Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2010 (Anul 22, nr. 6279-6303)

2010-09-15 / nr. 6290

CI BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6290 - miercuri, 15 septembrie 2010 - 16 pagini - 1,5 lei Proteste în stradă Mai multe pichete vor avea loc, luni, în orașul de pe Bega, potrivit sindicaliștilor. Primul dintre acestea vizează sediul Primăriei Timișoara, în fața căruia vor protesta peste 200 de membri de sindicat angajați ai instituției. Mai exact, este vorba de salariații care se regăsesc pe listele de disponibilizări. "în cererea noastră pentru aprobarea acțiunilor am trecut ca participanți 206 funcționari care, potrivit notificărilor, ar urma să fie dați afară în perioada următoare. Protestele noastre vizează exact această problemă, a disponibilizărilor abuzive", ne-a declarat Tiberiu Negrei, liderul sindicatului din Primăria Timișoara și vicepreședinte al Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație. Potrivit acestuia, greva generală din administrație anunțată ieri de președintele Sindicatului Național al Funcționarilor Publici, Sebastian Oprescu, pentru a de 27 septembrie, nu este o acțiune bine gândită, fiind caracterizată drept o greșeală. Continuare în pagina 4 Mare praznic la Catedrala Mitropolitană din Timișoara Mii de credincioși au venit să atingă racla cu moaștele Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș, ocrotitorul Banatului w www.calduraieftina.com] Angajații din sănătatea timișeană merg cu jalba la CEDO Angajații din sănătatea timișeană își vor prezenta, prin Sindicatul Sanitar, problemele la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO). Măsura de reducere a salariilor cu 25 la sută în sistemul sanitar va fi reclamată de medicii, asistentele și infirmierele din județul Timiș la tribunalul internațional de la Strasbourg. Personalul medical și auxiliar din unitățile sanitare timișene primește din această vară mai puțini bani, deși muncește ca și până acum, în baza unui contract încheiat de fiecare spital cu Casa de Sănătate. "Noi, cei din sănătate, suntem plătiți prin relația contractuală pe care fiecare unitate sanitară o are cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate. Nu suntem plătiți din bani publici, ci din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (CJAS). Noi nu suntem bugetari și considerăm nedrept ca «patronul», adică CJAS, să ne diminueze salariile în condițiile în care și așa erau mici, iar unitățile sanitare înregistrează deficit de personal", ne-a declarat Livius Cârstea, președintele Uniunii Sindicale Sanitas Timiș. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Cotitură în lupta pentru "Țepeș" ! wwwrenasterea.ro Pagina 3 " Reparații live pe Calea Torontalului Pagina 8 Contra - pe banca tehnică, Petrovici - outi CURSUL VALUTAR 3,3086 lei GE Money 4,2478 lei / 133,2163 lei/gram Adunați toate creditele într-unul singur! Vino la seminarul despre modalitățile de refinanțare a creditelor și află cum poți să rămâi cu unul singur. La seminar, beneficiezi de asemenea de consiliere gratuită privind creditele ipotecare. Te așteptăm joi, 16 septembrie, la sediul nostru din Str. Vasile Alecsandri nr. 7. Dacă te-ai hotărât să vii, scrie-ne sau sună-ne. Teodora Ștefan Tel: 0724 224 796 teodora.stefan@ge.com .___ SUSME*,