Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2009 (Anul 21, nr. 6052-6075)

2009-12-04 / nr. 6054

DRANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 6054 - vineri, 4 decembrie 2009 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1 leu Dragi timișeni, Duminică putem să ne alegem viitorul. A merge la vot nu este o obligație. Este un drept câștigat în decembrie 1989, în Piața Operei din Timișoara. Avem nevoie de o Românie nouă, avem nevoie de o reformă a statului, avem nevoie de o reformă a clasei politice, în care parlamentarii să nu își mai bată joc de cei care i-au ales. Prin validarea referendumului președintelui Traian Băsescu, au demonstrat că România este pregătită să facă încă un pas pe calea reformei instituționale. Proiectul președintelui Traian Băsescu și-a găsit ecoul în dorința voastră de a schimba clasa politică. Și, așa cum a promis, în următorul mandat, președintele Traian Băsescu va pune în aplicare acest deziderat și astfel vom avea mai puțini parlamentari și o clasă politică modernă. în aceste două săptămâni am asistat la vânzarea unui drept constituțional. La oferirea pe tavă a unor voturi. Dar, voturile nu pot fi negociate. Nimeni nu are dreptul să scoată pe tarabă opțiunile dumneavoastră electorale. Nimeni nu poate să spună unui liberal sau țărănist cu cine să voteze. Este dreptul fiecăruia de a-și alege președintele, cel pe care îl crede el de cuviință să-i reprezinte interesele. S-au semnat tot felul de înțelegeri pre și post electorale, dar nici unul dintre cei care le-au semnat nu i-au întrebat nici măcar pe proprii membri dacă sunt de acord cu acestea. Deocamdată însă, aceste înțelegeri nu reprezintă decât hârtii. Președintele Traian Băsescu este omul care va înțelege, omul care știe să vă asculte, omul care, înainte de partide, înțelegeri sau grupuri politice, are în vedere nevoile românilor. Adevărata majoritate sunteți dumneavoastră, cei care vă doriți o viată mai bună. D BPJ al PD-L Timis De ce îl susțin pe Mircea Geoană încă de la începutul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale , în conformitate cu deciziile luate în cadrul Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat, am susținut candidatura domnului Crin Antonescu la Președinția României și Proiectul Iohannis. Le mulțumesc celor care au ascultat îndemnul nostru de a vota cu Crin Antonescu, chiar dacă, prin votul de la 22 noiembrie 2009, România a dovedit că încă nu este pregătită să se despartă definitiv de umbrele trecutului. Astăzi suntem în fața unei situații complicate: cea de a alege între Traian Băsescu și Mircea Geoană. Este aceeași situație cu care ne-am confruntat în 2000, când a trebuit să votăm cu Ion Iliescu de frica lui Corneliu Vadim Tudor. E aceeași situație cu care ne-am confruntat în 2004, când am votat cu Traian Băsescu de frica lui Adrian Năstase. Care este situația acum? Traian Băsescu ne-a dovedit în Ultimii cinci ani de ce este capabil. Am avut parte doar de scandaluri, de bâlciuri politice, de dosare, de ascultări de telefoane. Am ajuns să trăim întrun simulacru de democrație, încă cinci ani cu Traian Băsescu nu ar face decât să ne trimită definitiv în brațele unui regim autoritar, bazat pe putere personală și pe blocarea permanentă a instituțiilor statului. Mircea Geoană, în schimb, s-a aliat Proiectului Iohannis un proiect diferit de tot ceea ce am văzut până acum în viața politică românească. Mircea Geoană și-a asumat, prin semnarea Parteneriatului pentru Timișoara, realizarea unor proiecte de importanță majoră pentru orașul nostru, proiecte care au fost trecute cu vederea de toate guvernările de până acum. Faptul că îl susțin acum pe Mircea Geoană nu înseamnă că PNȚCD sau eu ne-am apropiat de PSD. Rămânem aceiași adversari politici. Rămânem pe aceleași poziții tranșante, cauzate de diferențele doctrinare. PNȚCD rămâne un partid al dreptei autentice, în timp ce PSD este un partid de centru-stânga, la fel ca și PDL de altfel, în ciuda încercărilor acestui partid de a acapara dreapta românească. Mircea Geoană mi-a dovedit că este un altfel de om politic decât cei care au condus până acum PSD, precum și decât Traian Băsescu. Mircea Geoană este un om cu o deschidere mai mare, cu vederi mai largi, un om care a cunoscut exercițiul democratic în Occident, un om care a fost capabil să recunoască greșelile trecute ale partidului său prin semnarea acordului cu PNȚCD, un om care a fost capabil să își asume o responsabilitate față de orașul nostru prin semnarea Parteneriatului pentru Timișoara. Susținerea lui Mircea Geoană derivă din necesitatea de a scăpa România de regimul autoritar al lui Traian Băsescu. Din susținerea proiectului Crin Antonescu. Din susținerea proiectului Iohannis. Și, mai presus de orice, din susținerea proiectelor Timișoarei. Gheorghe CIUHANDU (?) Președinte PNȚCD Timiș De ce îl susțin pe Mircea Geoană Arată-le că vezi, auzi, gândești și lupți! Ü^^M LUPTA PENTRU TINE! | Târgul de Crăciun Ediția din acest an a Târgului de Crăciun, organizat de Primăria Timișoara în Piața Victoriei, stă sub semnul întoarcerii la datini. Municipalitatea propune un Crăciun tradițional, cu concerte și manifestări specifice zonei Banatului. Frumusețea tradițiilor populare bănățene va fi etalată în centrul orașului. Astfel,în zilele premergătoare marii sărbători a creștinătății - Nașterea Mântuitorului -, pe scena din fața Operei vor fi organizate spectacole susținute de ansambluri de muzică și dansuri populare timișene românești, maghiare, sârbești, germane: Ansamblul Timișul, Dubașii, Alaiul Colindătorilor, Ansamblul Borreta, Ansamblul Mladost, Doina Timișului, Ansamblul Hora Timișului, Ansamblul Esterlanc, Ansamblul Folcloric din Ghiroda și mulți alții, în această după-amiază, la deschiderea Târgului de Crăciun, va avea loc un concert de colinde susținut în prima parte, de la ora 17, de Fanfara Timișoara Big Band, lângă ieslea care înfățișează scena Nașterii Mântuitorului. Continuare în pagina 7