Renaşterea Bănăţeană, februarie 2011 (Anul 23, nr. 6406-6429)

2011-02-01 / nr. 6406

HRANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6406 - marți, 1 februarie 2011 - 24 pagini - 1,5 lei Protest PSD la sediul PD-L Peste 200 de membri și simpatizanți PSD s-au adunat, ieri, la ora 15, în fața sediului PD-L Timiș. Pichetarea s-a dorit a fi o acțiune prin care să se tragă un semnal de alarmă cu privire la imixtiunea politicului în actul de justiție. Exemplificarea concretă a fost cazul președintelui Consiliului Județean Argeș, Constantin Nicolescu, arestat săptămâna trecută, la presiuni politice venite dinspre PD-L, susțin pesediștii. Manifestanții purtau pancarte pe care scria "Justiție co 7Fj ¥ g £lă" și "Stop abuzurilor porto-•qslii" și au scandat "Jos Băsescu", ș^"Jos guvernul", "Hoții", "Mincinoșii" , fiind convinși că în spatele unor decizii judecătorești stau presiuni politice ale PD-L. "Nu avem nimic cu magistrații, dar este timpul ca intervențiile politicului la sfera justiției să înceteze. Cu toții avem dreptul la o justiție corectă și noi mm să nu mai fie tratați diferit unii justițiabili. Continuare în pagina 4 (www.renaștereajoi Lipsa abatoarelor umflă prețul cărnii în județul Timiș O analiză recentă arată că în județul Timiș avem de-a face cu cele mai mari prețuri la carnea de porc. De pildă, dacă în Arad, un kilogram de ceară se vinde cu 15 lei, pe piața din Timișoara costă 18 lei, în timp ce un kilogram de costiță costă, la Arad, 9 lei, la Timșoara prețul ajunge la 12 lei. Specialiștii au încercat să afle cauzele fenomenului, ajungând la concluzia că prețul este umflat de intermediarii care profită de absența abatoarelor de pe piața timișeană. Mai exact, pe de o parte, există un monopol al unui singur abator, iar pe de alta, producătorii și procesatorii sunt nevoiți să se deplaseze în alte județe, cheltuielile de transport făcând să crească prețul. Continuare în pagina 3 P opriri pe veniturile unor pensionari Problemele financiare sunt re simțite tot mai acut de cea mai defavorizată categorie socială, cea a pensionarilor. Micșorările de pensii au făcut ca tot mai mulți vârstnici să ajungă în situația de a nu mai putea să-și plătească datoriile către diferite instituții financiare sau bancare. Din acest motiv, Casa Județeană de Pensii a inițiat popriri pe pensii. Situația în Timiș este una relativ nouă, nu a mai fost întâlnită prea des până în urmă cu un an și jumătate. E un lucru cunoscut faptul că oamenii în vârstă sunt printre cei mai buni platnici, ei nu rămân cu restanțe la plata cheltuielilor curente la bloc sau la cea a facturilor la utilități. Dar scăderea veniturilor începe să-i afecteze tot mai mult. Până în prezent, în evidențele Casei Județene de Pensii Timiș s-au înregistrat aproape 1.000 de popriri pe pensii. "Cea mai mare parte sunt popriri prin executori judecătorești, dar mai sunt și pentru recuperarea unor împrumuturi de la Casa de Ajutor Reciproc a Pensionarilor. Continuare în pagina 5 încă un pas spre realizarea deponeului de la Ghizela Reuniți ieri în ședință în plen pentru prima oară în 2011, consilierii județeni s-au arătat foarte pașnici și au aprobat fără vreo ripostă toate proiectele aflate pe ordinea de zi, mai puțin unul, retras de președintele CJT înainte de începerea ședinței. Ceva mai interesante s-au dovedit întrebările și interpelările, care au adus informații noi, mai ales în privința deponeului de deșeuri de la Ghizela, aflat cu un pas mai aproape de obținerea finanțării europene. S-a vorbit, din nou, și despre închirierea spațiilor din clădirea Bastionului Theresia, temporizată de anul trecut, deși imobilul a fost recepționat și ar putea fi dat în folosință. Concursurile pentru posturile de manager de la trei instituții de cultură din subordinea consiliului județean se află încă în suspensie și au fost sau vor fi contestate. Continuare în pagina 1 Titlurile zilei § www .renașterea joi Supliment de cultură PARALELA 19*rn CURSUL VALUTAR 4,2549 lei 3,1182 lei Banatul, o țară Viziune dramatică asupra istoriei romneștr?* uitată de IM ortografic?