Renaşterea Bănăţeană, mai 2011 (Anul 23, nr. 6481-6506)

2011-05-31 / nr. 6506

6 Renașterea bănățeană Actualitate Susținătorii mitropolitului Banatului i-au scris patriarhului Daniel Un nou miting de protest împotriva deciziei Sfântului Sinod de a-i suspenda atribuțiile administrative mitropolitului Banatului,ÎPS Nicolae Corneanu, a avut loc, ieri, în fața Catedralei Mitropolitane din Timișoara. Aproximativ 200 de persoane au ascultat mesajul transmis, sub forma unei scrisori de susținere, patriarhului Daniel. "Vestea că venerabilului Mitropolit al Banatului, ÎPSS Nicolae Corneanu, i-a fost luat dreptul de semnătură, transferat către ÎPSS Irineu, Mitropolitul Olteniei, puterea executivă fiind conferită episcopului vicar Paisie Lugojanul, a fost pentru enoriașii din eparhie ca un trăsnet în plină zi cu soare. [...] Ne aducem reproșuri pentru faptul că, luați de îndeletniciri și probleme felurite, nu ne-am învrednicit să fim mult mai aproape de Mitropolitul nostru, pe care noi l-am crezut înconjurat de slujitori ai altarului sincer devotați, după cum este statornicită, din vechi timpuri, rânduiala bisericească. Iată că nu a fost deloc așa. [...] Rugarea noastră fierbinte, Preafericite Părinte Patriarh, este ca — temeinic și grabnic -cuvioși chibzuiți, cu mare dragoste de adevăr să cerceteze, la Timișoara și în toată eparhia bănățeană, și să constate că starea fizică a Mitropolitului nostru este mulțumitoare, dar — întâi de toate — că are discernământul integru, neștirbită claritate a cugetului, stări de fapt asupra cărora noi ne-am convins făcându-i vizite și telefonându-i spre a primi o încurajare, un sfat folositor. Cutezăm a crede că este bine a se afla cine a răspândit vrajbă, a înnodat complicități, a făptuit nedreptăți, cauzând însemnate daune Bisericii Ortodoxe Române,în totalitatea sa", se arată în scrisoarea trimisă Preafericitului Daniel, alături de o listă cu câteva mii de semnături ale susținătorilor. Printre aceștia se află și numeroși oameni politici,de cultură, din mediul universitar din România cât și din afara granițelor țării. Nu doar credincioșii au reacționat ieri, Mitropolia Banatului afișând pe siteul oficial un comunicat de presă semnat de ÎPS Nicolae Corneanu, alături de episcopul-vicar Paisie Lugojanul și membrii Consiliului Eparhial. "înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop și Mitropolit Nicolae, Preasfințitul Părinte Episcop-vicar Paisie Lugojanul și membrii Permanenței Consiliului Eparhial adresează clerului și credincioșilor din eparhie îndemnul de a rămâne statornici în duhul Evangheliei, duh de iubire frățească, de pace și unitate în credință și de a nu se manifesta prin acțiuni de protest și de stradă, care aduc mari prejudicii de imagine Bisericii noastre dreptmăritoare,în general și Arhiepiscopiei Timișoarei în mod special, întrucât ierarhii timișoreni și clericii din administrația eparhială colaborează în deplină responsabilitate, corectitudine, legalitate și comuniune respectând prevederile statutare și cele ale organismelor deliberative și executive din Biserica Ortodoxă Română", se precizează în comunicatul amintit. (C.R.) "Rabla" a făcut pană de tichete Urmare din pagina 1 Persoanele fizice care dețin autoturime mai vechi de zece ani se pot adresa firmelor colectoare, în vederea casării acestora. Ca și în 2010, cei care casează mașinile primesc un tichet cu valoarea de 3.800 lei. De asemenea, pentru achiziționarea unui autovehicul nou se pot utiliza unul,două sau cel mult trei tichete valorice. S-au terminat tichetele Zilele trecute, în fața sediului de colectare de la Müller-Guttenbrunn Recycling, erau parcate câteva zeci de autoturisme vechi, majoritatea Dacii de pe timpuri, epuizate din toate punctele de vedere, adevărate rable, în rest, nici țipenie de om. Doar cei doi portari, care păzeau intrarea și câțiva maidanezi, pripășiți pe acolo. Tentativa noastră de a fotografia unitatea de pe spațiul public a fost întâmpinată cu ostilitate de cei doi paznici,care ne-au avertizat că vor chema unitatea operativă, în cele din urmă, au renunțat, dar numai după ce le-am explicat că ne interesează programul Rabla. "Nu mai sunt tichete valorice. S-au terminat", a venit, sec, răspunsul, întrebând ce e cu mașinile parcate în afara sediului, unul din portari ne-a spus că proprietarii le-au lăsat întrucât așteaptă, la rând, sosirea tichetelor, în timpul discuției cu cei doi paznici, a sosit și un bărbat pe bicicletă, cu o mapă sub braț. "Aici se dau tichetele? Ce fel de acte îmi trebuie?", întreabă biciclistul. Unul dintre portari se întoarce rapid pe călcâie și, dintr-o mișcare scurtă, indică spre peretele pe care erau lipite trei foi de hârtie, pe care erau scrise toate amănuntele legate de actele necesare pentru casarea autoturismului. Omul deschide mapa, pentru a verifica dacă actele corespund cerințelor de pe perete. "Și eu cum aflu când vin tichetele?", întreabă. Răspunsul vine pe loc: "Sunați la telefonul acesta și veți afla". De la Nicoleta Miu, consilier juridic la Müller-Guttenbrunn Recycling, am aflat că până în prezent au fost casate doar 299 de mașini ale timișorenilor. Afaceri cu tichete valorice "Și anul acesta se mai fac afaceri cu tichete valorice. Ele se vând și cu 1.500 lei, dar prețul lor depinde de cerere și ofertă", ne-a declarat un dealer de autoturisme,care nu dorește să-și facă numele cunoscut. De la acesta am aflat că în cazul în care un client dorește să achiziționeze o mașină nouă, cel mai convenabil din punct de vedere financiar este să prezinte trei tichete. Cum la centrele de preluare a mașinilor mai vechi de zece ani se dă doar un tichet pentru o mașină casată, s-a născut o adevărată afacere cu aceste tichete. "Dacă vrei să cumperi tichete din Timiș prețul e mai mare, pentru că aici se vând mai multe mașini noi, în schimb, în Caraș-Severin prețul e mai mic, un tichet poate ajunge și la 1.200 de lei", ne-a spus dealerul. SIMONA VASI marți, 31 mai 2011 ANI s-a autosesizat în privința averii unui polițist de la Moravița Averea unui polițist de frontieră de la Moravița a ajuns în atenția Agenției Naționale de Integritate, după ce reprezentanții acesteia au constatat diferențe semnificative între averea dobândită și veniturile realizate. ANI precizează că Liviu Dănuț Butta, agent operativ în Sectorul poliției de frontieră Moravița, a acumulat, împreună cu familia, un apartament cu trei camere în orașul Deta, unul în Timișoara, un teren de 1.439 de metri pătrați în Denta, patru terenuri în extravilanul comunelor Denta și Breștea care depășesc suprafața totală de 45.000 de metri pătrați, un autoturism Ford Mondeo și unul marca Audi A4. Diferența dintre veniturile realizate de polițist, în perioada 2000-2010, și averea pe care o are se ridică la suma de 45.355 de euro, precizează ANI, motiv pentru care a fost sesizată Comisia de cercetare a averilor de pe lângă Curtea de Apel Timișoara, în vederea inițierii procedurilor de confiscare a sumelor de bani cu caracter nejustificat. GIANINA IANAȘ Taxa auto va fi redusă Liderii coaliției au mandatat guvernul să impună plata taxei auto la prima vânzare a mașinilor înmatriculate în țară înainte de intrarea în vigoare a acesteia, cuantumul cu care va fi redusă taxa urmând să fie decis de executiv, au declarat surse participante la ședința coaliției. Ministrul mediului, László Borbély, a arătat la rândul său că introducerea taxei auto și pentru mașinile intrate în țară înainte de intrarea în vigoare a acesteia a fost discutată și agreată, ieri dimineață, de liderii coaliției. "S-a convenit în același timp să fie respectat principiul nediscriminării prin modificările care urmeză să fie introduse de guvern", a spus Borbély. (M.F.) Un nou sistem piramidal, anchetat de poliție Polițiștii timișoreni s-au autosesizat cu privire la activitatea unei firme care practică un sistem de tip piramidal, după ce presa a semnalat mai multe nereguli descoperite la această societate. SC Favorit Solution, cu sediul în Cluj-Napoca, și-a deschis un punct de lucru și în Timișoara, pe bulevardul Mihai Viteazu. Sute de persoane - printre care și mulți timișeni - au fost atrase de sumele mari de bani pe care le puteau obține de la această firmă, cu titlu de împrumut, încheind contracte care, ulterior, s-au dovedit a fi păguboase pentru ele. Oamenii erau atrași de comisionul mic perceput, precum și de faptul că, pentru a beneficia de suma solicitată, trebuiau să achite un avans de doar 3,5 la sută din aceasta; în realitate, firma se autofinanța din avansul perceput clienților. Lunar, firma organiza câte o ședință, în care doar o singură persoană primea suma de bani contractată. După mai multe luni,oamenii au constatat că plătesc rate pentru niște bani pe care nu i-au primit. Contractele pe care aceștia le-au încheiat cu Favorit Solution prevăd o clauză prin care se stipulează că sumele solicitate se primesc în decurs de... 15 ani, însă cei care le-au semnat au omis să citească cu atenție prevederile contractuale. Reprezentanții poliției timișorene spun că SC Favorit Solution funcționează la limita legalității. Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș împreună cu comisari ai Gărzii Financiare Timiș au efectuat, zilele trecute, un control la punctul de lucru al societății. în urma controlului efectuat, a fost aplicată o sancțiune contravențională de 1.000 lei,patronii nefiind de găsit, în urma unor controale, Oficiul pentru Protecția Consumatorului din Cluj-Napoca i-a aplicat firmei o amendă de 6.000 de lei, iar măsura complementară a fost de a revizui clauzele contractuale și modalitatea de promovare. în Timișoara, cazul a fost preluat de ofițerii Serviciului de investigare a fraudelor, care au în cercetare două dosare vizând plângeri penale formulate de două persoane din județul Timiș împotriva acestei societăți pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune. GIANINA IANAS