Renaşterea Bănăţeană, mai 2011 (Anul 23, nr. 6481-6506)

2011-05-02 / nr. 6481

13 BANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragan Nr. 641 - luni, 2 mai 2011 -16 pagini -1,5 lei Noul Cod al muncii a intrat în vigoare Noile prevederi ale Codului muncii, care majorează perioada de preaviz, introduc agentul de muncă temporară și înăspresc sancțiunile pentru munca la negru, angajatorii riscând să ajungă la închisoare dacă folosesc mai mult de cinci persoane fără forme legale, au intrat în vigoare ieri. Inspectoratele teritoriale de muncă atrag atenția angajatorilor că, începând de astăzi, 2 mai, trebuie să aibă în vedere noile prevederi ale Codului muncii prin care s-au stabilit noi sancțiuni contravenționale în cazul nerespectării unor obligații legale cum ar fi primirea la muncă a până la cinci persoane fără încheierea unui contract individual de muncă. Potrivit art.16 alin.1, aceasta se va pedepsi cu amendă de la 10.000 la 20.000 de lei pentru fiecare persoană identificată. Potrivit noului Cod al muncii, și presarea muncii de către o persoană fără încheierea unui contract individual de muncă se va pedepsi cu amendă de la 500 la 1.000 de lei. Continuare în pagina 4 ! www.renaștereajo| Din aerul Timișoarei pândesc boli care pot fi fatale Timișorenii ies pe stradă și respiră liniștiți aerul unui mare oraș, dar nu știu ce le ajunge în plămâni și nici nu conștientizează cât de grave sunt consecințele pulberilor pe care le inhalează, vrând-nevrând. Printre zonele din România în care poluarea cu praf a depășit limitele admise se numără, cum bine se știe, și Timișoara. Reglementările aspre ale Uniunii Europene în privința poluării nu au fost introduse de florile mărului, chiar comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, atrăgând atenția că aceasta prezintă grave consecințe pentru sănătatea umană. Printre acestea, după cum susțin medicii specialiști, se află și creșterea riscului de cancer pulmonar. Deocamdată, la nivel național au loc videoconferințe, iar la nivel local, va fi schimbat planul de gestionare a calității aerului, deși nu se știe exact în ce sens. Continuare în pagina 3 Câștigătorii licitațiilor pentru Autostrada Banatului sunt contestați Nici nu s-a uscat bine cerneala de pe comunicatele prin care Compania Națională de Autostrăzi anunța câștigătorii licitațiilor organizate pentru executarea mai multor tronsoane ale Autostrăzii Banatului, și firmele necâștigătoare s-au grăbit să conteste rezultatele. Nu toate, ce-i drept, ci doar opt dintre cele 64 de societăți și asociații participante (numărul record fiind atins prin schimbarea filozofiei de abordare a proiectului, care urmează să fie realizat pe bucăți încredințate mai multor constructori), contestațiile acestora vizând șase dintre cele nouă tronsoane puse în joc. Continuare în pagina 5 Pe ardeleni i-am... cucerit, urmează "războaiele" cu Moldova! ușor decât anticipau calculele hârtiei, pe FC Brașov, cu un 2-0 sec dlar muncit, continuându-și astfel forma bună dovedită în meciul de la mijlocul săptămânii trecute, cu "U" Cluj. Dar nu mai e nici un secret că greul de-abia acum începe, urmând în doar trei săptămâni patru examene cruciale pentru titlu, două dintre acestea dându-se pe tărâm moldav, la Vaslui cam trecut, iar calculele sunt extrem de riscante. De-acum, Poli trebuie să vorbească doar pe teren. Iar noi, cei din tribune, vom juca desigur alături de ea și, indiferent de deznodământ, fotbalistic vorbind, vom învinge sau vom muri împreună! Deși, parcă, am murit de prea multe ori în ultimele ediții... (O.R.) Detalii în pagina 8 Titlurile zilei Pagina 6 Tratamentul în străinătate HHK Pagina 2 StudentFest 2011 nu face compromisuri Piețele, cu venituri mai mici în 2011 ? Pagina 5 Atacuri asupra monedei nationale CURSULVALUTAR 4,0744 lei 2,7408 lei