Renaşterea Bănăţeană, iunie 2011 (Anul 23, nr. 6507-6530)

2011-06-10 / nr. 6515

DBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6515 - vineri, 10 iunie 2011 -16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite -1,5 lei Medicii de familie nu renunță la protest eri dimineață au fost difuzate informații potrivit cărora organizațiile naționale ale medicilor de familie anunțau că vor semna contractul-cadru pentru 2011-2012, lupta halatelor albe luând, astfel, sfârșit. Câteva ore mai târziu, reprezentanții medicilor au dezmințit știrea, întărind decizia de a nu semnctele adiționale la noul contract-cadru. Pe plan local, conform declarațiilor dr. Elisabeta Spătaru, vicepreședinte al Patronatului Medicilor de Familie din Timiș, "războiul" nu s-a încheiat, iar pacienții vor fi nevoiți să mai aibă răbdare până în data de 14 iunie, pentru a primi rețete gratuite și compensate. "A fost o deturnare a comunicatului organizației noastre. te vorba de cu totul altceva, nu de semnarea actelor adiționale. Conform contractului-cadru, casele de asigurări de sănătate au decis o perioadă în care se depun actele necesare viitoarelor contractări, iar noi am decis să respectăm perioada de depunere, care expiră în 15 iunie 2011. Continuare în pagina 4 Cea mai mare plantație de aluni din Europa se află în județul Timiș Toată producția este exportată la una dintre primele mărci de ciocolată din lume Deși nu are nici o legătură fundamentală cu Banatul, Alexandrina Stoica a ales să se așeze la Lugoj, deoarece, de-o viață, i-a ajuns aglomerația din București, iar aici îi place că, în doar câțiva ani, a ajuns să se salute cu o mulțime de oameni pe stradă, întărită de viață și de experiențele nefaste pe care a știut să le valorizeze, doamna Dana, cum îi spune toată lumea care o cunoaște, conduce una dintre cele mai interesante și, deopotrivă, nepotrivite afaceri pentru o femeie cu stil. De când se știe matură nu a coborât de pe tocuri, iar rafinamentul pentru vestimentație l-a consolidat atât în anii, când, la București, deținea o școală de manechine și fotomodele, cât și în perioada în care a muncit în Italia. Continuare în pagina 7 Mai puține facultăți la Universitatea de Vest Mari frământări, ședințe peste ședințe, la Universitatea de Vest din Timișoara. Rectorul universității, Ioan Talpoș, împreună cu membrii senatului, au de luat decizii importante. "Din cele 11 facultăți ce aparțin universității, se pare că vor rămâne doar opt sau nouă", nea declarat Talpoș. "Practic, este vorba de o regrupare a facultăților, pe domenii de studii. Vom înființa mai multe noi facultăți. Mai concret, vom comasa mai multe facultăți, care vor avea domenii de studiu conexe. Noi vom face propunerile, după care le vom trimite spre aprobare forurilor superioare. Continuare în pagina 4 Femeile de la țară, calificate în meserii solicitate pe piața muncii Femeile din satele timișene pot să se perfecționeze, gratuit, în meserii care să le ajute să-și găsească mai ușor locuri de muncă. Federația Agrostar a demarat proiectul "E-World- Emanciparea femeilor pentru dezvoltarea rurală" care își dorește să califice femeile din mediul rural în meserii ca manichiurist-pedichiurist, patiser, lucrător în comerț, îngrijitor copil și lucrător la fabricarea conservelor din legume și fructe. Proiectul, care a fost demarat încă din toamna anului trecut, se desfășoară în cinci regiuni ale țării, printre care și zona de vest. "Cursurile noastre sunt gratuite și oferă o șansă femeilor din mediul rural care fie nu au avut un loc de muncă anterior sau au renuțat la el pentru a deveni casnice. Până acum am organizat cursuri de patiser și lucrător în comerț și au participat femei din Săcălaz și Pișchia", ne-a declarat Mircea Marian, coordonatorul zonal al Agrostar pe zona de Vest. Continuare în pagina 6 Titlurile* Zele*i Funeriu îi flatează pe liberali De Ziua Transportatorului, porți deschise la RATT Retim Ecologic Service aniversează 100 de ani _______de existență