Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2011 (Anul 23, nr. 6609-6634)

2011-10-01 / nr. 6609

Vară târzie în Banatul de șes Locuitorii din Banatul de șes vor avea parte de vreme frumoasă și în acest sfârșit de săptămână, cu valori termice peste media anuală specifică acestei perioade. Astăzi , în județul Timiș, termometrele vor înregistra, peste zi, temperaturi cuprinse între 24 și 27 de grade Celsius. Noaptea însă rămâne răcoroasă, temperatura coborând până la 10 grade Celsius; în Banatul de munte, vremea va fi astăzi ceva mai rece, valorile maxime nedepășind 22 de grade Celsius. Mâine, în zona Timișoarei, soarele va încălzi atmosfera cu până la 27 de grade Celsius, în schimb, pe arii extinse din județul Caraș-Severin, temperatura nu va trece de 23 de grade. Noaptea, valorile pot coborî rar și sub 10 grade Celsius. Săpâna viitoare se anunță una fluctuantă sub aspect termic,cu temperaturi ridicate (de până la 27 de grade Celsius), dar și cu ploi, însoțite de un front atmosferic rece. GIANINA IANĂȘ Situația deponeului de la Șag încă nu miroase a bine Groapa de gunoi de la Parța încă dă bătăi de cap celor care trebuie s-o închidă. Probabil, va mai trece multă apă pe Bega până va fi închisă definitiv. Cu toate că mai-marii județului vor să vadă acest loc transformat într-un deal plin de verdeață, deponeul încă stârnește controverse. Oficial, depozitul de la Parța este închis. Neoficial, este deschis, pentru unele persoane care, ilegal, își aruncă acolo deșeurile. Faza următoare a lucrărilor de închidere va avea loc în anul 2012, după obținerea unei noi finanțări. Până acum, bani pentru toate aceste activități au provenit de la Consiliul Județean Timiș. Continuare in pagina 5 Leul a avut un picaj dramatic în raport cu euro Moneda națională a avut o săptămână foarte proastă, în raport cu euro. După ce joi a atins un record al ultimelor 15 luni, fiind cotat la cursul oficial al Băncii Naționale la 4,3218 lei, euro a privit ieri de la mai mare înălțime pricăjitul leu, cursul de referință fiind de 4,3533 lei, cel mai mare de anul acesta. Numai că la oficiile de schimb valutar, scumpirea euro a fost și mai deznădăjduitoare pentru cei care au nevoie de această monedă. La casele de schimb din Timișoara, euro s-a scumpit de la o zi la alta pe întreg parcursul săptămânii, iar după ce joi îl puteai cumpăra cu 4,32 de lei, ieri costa 4,35 de lei la majoritatea unităților. Cotația de 435 de lei per euro la vânzare am întâlnito, ieri la amiază, în zona centrală a Timișoarei, la cele mai multe oficii valutare: în Piața 700, pe strada Alba Iulia,în Piața Victoriei și lângă Piața Sfântul Gheorghe; în același timp, peste drum de magazinul Bega, puteai cumpăra euro ceva mai lesne, cu 4,33 și 4,34 de lei, în timp ce vizavi de Continental am găsit cotația cea mai mare la vânzarea euro, de 4,36 de lei. Continuare în pagina 3 Studenți fără bacalaureat? Senatorul PSD Ecaterina Andronescu a depus în Parlament un proiect care, dacă ar fi votat s-ar transforma în lege, ar acordă dreptul absolvenților care nu au obținut notă de trecere la toate probele de bacalaureat, dar au înregistrat o medie de minimum șapte, dreptul să se înscrie încă din această toamnă în universitatea la care doresc. în acest fel, până la bacalaureatul din anul următor, elevii ar beneficia de un an pregătitor. După parcurgerea acestei etape, tinerii vor da din nou bacalaureatul, iar în caz de reușită vor avea echivalate creditele de studiu, trecând astfel direct în anul II. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Bogățiile toamnei, mai aproape de timișoreni Conservatorii au renunțat definitiv la funcțiile importante din Timiș Scriitorii timișoreni, la o întreită reîntâlnire La Criciova, uitarea și vegetația bogată au fost mai tari decât Baba Novac www .renaștereajo