Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2011 (Anul 23, nr. 6381-6405)

2011-01-03 / nr. 6381

□BĂNĂȚEANĂI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6381 - luni, 3 ianuarie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Bine ai venit, 2011! Cât de bun, rămâne de văzut! Să nu fie ca acel "Să trăiți bine!", care ne-a ieșit pe ochi, de ne vine să zgâriem oglinda când ne vedem zidurile. Sub ce auspicii intrăm în Noul An? Dacă luăm de sincer și posibil ce ne spune premierul Emil Boc, ele vor fi bune. Dacă însă luăm aminte la ce au afirmat oficialii Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, atunci trebuie să repetăm papagalicește după ei și să vă zicem: "Bun venit, dragi cititori, în noul an de criză!". Cum, însă, criza nu se lipește la fel de fiecare, pentru unii, 2011 va fi un an de excepție, iar pentru alții, unul de coșmar. Un lucru poate fi de prognozat cu certitudinea că nu vom greși: anul în care am intrat, pentru cei mai mulți, va fi unul prost (deși le dorim tuturor tot binele din lume), poate chiar mai prost ca 2010, de care abia ne-am despărțit. Așa că e cazul să ne trezim din tihna și buna dispoziție a sărbătorilor de sfârșit de an, din euforia lăsării în urmă a anului i ?1'10, de care mulți dintre noi nici noi dorim să ne amintim, și să ne punem pe treabă din primele zile, dar nu în sensul de a face exces de zel la serviciu, unde, în multe locuri, există suficiente motive de temere că oamenii își vor pierde slujba, cei care o mai au. Continuare în pagina 2 Revelion modest în centrul urbei, cu buget și artificii de criză Cu toate că majoritatea timișorenilor au ales să-și petreacă noaptea dintre ani acasă sau la prieteni, nu au fost puțini nici cei care au răspuns afirmativ unei tendințe tot mai puternice în ultimii ani, aceea de a ieși în aer liber, în centrul orașului. Dacă a meritat cu adevărat sau nu să-și petreacă Revelionul 2011 în Piața Victoriei, aceasta numai miile de participanți care au înfruntat gerul o pot spune. Cert este că nici petrecerile de Anul Nou nu mai sunt ceea ce erau altădată, la ediția din acest an municipalitatea concentrându-se mai mult pe economia de fonduri decât pe vreun program strălucitor. Din Revelionul 2007, de exemplu, când România (și, implicit, Timișoara) pășea plină de speranță în Uniunea Europeană, iar discursurile oficialităților răsunau prin piețele centrale ale marilor orașe, nu a mai rămas decât amintirea. Timișorenii prezenți în centru au avut, însă, atuul dorinței de a se simți bine împreună. Continuare în pagina 2 Ceferiștii încep noul an cu frica în sân Programul de restructurare al companiilor de cale ferată continuă și în 2011. După ce mii de angajați ai CFR au fost disponibilizați în 2010, măsurile ce urmează să fie luate în continuare de Ministerul Transporturilor oferă ca "soluție" pentru salvarea de la colaps noi concedieri, alături de absorbția fondurilor europene și reducerea cheltuielilor. Continuare în pagina 3 Plata întreținerii, un lux pentru tot mai mulți contribuabili în ultimul an și jumătate, numărul celor care nu își plătesc cheltuielile a crescut semnificativ. Reprezentanții Federației Asociației de Locatari Timișoara (FALT) preconizează că restanțele vor crește în lunile următoare, pe fondul majorării prețului la utilități și al gigacaloriei, în unele zone din Timișoara, plata la întreținere s-a dublat începând cu decembrie. Președintele Federației Asociațiilor de Locatari Timișoara, Petru Olariu, spune că situația este destul de gravă în ceea ce privește restanțele la întreținere în municipiu, iar lucrurile vor merge tot mai rău în perioada următoare. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Ministerul a închis porțile justiției din Jimbolia larnă autentică în plină încălzire globală Economia țării și a regiunii își păstrează trendul Semne bune pe piața muncii timișene Pagina Pagina 3 Pagina 5 www .renașterea .ro I