Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2011 (Anul 23, nr. 6457-6480)

2011-04-01 / nr. 6457

NBANATEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6457 - vineri, 1 aprilie 2011 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Se scumpește portofelul RATT începând de astăzi, se scumpesc biletele din portofelul electronic al RATT. Decizia survine în urma unui proiect de hotărâre aprobat de consilierii locali în ședința de acum o lună. Astfel, pentru portofelul electronic se anulează discountul acordat până acum, modificându-se valoarea pentru un bilet, de la 1,7 la 2 lei, precum și pentru un bilet expres, de la 2,4 la 2,5 lei. Portofelul electronic este o aplicație introdusă de RATT cu un an în urmă și reprezintă un număr de călătorii încărcate pe card similare unui număr de bilete pe suport de hârtie. Avantajul portofelului electronic este faptul că aceste călătorii sunt cumulate la valoarea încărcării, iar în momentul validării se consumă călătoria cu prețul corespunzător grupului de transport din care face parte: urban, exil sau metropolitan. Prin scopirea biletelor din portofel, politica RATI se înscrie în tendința de a crește numărul persoanelor care circulă utilizând abonamentul. Prețurile la abonamente vor rămâne, în continuare, neschimbate, atât la cel urban, cât și la expres și metropolitan. (D.D.)_____________ Praful timișorean a ajuns la Comisia Europeană Comisia Europeană a declanșat, în această săptămână, procedura de infringement pentru cinci zone din România, din cauza poluării atmosferice cauzate de pulberile în suspensie, au avertizat reprezentanții Gărzii Naționale de Mediu. Zonele în care au fost înregistrate depășiri ale limitelor de pulberi în suspensie (PM 10) sunt Galați, Timișoara, Craiova, Cluj și zona de nord a țării. Potrivit comisarului general al Gărzii Naționale de Mediu, Silvian Ionescu, autoritățile române au la dispoziție 60 de zile pentru a clarifica rezultatele raportului Comisiei Europene. La nivel local, municipalitatea susține că a luat anumite măsuri, dar a fost frânată de prefectură, Agenția de protecția mediului, că praful s-a diminuat în 2010 față de 2009, iar Garda de mediu ar dori măsuri mai ferme. Continuare în pagina 10 Camerele agricole, structuri nezentante?Spitalul Județean vrea în clasa I Uniunea Europeană a impus, prin politicile europene comune, crearea camerelor agricole. Legea de înființare a acestor structuri a fost promulgată, însă s-a constatat că ea are anumite vicii și au fost modificate unele articole,dar se speră ca,din vară,camerele agricole să devină o certitudine. Constituirea lor implică proceduri specifice, de tip piramidal: întâi se formează camerele zonale, apoi, camerele județene, pentru ca, în final, să fie închegată structura definitivă a camerei naționale. O cameră zonală trebuie să cuprindă cel puțin 1.200 de ferme (foto) și societăți agricole, în județul Timiș există aproximativ 44.000 de astfel de structuri, dar numai juumătate dintre ele sunt active și se estimează că vor fi create în jur de 35 de camere zonale. Ele vor prelua o parte din atribuțiile direcțiilor deconcentrate agricole (nu înseamnă că acestea se desființează) și vor fi un sprijin al producătorului agricol în relația cu distribuitorii și instituțiile statului. De reținut că serviciile de consultanță oferite vor fi contra-cost, camerele agricole având statut de organizații care nu numai că pot realiza profit, dar nici nu vor fi finanțate de la bugetul statului. De aceea, nici tentația pentru funcțiile de conducere nu ar trebui să fie foarte mare, pentru că nu se asigură un salariu de la stat, ci venitul este calculat în funcție de competențele manageriale și de contractele încheiate de conducătorul fiecărei camere agricole. Aceștia sunt aleși prin vot direct, ca la alegerile electorale, de către reprezentanții societăților agricole care compun respectiva camera agricolă. (S.F.) Patru specialități trebuie înființate pentru ca Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Timișoara să poată intra în cea mai înaltă categorie de unități sanitare, după cum a precizat ministrul sănătății la începutul lunii trecute. Cseke Attila declara atunci că spitalele vor fi încadrate în cinci clase, după acest criteriu urmând să fie stabilit și cuantumul finanțărilor primite de la bugetul de stat; în prezent, nici unul dintre marile centre universitare din România nu se poate lăuda cu o unitate sanitară care să poată intra în clasa I de excelență. Conducerea Județeanului a declarat, ieri, că vor fi inițiate cât mai curând demersuri pentru ca specialitățile necesare să fie înființate. Potrivit reprezentanților SCJU Timișoara, chirurgia pediatrică va fi înființată la Clinica Bega, iar chirurgia toracică ar putea funcționa la etajul doi al unității sanitare, în secția de medicină internă, coordonarea fiindu-i propusă prof. dr. Alexandru Nicodim (Spitalul Municipal Timișoara). Oncologia va funcționa în cadrul Clinicii III Chirurgie, unde sunt deja 15 paturi, urmând să mai fie înființate încă 10, alături de un post de oncolog, neexistând încă nominalizări. Cele mai mari dificultăți sunt legate de specialitatea chirurgie cardiovasculară, care va funcționa, conform spuselor managerului Gheorghe Nediți, sub forma unui compartiment exterior. Momentan, conducerea județeanului nu a avansat o locație sau nume legate de această posibilitate. (C.R.) Titlurile zilei Ucis de fiul bolnav Politehnica a câștigat primul proces cu CCIA. Pagina Deținuții din Timișoara au propria televiziune Pagina Forum de afaceri româno-britanic la Timișoara