Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6583-6608)

2011-09-15 / nr. 6595

D BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6595 - joi, 15 septembrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Sfântul Ierarh losif cel Nou de la Partoș Astăzi este ziua Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș, ocrotitorul Banatului. Ierarhul s-a născut în anul 1568 în orașul Raguza din Dalmația și a intrat în viața monahală la vârsta de 15 ani. După cinci ani, a plecat la Muntele Athos și a fost primit în obștea Mănăstirii Pantocrator, unde mai târziu a fost hirotonit preot. Apoi a fost sihastru desăvârșit în Athos și a ajuns făcător de minuni, iar după alți zece ani a fost rânduit egumen la Măăstirea Cutlumuș și superior al Muntelui Athos. La 82 de ani, Sfântul Iosif a fost ales mitropolit al Banatului și a păstorit această eparhie timp de trei ani, după care ierarhul s-a retras la Mănăstirea Partoș și, în anul 1656, și-a dat sufletul în mâinile Domnului, la 88 de ani. Continuare în pagina 2 Grâul bănățenilor a început să încolțească în hambare . Producătorii timișeni sunt disperați din cauza lipsei cumpărătorilor . Deși, față de lunile trecute, prețul a scăzut considerabil, clienții întârzie să apară Cererea pe piața grâului este aproape inexistentă, lucru care îi pune într-o postură neplăcută pe producătorii timișeni. Nicolae Oprea, secretar al Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice, a declarat că doar zece la sută din producția acestui an a fost valorificată, restul fiind în așteptarea unor cumpărători care nu se ivesc: "înainte mai vedeai mașini cu numere de Gorj, Dolj sau Ialomița. Acum, nu mai vine nimeni. Stau oamenii cu grâul în hambare, în depozite sau pe unde au apucat să-l pună, dar nu apare nici un cumpărător". Continuare în pagina 2 Vin americanii la Timișoara? Aflată de mai multă vreme într-un con de umbră în ceea ce privește investițiile strategice, Timișoara a primit, ieri,în contextul vizitei efectuate de șeful statului,Traian Băsescu,în Statele Unite ale Americii,un important semnal de încurajare. Este vorba de posibila găzduire în metropola bănățeană a unei reprezentanțe cu peste 350 de salariați a multinaționalei "Dell Inc.", una dintre cele mai importante corporații de tehnologie a informației, al cărei sediu central se găsește în Round Rock, Texas. Continuare în pagina 3, Anchetă DNA la Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș Cornelia Corescu, șefa instituției, a fost reținută aseară pe o perioadă de 24 de ore, pentru trafic de influență Direcția Națională Anticorupție pune tunurile pe Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș, instituție al cărei șef, Cornelia Cptescu, este în momentul de față subiect de anchetă. Cu un mandat emis în dimineața zilei de ieri și cu ordinul de percheziție în mână, un procuror anticorupție, însoțit de doi comisarișefi, le-a trecut pragul celor de la ITM, luând la paricat documente, adrese și note interne, în căutare de dovezi într-un dosar de corupție, fapte de care Cornelia Cotescu este bănuită că n-ar fi tocmai străină. Totul s-a desfășurat într-o mare secretomanie, percheziția efectuându-se fără ca autorii descinderii să prezinte gazetarilor prezenți motivația acțiunii. Nici măcar angajații instituției nu erau mai bine informați. "Nu știm scopul perchezițiilor. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Fără mașini în centrul Timișoarei Suplimentul de turism în interiorul ziarului