Renaşterea Bănăţeană, iunie 2010 (Anul 22, nr. 6206-6224)

2010-06-09 / nr. 6206

CIBANATEANA IDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6206 - miercuri, 9 iunie 2010 - 16 pagini - 1 leu Proteste în fața puterii locale Confederațiile sindicale au pus la cale marșul de protest anunțat pentru ziua de vineri. Potrivit reprezentanților acestora, vor fi pichetate sediile partidelor de guvernământ din Timișoara. Marșul începe la ora 13, când protestatarii vor pleca din fața primăriei orașului de pe Bega, urmând să fac clădirilor Partidului Seral și a Uniunii Democrate Maghiare din România. Sindicaliștii au redactat și o scrisoare comună care le va fi înmânată parlamentarilor de Timiș, prin care li se cere respingerea planului de măsuri de austeritate și adoptarea moțiunii de cenzură. Prezența estimativă este de 1.000 de persoane. Acțiunea se va încheia cu un nou pichet în fața reprezentanței guvernului în teritoriu. Alături de sindicaliștii din diferite domenii vor fi prezenți, Prefectura Timiș, pensionarii și reprezentanți ai asociațiilor de revoluționari. (C.R.) Din luna august, gigacaloria ne va aprinde buzunarele Facturile timișorenilor vor crește cu aproximativ 20 la sută Cu aproape un an în urmă, consilierii locali timișoreni au aprobat un proiect de hotărâre prin care prețul gigacaloriei facturate pentru populație creștea cu 15 la sută, de la 162 la 187 de lei. Hotărârea a fost contestată rapid de prefectură și FALT (Federația Asociațiilor de Locatari din Timișoara), iar acțiunea a fost respinsă atât de Tribunalul Timiș, cât și de Curtea de Apel din Oradea, procesul încheindu-se zilele trecute. Primarul Gheorghe Ciuhandu a anunțat ieri că suma neîncasată de Colterm în perioada procesului, peste 17 milioane de lei, ar putea fi cerută prefecturii și FALT. Continuare în pagina 4 în parcarea Primăriei Timișoara adte ramuri de măslin Inegalabilul director al Direcției de Mediu din Primăria Timișoara, dr. ing. ec. Vasile Ciupa, este neobosit în crearea de momente surprinzătoare, menite să trimită criza la plimbare și să inducă o stare de bine celor care se află în preajma sa. Cel mai recent a avut loc ieri, în parcarea rezervată angajaților municipalității - un loc de altminteri, tabu pentru autoturismele timișorenilor de rând - pe o fâșie foarte îngustă de spațiu verde, încropit cu greu printre caroseriile respectabile și bine lustruite ale la fel de respectabililor funcționari publici. în respectivul spațiu au fost plantați zece puieți de măslin și un arbore de magnolie. Nu se știe în ce măsură cei zece arbori mediteraneeni vor ține cont de încălzirea globală și se vor adapta la clima din Timișoara, pentru că măslinul nu rezistă prea bine la temperaturi sub zero grade Celsius, de care Banatul nu duce lipsă iarna. Oricum, gestul directorului de la Mediu este de apreciat și le va da ocazia edililor să-i întâmpine, la propriu, pe toți cei care au critici de adus primăriei, cu ramuri de măslin, un bine-cunoscut simbol al păcii. DANIELA DAMIAN Pensionarii au mai primit o veste proastă fără bilete de tratament până în toamnă Conform reprezentanților Casei Județene de Pensii (CJP) Timiș, o dată cu schimbarea criteriilor de acordare a biletelor de tratament pentru pensionari, lucrurile merg mult mai bine, biletele obținându-se mult mai repede. "Dacă până acum acordam în funcție de vechimea cererii, acum lucrurile s-au schimbat. Oamenii vin, depun cererile și actele necesare și noi îi anunțăm când să vină să-și ridice biletele. Nu se pune problema de cozi, nu au pentru ce să existe", ne-a spus Viorel Popa, purtătorul de cuvânt al CJP Timiș. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Pagina 5 Autobuzele noi vin la toamnă în plină criză, numărul șomerilor este în scădere Privighetoarea din Urseni cântă oltenește ! wwwrenasterea.ro CURSUL VALUTAR 4,231 llei /> 3,5496 lei/ gina Au mai rămas locuri libere la grădinițele timișorene Pagina 7 142,5666 lei/gram