Renaşterea Bănăţeană, iunie 2011 (Anul 23, nr. 6507-6530)

2011-06-01 / nr. 6507

H BANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6507 - miercuri, 1 iunie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Poli a fost retrogradată! Deși a fost la un pas de titlu în sezonul recent încheiat, Poli Timișoara se vede nevoită să înceapă noua stagiune într-un eșalon inferior! Anunțul oficial al neprimirii licenței a fost făcut ieri, de președintele Comisiei de Apel a Sistemului Național de Licențiere a Cluburilor, Mihai Alexandru Micu, și de directorul de licențiere din cadrul FRF, Viorel Duru. Gloria Bistrița este o altă formație care nu a primit licența pentru sezonul viitor, urmând să fie retrogradată în liga a doua. Timișoara riscă să ajungă în divizia a treia, dacă până pe data de 6 iunie nu face dovada plății datoriei de 1,2 milioane de euro pe care clubul bănățean o are față de Benfica pentru transferul fundașului László Sepsi. Comitetul Executiv este forul care va decide în ce eșalon va evolua echipa-fanion a Banatului. "Prin divizarea parțială a clubului și desprinderea în patrimoniul acestuia a obligațiilor financiare restante la bugetul consolidat al statului, clubul trebuia să dovedească că datoriile financiare nu mai sunt restante prin compensare în cazul noii societății BKP&Faber SA la termenul limită. Continuare în pagina 8 Stafia bacteriei ucigașe bântuie piețele timișorene Specialiștii avertizează: spălarea legumelor cu jet de apă nu e suficientă întreaga Europă a fost cuprinsă de isterie din cauza contaminării castraveților din Spania cu bacteria Escherichia Ccoli enterohemoragică. Până în prezent s-au înregistrat 14 decese în Germania și alte câteva sute de persoane au fost contaminate cu această bacterie. Alarma cauzată de epidemia de infecții cu bacterii de tip Escherichia coli enterohemoragică (E.coli) sa extins din Germania în Austria, Danemarca, Franța, Olanda, Cehia, precum și în Suedia, în toate aceste țări s-a decis retragerea de la vânzare a legumelor provenite din Spania. Specialiștii spun că, din păcate, epidemia continuă să se extindă. Guvernul german a identificat agentul patogenul ca fiind un sindrom hemolitic-uremic, o complicație gravă a unei tulpini a bacteriei de E. coli, care se manifestă prin diaree hemoragică și crampe la stomac și poate conduce la disfuncții renale severe. Continuare în pagina 3 De 1 Iunie, Parcul Copiilor rămâne al buruienilor de ani de zile, Parcul Copiilor din Timișoara, locul care astăzi ar fi trebuit să fie inundat de râsetele celor mici se află într-o stare continuă de degradare. Pe alei nu mai pot fi văzuți bunici care își plimbă nepoțeii prin locurile în care și-au dus, cândva, copiii. O liniște apăsătoare, nefirească s-a lăsat peste acest loc. De mai bine de opt ani, municipalitatea timișoreană prezintă proiecte pentru refacerea parcului dar, până în prezent, nici unul nu s-a concretizat. Și în acest an, chiar dacă lacătele care existau până nu de mult la porți au dispărut, cei mici își vor petrece ziua lor departe de Parcul Copiilor. O liniște apăsătoare Alei năpădite de buruieni, bănci din care lipsesc scânduri, vechiul tunel prin care trecea, pe vremuri, trenulețul acum este mâncat de rugină. Și... liniște, multă liniște. Continuare în pagina 2 Bugetele societăților consiliului local au rămas așa cum s-a stabilit întrunirea în plen de ieri a Consiliului Local Timișoara a fost, așa cum ne-am obișnuit în ultima vreme, lipsită de strălucirea dezbaterilor, care se consumă, pesemne, mai discret, în comisii. Impozitele și taxele locale au fost aprobate cu câteva mici modificări, la fel ca bugetele și performanțele din 2011 ale societăților comerciale aparținând consiliului local. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Pagina 3 Pagina 7 Secretarul Primăriei Timișoara, în vizorul ANI Primarul din Teremia Mare, salvat de vicele pe care l-a dat afară Istoria la second-hand Elevii-actori din școlile timișene se întâlnesc în festival