Renaşterea Bănăţeană, august 2011 (Anul 23, nr. 6558-6582)

2011-08-01 / nr. 6558

□BANAȚEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6558 - luni, 1 august 2011 - 16 pagini -1,5 lei La vremuri noi, manuale vechi Consiliul care a fost înființat de minister pentru schimbarea curriculei în învățământul preuniversitar nu funcționează. Specialiștii susțin că nu sunt șanse ca elevii să beneficieze în 2011-2012 de o altă programă, deoarece ministerul a întârziat nepermis de mult. Așadar, elevii vor învăța tot după vechile manuale. Consiliul Național pentru Curriculum a fost înființat anul trecut de ministrul educației, Daniel Funeriu. Acesta avea rolul de a schimba programele școlare depășite cu altele noi. La vremea aceea, Funeriu declara că, după ce noile programe vor fi gata, va începe schimbarea manualelor școlare. Primii care ar trebui să beneficieze de aceste manuale în anul școlar 2011 -2012 ar fi elevii claselor de început de ciclu: întâi, a cincea și a noua. Primul pas către aceste noi programe ar fi fost realizarea, până î n toamna anului trecut, a unui nou cadru de referință, urmată apoi de planurile-cadru pentru fiecare disciplină în parte. Odată elaborat, planul urma să intre în dezbatere publică. Continuare în pagina 2 FALT dezgroapă secarea războiului în problema contractelor E.ON Gaz După campania din iarnă, atunci când asociațiile erau îndemnate să nu semneze contractele cu furnizorul local de gaze naturale din cauza prevederii privind obligația consumatorului de a achita taxa de reconectare, Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara dezgroapă din nou securea războiului. Ținta este aceeași, E.ON Gaz, devenită între timp E.ON Energie, iar motivul, și el, identic, contractul de furnizare. Un contract în legătură cu care cei de la FALT trag din nou un semnal de alarmă, sfătuind abonații furnizorului de gaz să fie cu mare grijă atunci când ajung în postura de a-și pune semnătura în josul ultimei pagini. Continuare în pagina 3 Situațiile de urgență se vor rezolva mai rapid în Regiunea Vest Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Managementul Situațiilor de Urgență (ADIVEST), înființată prin asocierea județelor Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș din Regiunea Vest, a semnat în luna martie 2010 contractul de finanțare pentru proiectul "Achiziționare echipamente specifice pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului de intervenție în situații de urgență și pentru acordarea asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat, în Regiunea 5 Vest". Continuare în pagina 4 Titlul de cetățean de onoare o așteaptă încă la Nițchidorf pe scriitoarea Herta Müller Deși, după Premiul Nobel, s-ar părea că nici un titlu nu s-ar mai putea situa la aceeași înălțime, administrația locală din comuna natală a Hertei Müller a luat decizia de a-i acorda scriitoarei titlul de cetățean de onoare. Datorită ei, numele localității a căpătat o notorietate care a depășit cu mult granițele României. Deși celebra, de acum, Herta Müller nu s-a arătat niciodată interesată de distincții, pe casa în care s-a născut se află o placă spre aducere aminte, cu textul "în această clădire s-a născut în 17 august 1953 și a copilărit scriitoarea Herta Müller (laureată a Premiului Nobel pentru literatură în 2009)". Casa se află pe colț și este una destul de simplă. O placă asemănătoare a fost amplasată pe clădirea școlii din Nițchidorf. Cu toată cinstirea acordată de autorități, Herta Müller nu a mai dat prin locurile natale de foarte multă vreme, nici măcar pentru titlul de cetățean de onoare. E greu să fii profet în țara ta, iar unii poate că nici nu-și doresc așa ceva... (D.D.) Titlurile zilei în Parcul Rozelor a plouat cu gomboți cu prune și rochii de ciocolată Pagina Astăzi începe Postul Adormirii Maicii Domnului Pagina Mutațiile din agricultura timișeană eliberează tot mai multă forță de muncă Pagina 11 Zeci de mașini comuniste mai circulă încă pe străzile din Timișoara www .renasterea.ro Pagina