Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2009 (Anul 21, nr. 6052-6075)

2009-12-02 / nr. 6052

n A A UJ" A A Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan * • i 4 A . Nr. 6052 - miercuri, 2 decembrie 2009 - 16 pagini - 1 leu Retușuri pe centură Astăzi, sunt așteptați să sosească la Timișoara premierul interimar Emil Boc și ministrul transporturilor, Radu Berceanu, pentru a inaugura centura ocolitoare din partea de nord a orașului. Oficialii au promis în noiembrie, la ultima lor vizită efectuată în același scop, că vor reveni pe 1 decembrie pentru a da în folosință primul tronson al centurii ocolitoare, respectiv Calea Aradului - aeroport. Lucrările au început în ianuarie 2003 și ar fi trebuit să fie finalizate în anul 2004. Centura are o lungime de 12 kilometri, iar darea ei în folosință ar elimina traficul de tranzit dinspre București spre granița cu Ungaria. Angajații firmei Romstrade, cea care a finalizat lucrarea, făceau, ieri, ultimele retușuri, trasarea marcajelor rutiere, instalarea indicatoarelor și nivelarea porțiunilor adiacente. GIANINA SUMANDAN I www .renaștereajoj De Ziua Națională, doar câteva ceasuri de sărbătoare Oficialitățile au lăsat deoparte, preț de o oră, rivalitățile care aveau să tulbure mai târziu ceea ce ar fi trebuit să fie o zi deosebită Sute de timișoreni s-au adunat, ieri, cu mic,cu mare,în Parcul Central, pentru a fi de față la manifestările festive prilejuite de aniversarea Zilei Naționale a României. Au fost sărbătoriți, ieri, 91 de ani de la Marea Unire, un moment de vârf al istoriei noastre naționale. De la bunici împovărați de ani, până la rând ținuți în brațe de mame, toți au asistat cu răbdare la sobrul ceremonial tradițional: intonarea imnului național, în prezența gărzii de onoare formată din militari ai Batalionului 32 infanterie "Mircea", urmași ai eroilor de la Mărășești și, mai recent, cunoscuți pentru participarea la operațiunile din Irak, sub denumirea de "Scorpionii galbeni". Continuare in pagina 3 "Parteneriatul de la Timișoara", un nou început în politica românească? Semnarea documentului a fost însoțită de manifestații pro și contra Nume de rezonanță ale politicii românești s-au întâlnit, ieri, la Timișoara, într-o desfășurare de forțe cum rar s-a mai văzut în orașul de pe Bega. Mircea Geoană, Crin Antonescu, Klaus Johannis și Gheorghe Ciuhandu au semnat "Parteneriatul pentru Timișoara", document care se dorește a fi un nou început în politica românească, simbol al reconcilierii naționale. Sala de consiliu a Primăriei Timișoara s-a umplut cu politicieni de la cam toate partidele politice, exceptând PD-L, acțiunea de ieri fiind o mostră de sincronizare perfectă între PSD, PNL și PNȚCD. Nu au lipsit nici reprezentați ai PRM, PNN și ai Formului Democrat German, mesajul tuturor fiind acela că îl susțin pe Mircea Geoană în turul II al alegerilor prezidențiale. De remarcat implicarea totală a primarului Timișoarei, care, iritat de confuzia pe care, recent, a încercat s-o creeze PD-L în rândul electoratului, și-a scos de la naftalină echipa de campanie și a trimis-o în luptă. "Au scos ursul din bârlog", spunea un mucalit, aluzie la provocările făcute la adresa primarului. Ciuhandu a spus că România are nevoie de un președinte competent, care să nu învrăjbească poporul, așa cum a făcut-o Traian Băsescu. "Acum cinci ani ni s-a zis că vom trăi mai bine. S-a spus o minciună, iar Traian Băsescu a condus în mod discreționar, promovând o camarilă care și-a adjudecat toate avantajele economice. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Apelul Asociației Absolvenților și Studenților Universității Spiru Har’et Pagina 3 Timișenii pot obține energie din paie, roșii, cartofi, sfeclă și apă geotermală CURSUL VALUTAR 4,2738 lei 106,996 lei/gram Preturile la apartamente și terenuri, tot mai mici Poli - Ajax, un meci cât o carte de vizită