților. Relații la telefon: 0256/226486, 0744/364668 sau la sediul Agenției Atlassib Timișoara. (2288) [SUSȚINEM REDUCEREA NUMĂRULUI DE PARLAMENTARI] Actualitate luni, 9 noiembrie 2009 Renașterea bănățeană 5 Luptă mai strânsă în turul I decât în turul II Crin și Ceoană- umăr la umăr Traian Băsescu ar pierde în turul II al alegerilor prezidențiale împotriva oricărui contracandidat principal, Crin Antonescu, Mircea Geoană sau Sorin Oprescu, conform celui mai recent sondaj al institutului Operations Research, comandat de Inpolitics. Lupta cea mai importantă urmează să fie dusă pentru obținerea locului secund la alegerile din 22 noiembrie, unde Crin Antonescu și Mircea Geoană raman la egalitate. Cel mai recent sondaj de opinie și unul dintre puținele care nu a fost comandat de un partid politic, realizat de Operations Research, anunță faptul că în turul întâi al prezidențialelor 35% dintre români l-ar vota pe Traian Băsescu din partea PDL, 22% pe Mircea Geoană din partea Alianței PSD+PC, 21% pe Crin Antonescu din partea PNL și 9% pe independentul Sorin Oprescu. C .V. Tudor (PRM) ar obține 6%, Gigi Becali (PNG) - 5%, iar Kelemen Hunor - 2%. Sondajul a fost comandat de Inpolitics, portal independent de știri și analiză politică. După cum arată datele oferite de CR, în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, programat pentru 6 decembrie a.c.,Traian Băsescu ar putea fi învins de oricare dintre contracandidații principali. Lupta cea mai strânsă pare a fi între Crin Antonescu și Mircea Geoană pentru intrarea în turul II și, implicit, pentru posibilitatea de a se confrunta și a-l învinge pe actualul președinte. Conform sondajului, câștigătorul dintre cei doi are șanse mari să fie viitorul președinte al României. Atât Crin Antonescu cât și Mircea Geoană l-ar învinge pe Traian Băsescu în turul II cu 53% din voturile exprimate în comparație cu 47% pentru actualul președinte. Similar, Sorin Oprescu ar obține 51% față de 49% pentru Traian Băsescu într-un eventual tur secund. Totuși, primarul Bucureștiului este evaluat în acest sondaj cu 9% și șanse minime de a mai ajunge în turul II. Sondajul mai măsoară, printre altele, și încrederea românilor într-un tandem Crin Antonescu președinte, Klaus Iohannis prim ministru. Jumătate din populația României s-a arătat de acord cu o astfel de variantă, în comparație cu 39% care s-au arătat oarecum împotrivă sau total reticenți la această variantă. Un alt palier al cercetării este studiul calităților fiecăruia dintre principalii candidați la președinție. Dintre aceștia, Crin Antonescu este considerat a avea cele mai bune calități pentru a fi viitorul premier și de a scoate România din criza economică, pe când Mircea Geoană este considerat cel mai puțin probabil premier sau artizan al ieșirii din criză. Sorin Oprescu este considerat, de departe, cel mai în măsură dintre candidații la președinție de a rezolva problemele din domeniul educației și sănătății, fiind urmat de Crin Antonescu. Tot Crin Antonescu este considerat cel mai în măsură candidat de a discuta și negocia cu mediul de afaceri. Sondajul a fost realizat în perioada 1-3 noiembrie, pe un eșantion multistadial cluster de 1200 respondenți, cu selecție probabilistă a persoanelor și este reprezentativ pentru populația adultă neinstituționalizată a României, cu o eroare tolerată de 2,6%. împotmolire în ținutul nimănui Urmare din pagina 1 Pentru sătenii din Bethausen însă, exproprierile nu există, în prezent, decât pe hârtie. La aproape 20 de anie la decizia retrocedării și reîmprietării țăranilor cu terenurile deținute din moși-strămoși, la Bethausen doar 473 de persoane se pot lăuda că au titlurile de proprietate. "Ar mai trebui eliberate încă 877 de titluri de proprietate, dar în ultimii ani nu s-a eliberat nimic. Oamenii vin zilnic și întreabă care e situația, dar...", spune viceprimarul Ioan Munteanu, într-o situație atât de incertă este greu de spus câți dintre săteni au terenuri pe tronsonul celor zece kilometri de autostradă care vor străbate localitatea. Ceea ce există în momentul de față este planșa cu traseul viitoarei autostrăzi, fără a se știi însă cui aparține terenul din apropiere. [SUSȚINEM REDUCEREA NUMĂRULUI DE PARLAMENTARI] "Demersurile nu sunt foarte simple. Trebuie făcute măsurători, sunt o serie de acte de făcut; în plus, toate certificatele de proprietate trebuie validate de o comisie din cadrul Prefecturii Timiș. Adică e un demers care necesită timp. în principiu, oamenii știu fiecare pe unde au terenurile, dar la momentul exproprierilor trebuie să prezinte actele care dovedesc că sunt proprietari. Sperăm să rezolvăm această problemă în viitorul cât mai apropiat, este o prioritate" , a mai spus viceprimarul comunei. OFELIA HERGHELEGIU Foto: LAURENTIU NISTORESCU Parteneri media. imn m brrajor #frf.ro ZelEOn Parteneri de shopping: NIVEA în lipsa titlurilor de proprietate, planșa cu traseul viitoarei autostrăzi este singura certitudine pentru localnici Ioan Munteanu, viceprimarul ________din Bethausen________