Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6304-6329)

2010-10-01 / nr. 6304

BANATEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6304 - vineri, 1 octombrie 2010 -16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite -1,5 lei CFR a ajuns în anii 1800 După 20 de ani în care investițiile în infrastructura feroviară românească au lipsit aproape cu desăvârșire, trenurile au ajuns să circule cu viteze medii care se înregistrau înainte de anul 1900. Potrivit liderului regional al Sindicatului Mecanicilor de Locomotive, Ioan Boloș, viteza comercială a scăzut pentru trenurile de călători la 42 de kilometri pe oră și la 24 de km/h în cazul celor de marfă. "Situația asta este cea de la sfârșitul anilor 1800, atunci se mai circula cu asemenea... "rapiditate". Responsabili sunt, de 20 de ani încoace, cei care au condus țara și Ministerul Transporturilor; în prezent, acolo nu mai există specialiști, ci doar politicieni. Se politizează până și funcția de portar al ministerului, în timp ce personalul calificat nu are loc", ne-a declarat Boloș. Acesta consideră " cifrele actuale reflectă cu exactitate lipsa alocării de fonduri pentru infrastructură. Continuare în pagina 5 I www .calduraieftina.com Căldura timișorenilor, dublă față de București! Cigacaloria arde, consilierii se piaptănă Vine o iarnă grea peste timișorenii care stau la bloc. Dacă natura ne va fi potrivnică și vom avea parte de temperaturi cu mult sub zero grade, factura la întreținere va resimți pe deplin efectul gerului, dar și al scumpirii agentului termic. Față de iarna trecută, când gigacaloria îl costa pe timișorean 162 de lei, de la 1 septembrie 2010, prețul a urcat la 252 de lei, deci cu 100 de lei mai mult. Pe fostul (și viitorul) electorat îl arde gigacaloria, în timp ce consilierii locali se piaptănă frumos, cu cărare pe stânga sau pe dreapta, așa cum le-o dictează interesele de partid sau de moment, și votează fără comentarii aproape orice minunăție ce li se pune pe ordinea de zi. Continuare în pagina 4 Cine vrea contract cu Casa de Sănătate trebuie să cotizeze Pentru a avea acces la banii din Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, alcătuit din cotizația persoanelor asigurate, furnizorii de servicii medicale trebuie să plătească. Și spitalele de stat sunt puse la plată, cele mai mari cheltuieli avându-le unitățile sanitare din mediul urban. "Având în vedere apariția, în Monitorul oficial, a ordinului numărul 1165/691 din 31 august, se modifică și se completează ordinul numărul 1211. Toți furnizorii care vor fi vizitați în vederea evaluării după data apariției în Monitorul Oficial, respectiv 14 septembrie 2010, vor trebui să facă dovada plății în contul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a taxei de evaluare", ne-a declarat Mariana Mocioalcă, purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiș. Astfel, spitalele cu peste 400 de paturi din mediul urban vor plăti 3.500 de lei, iar cele din mediul rural, 875 de lei. Continuare în pagina 2 Duel cu garda lăsată Poli și Rapid se întâlnesc din nou, de această dată, într-un meci fără menajamente, câștigătoarea putând urca pe prima poziție a Ligii I. Dincolo de duelurile clasice și chiar armonioase dintre cele două grupări fotbalistice, meciul de mâine, de pe Stadionul "Dan Păltinișanu" (ora 20,30), va avea, cu siguranță, o încărcătură aparte, după nefericitul "caz Varga - Bălan", din primăvară, când Poli a câștigat la masa verde. în culise, partida practic a început încă de la sfârșitul săptămânii trecute, când președintele clubului giuleștean, Dinu Gheorghe, a acuzat Timișoara că are arbitraje părtinitoare. Răspunsul lui Marian Iancu a venit prompt, patronul clubului de pe Bega susținând că Dinu Gheorghe va da socoteală în fața comisiilor pentru afirmațiile sale și că este hotărât de această dată să meargă până la capăt. Nici în teren nu va fi loc de prietenii, pentru că atât Contra cât și Șumudică vor dori cu orice preț să-și continue parcursul bun de până acum. Așadar, se anunță un duel pe cinste! (O.R.) Titlurile zilei Astăzi intră în vigoare rovinieta electronică Pagina Pagina 2 Gong inaugural la palat ,/iJJ ,h\ i L Aeroportul Timișoara, subiect de știri pentru sârbi Pagina Dramă într-o familie din Timișoara www .renașterea ro ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] CURSUL VALUTAR 4,2674 leiv $ 3,1254 lei