Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6304-6329)

2010-10-14 / nr. 6315

DRANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6315 - joi, 14 octombrie 2010 - 16 pagini - 1,5 iei Sfânta Cuvioasă Parascheva La fel ca în fiecare an, în data de 14 octombrie Sfânta Cuvioasă Parascheva este sărbătorită de toți credincioșii ortodocși. Născută la Epivat, în Tracia, și crescută de părinții ei în spiritul creștinesc, sfânta este recunoscută pentru actele de caritate din timpul vieții, fiind supranumită și ocrotitoarea sărmanilor. Cuvioasa Parascheva călătorește la Constantinopol și Ierusalim, iar apoi se întoarce în localitatea natală fără a spune cine este și își dă obștescul sfârșit, la ^?r 27 de ani. Este îngropată ca străină, iar găsirea moaștelor sale e pusă pe seama unui șir de întâmplări minunate. Continuare în pagina 2 Jwww jenastereaux^ Prefectul aduce noi acuze Primăriei Timișoara Șmecherii birocratice pentru autorizații de construire cu cântec Prefectul de Timiș, Mircea Băcală, a invocat ieri practici dubioase în obținerea unor autorizații de construire de la Primăria Timișoara. Folosindu-se de legiferarea aprobării tacite, anumite firme obțin aprobarea ridicării imobilelor în instanță, iar conducerea primăriei închide ochii. Mai mult, există și societăți care solicită și obțin despăgubiri - plătite din bugetul local - din cauză că nu li s-a răspuns la timp. Primarul Gheorghe Ciuhandu a refuzat să răspundă declarațiilor prefectului, amintindu-i acestuia că are căi legale pentru a comunica. Continuare în pagina 4 Protest spontan la Finanțe • Ieri, după prânz, angajații din Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Timiș și din Administrația Finanțelor Publice (AFP) a Municipiului Timișoara au protestat spontan, la fel ca și colegii lor bucureșteni din structurile Ministerului Finanțelor Publice (MFP), în semn de solidarizare cu revendicările salariale ale lucrătorilor din Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Acțiunile spontane de protest ale lucrătorilor din Finanțe, Garda Financiară și celelalte structuri subordonate MFP, conform unui membru al comitetului de sindicat, dl Valentin Morariu, au fost declanșate de nemulțumirile provocate de nivelul de salarizare extrem de scăzut din sistem ca urmare a aplicării reducerilor salariale cu 25 la sută, a tăierii sporurilor și a neacordării, de două luni, a stimulentelor promise la instalarea noului ministru de finanțe. Conform datelor comunicate de sindicatul timișorean, în structura ANAF sunt încadrate cu salarii nete de până la 500 de lei 1.192 de persoane, au câștiguri cuprinse între 500-600 lei 1.169 de lucrători, iar alți 9.775 salariați primesc între 600-700 lei. Continuare în pagina 3 Lucrările la autostrada Timișoara-Arad au fost suspendate Din această săptămână, consorțiul italian Astaldi a suspendat lucrările la autostrada Timișoara-Arad. Motivul este neplata facturilor restante - au anunțat constructorii în valoare de 25 de milioane de euro. Deocamdată, singurele lucrări care se mai efectuează sunt cele de conservare. Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că, la ora actuală, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi nu are nici o datorie față de constructor, pentru că acesta nu a emis nici o factură. Lucrările la autostrada dintre Timișoara și Arad, care va avea o lungime 44 de kilometri, au început în anul 2009, iar termenul inițial de finalizare, din 2011, a fost deja amânat cu un an. (D.D.) Titlurile zilei pentru angajatorii timișeni Protest la sediile partidelor Pagina 7 La marginea României CURSUL VALUTAR 4,2779 lei 3,0570 lei |F31 133,5464 lei/gram .■n rvi Pagina 3 Sindicatele capitaliste se bat pe moștenirea comunistă Scutirile de taxe, un stimulent