Renaşterea Bănăţeană, iunie 2010 (Anul 22, nr. 6206-6224)

2010-06-10 / nr. 6207

EIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 6207 - joi, 10 iunie 2010 - 16 pagini - 1 leu Alba-neagra cu locuințele ANL Mai mulți locatari ai blocurilor construite de Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) au primit înștiințări conform cărora pot cumpăra locuințele în care se află în chirie, în actreprimite, este specificat chiar și pretul fixat de ANL, respectiv 407 euro/metru pătrat. Drept urmare,foarte multe persoane s-au adresat Primăriei Municipiului Timișoara, pentru a face demersurile necesare cumpărării . Adrian Orza, viceprimar al Timișoarei, spune însă că locuințele nu pot fi cumpărate,întrucât prețul stabilit de agenție nu este cel real, valoarea de 407 euro fiind cea de locuire, nu cea de vânzare. "Cei în cauză nu pot cumpăra apartamentele, pentru că acea valoare vehiculată este doar o componentă a prețului real", a declarat Ciza, care a precizat că nici nu au fost publicate normele de aplicare ale legii privind vânzarea locuințelor ANL, motiv pentru care nu poate fi stabilit prețul real. La primărie s-au interesat și medici rezidenți, locatarii locurilor ANL, tot în ideea de a cumpăra locuințele. Orza a declarat că aceștia nu sunt incluși în legea menționată și, ca atare, nu pot deveni proprietari ai locuințelor. (S.F.) Primăria Timișoara scoate Mercedesurile la control Prefectul de Timiș verifică achiziționarea, de către municipalitatea de pe Bega, a încă 30 de autobuze produse de firma Daimler Cu circa două luni în urmă, un scandal legat de firma Daimler, care ar fi dat cadouri mai multor oficiali din România, Bulgaria și din alte țări din regiune, cu scopul de a încheia contracte pe bani publici pentru achiziționarea de autobuze de tip Mercedes, făcea vâlvă în țara noastră, deși organele abilitate așteaptă încă dovezi serioase și monitorizează presa. Un număr mare de autobuze Mercedes au fost achiziționate în ultima perioadă de regiile locale de transport sau de firme din București, Timișoara și din alte orașe românești. Pe primul loc se află, desigur, capitala, unde s-au cumpărat peste o mie de autobuze Mercedes, pe vremea când primar era Adriean Videanu. Nici Timișoara nu stă rău la relația cu firma menționată, aici existând deja, de mai mulți ani, câteva zeci de autobuze de acest tip. Zilele trecute, așa cum a anunțat chiar primarul Gheorghe Ciuhandu, s-a semnat un nou contract - după doi ani de plimbări prin tribunale prin care parcul regiei de transport local se va îmbogăți cu încă 30 de autobuze Mercedes, de mare capacitate. Continuare în pagina 3 Și fără parcări, și plini de praf Timișoara se află, din păcate, printre orașele din România unde s-a depășit limita admisă de normele europene la pulberile în suspensie cu un diametru mai mic de 10 microni în aer. Cu alte cuvinte, reședința județului Timiș este ceea ce înseamnă că România ar putea fi amendată din cauza nerespectării obligațiilor asumate prin tratatul de aderare la UE. Mai mulți factori responsabili din Timiș - Consiliul Județean Timiș, Primăria Timișoara, Protecția Mediului, Poliția Rutieră, Inspectoratul de Stat în Construcții, primari ai comunelor periurbane s-au reunit, ieri, la prefectură pentru a discuta despre stadiul campaniei de informare/conștientizare în vederea implementării Programului Integrat de Gestionare a Calității Aerului la nivelul județului. Continuare în pagina 5 Petrovici vrea un fotbal ofensiv Vladimir Petrovici, noul antrenor al lui Poli, a fost prezentat oficial. Ieri, tehnicianul sârb, care va sta pe banca alb-violeților doi ani, conform contractului, și-a prezentat și primele obiective. "Vreau să jucăm un fotbal pe atac, spectaculos și să readucem publicul la stadion", a declarat Petrovici. Fosta vedetă a echipei Steaua Roșie Belgrad a spus că va încerca să repete, în primul an, performanța din acest sezon și să califice echipa într-o cupă europeană. Detalii in pagina 8 Titlurile zilei Pagina TGST lanseaza premiera 400 Stresul la locul de muncă face victime Euro mai trăiește o săptămână, o lună sau un an? Pagina 7 Un parc demn de Timișoara, dar la... Ohaba-Forgacil ! www .renaștereajo Pagina 5