Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2010 (Anul 22, nr. 6151-6156)

2010-04-01 / nr. 6151

"Legea Funeriu", amendată și de sindicate După sonora dezbatere publică desfășurată, recent, în prezența ministrului educației, Daniel neriu, la Universitatea de Vest din Timișoara, pachetul asumat de actualul executiv a ajuns la disecat și în mediul preuniversitar timișean. Timp de mai multe ore, reprezentanții locali ai "Spiru Haret" și, respectiv, ai Federației Educației Naționale (FEN) s-au confruntat, ieri,cu conducerea Inspectoratului Școlar Județean Timiș. "Acest proiect este departe de ceea ce trebuie, chiar prin filosofia alcătuirii lui. Nu va aduce îmbunătățirile pe care le așteptăm, dar, probabil, guvernul va forța. De ce trebuie să fie dizolvate alte patru pachete asupra cărora sindicatele s-au exprimat deja și de ce să fie introdus în Parlament doar acesta? Ar putea fi avansate mai multe și iasă ceva bun", a comentat liderul timișean de la "Spinu Haret", prof. Virgil Popescu. Continuare în pagina 2 DAMI AT CAUA 1 Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan I ** Nr. 6151 - joi, 1 aprilie 2010 - 16 pagini - 1 leu tori negri amenință investițiile timișene din bugetul consiliului județean Primul trimestru din al doilea an al crizei specific românești tocmai s-a încheiat, iar mesajele optimiste întârzie să se arate, însuși șeful FMI avertiza recent că România are o situație fiscală grea, afirmația fiind o reflectare finanțistă a ceea ce percep din plin atât oamenii obișnuiți, cât și autoritățile locale, nevoite săși ajusteze cheltuielile pe măsura unui buget foarte strict. Nici conducerea Consiliului Județean Timiș, care a elaborat raportul de activitate pentru anul trecut, nu are o perspectivă prea încrezătoare asupra anului 2010 și apreciază că va fi, de asemenea, unul dificil. Continuare în pagina 3 Pumn în gura presei Abonații sunt indignați de politica poștei de a nu mai distribui ziarele și sâmbăta Perioada extrem de dificilă prin care trece economia românească este dublată, din păcate, de unele decizii absurde ale autorităților centrale, într-un climat economic în care recesiunea poate fi descurajată doar printr-o creștere a activității și, implicit, a consumului, Compania Națională Poșta Română SA a recurs la o măsură absolut neinspirată, care lovește atât în interesele clienților, cât și în veniturile angajaților. Este vorba de decizia prin care se interzice distribuția de ziare în zilele de sâmbătă, lucru care până acum era posibil în orașe. Pe de o parte, sunt văduviți, astfel, clienții poștei, care nu mai pot intra în posesia ziarelor pentru care au făcut abonament și au plătit inclusiv pentru ziua de sâmbătă. Mulți dintre aceștia nu înțeleg încă din ce rațiuni nu le mai parvine ziarul, neștiind că e vorba de o decizie aberantă a conducerii poștei de la București. Pe de altă parte, măsura luată de Compania Națională Poșta Română SA se răsfrânge și în bugetul propriilor angajați, care, nemailucrând sâmbăta, vor merge acasă cu mai puțini bani. Decizia este cu atât mai inexplicabilă cu cât salariații poștei ar fi dorit să lucreze sâmbăta, mai ales într-o astfel de perioadă de criză economică, pentru a câștiga un ban în plus. Continuare în pagina 4 Continuă disponibilizările la CFR Ziua de ieri a fost ultima de muncă pentru alți 310 ceferiști din cadrul Regionalei Timișoara. Programul de restructurare al companiilor feroviare continuă, astfel, după ce luna trecută 1.000 de angajați ai diviziei de transport marfă erau concediați. De data aceasta, a fost rândul salariaților CFR Călători, rămași fără locurile de muncă chiar înaintea Sărbătorilor Pascale. Când programul de reducere al salariaților CFR va fi finalizat, în urmă vor rămâne peste 10.000 de șomeri, la nivel național, în următoarea etapă de concedieri, Regionala Timișoara va rămâne Iară 103 angajați din cadrul Companiei Naționale CFR S.A. Data desfacerii acestor contracte de muncă va fi 4 mai. (C.R.) Titlurile zilei Orarul de Paști al supermarketurilor 1 Pagina 2 De astăzi, sănătatea a devenit și mai scumpă .Pagina sjtff / /