Renaşterea Bănăţeană, iulie 2010 (Anul 22, nr. 6225-6251)

2010-07-01 / nr. 6225

HRANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6225 - jei, 1 iulie 2010 - 16 pagini -1,5 lei Pomanagiii pot să-și pună pofta în cui! ■ In urma unui control, încă nefinalizat, al Inspectoratului Teritorial de Muncă Timiș și al Direcției Generale de Asistență Socială Timiș în localitățile județului, mulți dintre beneficiarii venitului minim garantat ar rămâne fără acesta, ba chiar vor fi nevoiți să retureze sumele încasate. Situația este mai gravă, după cum a anunțat prefectul Mircea Băcală, în Bethausen, unde au fost anulate 47 de dosare, în Chevereșu Mare (34 anulate, din 54) sau în Moravița, cu toate cele 164 de dosare anulate, sau în Gottlob, cu 20 din 20 de dosare anulate, într-o treime din localitățile din Timiș s-au constatat nereguli la acordarea ajutoarelor sociale, întrucât așa-zișii săraci aveau în proprietate autoturisme, case sau utilaje de valoare foarte mare. După finalizarea controlului, se va trece la introducerea de acțiuni în instanță pentru recuperarea sumelor încasate ■n mod necuvenit. Cât despre cei c are au acordat ajutoarele cu ochii închiși, aceștia ar putea fi sancționați la nivel local. (D.D.) De astăzi, scumpiri în lanț . Reprezentanții supermarketurilor se abțin de la comentarii și încearcă pe cât posibil să își păstreze clienții cu oferte . Unii contracarează creșterea TVA cu reduceri promoționale Mărirea de astăzi a taxei pe valoarea adăugată, la 24 la sută, aduce, precum recentul potop din Moldova, un veritabil cataclism pentru cei care se ocupă de vânzări. O dată cu trecerea la noul sistem electronic de etichetare, multinaționalele, deseori hulite de români, sunt puse, de acum, pe treabă migăloasă, pentru că nu e ușor să schimbi zeci de mii de etichete, la produsele ce stau moi, în orice magazin de acest gen. Cum legea e lege, ordinul se execută, nu se discută. De la pâine, lapte, brânză și ouă, la haine, încălțăminte, pomi, flori și saltele, toate se scumpesc. Cel mai mare impas este generat de adaptabilitatea politicilor de marketing la noile reguli. Nimeni nu îndrăznește să spună ceva pe această temă: rămân prețurile aceleași, cresc progresiv cu cele cinci puncte acumulate la TVA? Sau, de ce nu, se prefigurează mari promoții? Continuare în pagina 2 Pacienți condamnați la moarte Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice (COPAC) din România a constatat că noul sistem de compensare a medicamentelor, ce va fi aplicat începând de astăzi, îi va afecta și pe bolnavii cronici. Membrii COPAC susțin că, potrivit unui calculator instalat pe site-ul CNAS, la unele medicamente gratuite din programele de hepatită, diabet, HIV/SIDA sau transplant se aplică copiata. Astfel, în cazul unui medicament pentru hepatită cu substanță activă Ribavirinum cu prețul de 15,8 lei, valoarea compensată este de doar 2,98 lei, iar contribuția pacientului de 12,82 lei, acesta fiind prețul unei singure doze, un pacient cu hepatită având nevoie (în funcție de schema terapeutică aprobată de Casa de Sănătate) de patru-șase pastile pe zi. Un calcul simplu arată că în acest caz, pacientul trebuie să plătească pe lună, doar pentru acest medicament, minimum 1.538 de lei. Continuare în pagina 4 începe vacanța judecătorească Pe perioada vacanței judecătorești, care începe astăzi și se termină pe 31 august, instanțele își vor diminua activitatea, pe rol urmând a fi puse doar cauzele care trebuie judecate cu celeritate, cum sunt, de exemplu, cele care privesc infracțiunile de omor, cauzele cu minori sau mandatele de arestare preventivă. Celelalte dosare vor primi termen din septembrie. De asemenea, se reduce și programul de lucru cu publicul, la arhivă și la registratură. Astfel, arhiva Judecătoriei Timișoara și cea a Tribunalui Timiș vor fi deschise de luni până joi între orele 9 - 11, iar arhiva curții va funcționa de luni până vineri, între 10 și 12. La registraturile instanțelor, documentele se depun după același program. GIANINA ȘUMANDAN Titlurile zilei Austeritatea bate la ușile deconcentrate spre Garda Financiară, la vânătoare de evazioniști I Satul cu mai multe case de vacanță decât localnici Pagina 5 . Pagina 3 Prefectul pune controalele pe Primăria Timișoara — Pagina 6 www renasterea.ro